Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Calitate Non Stop - asigurarea si imbunatatirea calitatii

23 Octombrie 2006




Inseamna o fiabilitate ridicata a tuturor componentelor sistemului informational al companiei, la care se adauga o securitate a informatiei la un nivel ridicat. Realizarea acestui deziderat reprezinta - pentru toate companiile romanesti - o piatra grea de incercare. O data depasita aceasta piatra, continuitatea business-ului va fi relativ asigurata, iar pierderile ce ar putea deriva dintr-o cadere a sistemului vo fi practic tinute sub o limita acceptabila.


Zero intarzieri


Inseamna livrarea produselor si serviciilor la termenele stabilite contractual. De multe ori, intarzierile provoaca nemultumiri din partea clientilor si pot provoca chiar pierderi financiare prin penalitatile stabilite in astfel de cazuri.


Zero stocuri


Inseamna limitarea stocurilor la un nivel optim si eliminarea stocurilor inutile. Acest principiu impune constituirea (la nivelul producatorului sau distribuitorului) unui stoc care sa asigure periodicitatea livrarilor, astfel incat compania sa nu intre in imposibilitatea de a onora comenzile clientilor. Se reduce in acest fel capitalul “imobilizat” in stocuri mari, scad costurile de depozitare, se regleaza balanta proceselor de aprovizionare - asamblare sau productie - si livrare printr-o utilizare eficienta a resurselor in procesele de livrare si transport.


Zero “birocratie”


Inseamna reducerea “hartiilor inutile” utilizate la strictul necesar. Aceasta presupune si o imbunatatire continua a sistemului informational la nivel de companie, eliminarea tuturor redundantelor, precum si o auditare periodica a proceselor in vederea identificarii neconformitatilor de acest gen, in urma careia sa rezulte un set de masuri preventive eficace. Se reduc astfel “timpii morti”, creste operativitatea procesului decizional, creste constientizarea eficientei sistemului de managementul calitatii si se evita neintelegerile sau nemultumirile (prezente, de altfel, ca urmare a felului in care ne desfasuram activitatea).


Zero “probleme interne”


Inseamna ca toata lumea stie foarte bine si in amanunt (doar scrie negru pe alb!) ce are de facut. De aici, se poate vorbi despre existenta unui climat de incredere si apreciere, atat in interiorul companiei - intre personalul de pe acelasi nivel sau de pe nivele ierarhice diferite -, cat si intre clienti si companie.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite