Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managerial Tools >> Evenimente >> Stiri si comunicate

Business Challenge 2021. Schimbările vin întotdeauna și cu bune, si cu rele. Chiar și în business.

26 Noiembrie 2021






Împortant de luat în calcul, pentru orice business ce își desfășoara activitatea în România, este tipul de atitudine pe care românii îl au cu privier la aria financiară. În acest sens, CLAUDIU BUD Strategic Transactions and Client Relations Area Director, KRUK România a prezentat rezultatele unui studiu realizat de compania sa – ”Evaluarea atitudinilor, valorilor și obiceiurilor românilor în aria financiară”.

Printre rezultatele studiului, Claudiu Bud a menționat:
38% declară că le ajung veniturile pentru un trai decent
• 46% declară că își planifică bugetul lunar, aceasta a fost o surpriză plăcută, dar 29% spun că nu își planifică bugetul niciodată. Așadar educația financiară lipsește, este un fapt
• În gospodărie se fac economii- 47% spun că da. Acest lucru se conectează cu creșterea valorii depozitelor din această perioadă
• Deși nu prea au încredere în bănci (31%), 34% din români spun că dacă ar vrea să economisească, ar depune banii într-un cont, la bancă
• 91% dintre respondenți spun că nu intenționează să obțină nici un fel de împrumut în următoarele 12 luni
• 42% dintre respondenți simt stres atunci când nu reușesc să își achite datoriile la timp, iar 23% rușine

2021 este cel mai bun an pentru Merlin’s Beverages, ne-a spus EDUARD ALEXIANU, Commercial Director, nu fără a detalia și cum au reușit să obțină această performanță într-o perioadă de instabilitate, impredictibilitate și schimbare: ”În 2020 am avut o intare curajoasă- cea pe piața băuturilor carbogazoase. PopCola- prima cola cu extracte botanice produsă local. Anul 2020 a fost atipic și neașteptat pentru oricine. Evoluția vânzărilor martie-aprilie ne-a pus în fața unui tablou foarte nou. Demarasem proiectul de investiții. Blocajul ne-a bulversat ca management, oamenii erau speriați și nu se puteau concentra pe obiectivele companiei. Am realizat o analiză a ceea ce am realizat și a ce reprezentăm pentru consumatori. Introspecția ne-a dus într-o zonă optimistă, ne era clar că ne vom reveni. Prima acțiune importantă- realocarea resurselor umane. Apoi, intensificarea proceselor pentru finalizarea investiției care era foarte importantă. Am readaptat strategia de comunicare. Am lărgit segmentul publicului țintă.

Nu am recurs deloc la șomaj tehnic, dar am reorientat resursele umane și am avut grijă ca veniturile să fie livrate la timp. Începând cu luna iulie am continuat procesul de angajări. 2021 este cel mai bun an pentru noi, estimăm o creștere a cifrei de afaceri cu peste 50%.”

”Cum treci de la o poziție de stagnare la una de creștere rapidă?” s-a întreabat LILIANA CAIMACAN, Head of Global Innovation, Tata Consumer Products, Professor of Marketing & Innovations, Hult International Business School (Marea Britanie) în finalul primei sesiuni a evenimentului Business Challenge. ”Pe baza cercetărilor pe care le-am făcut, am identificat trei activități majore. Prima este de a identifica trendurile din piață și a te asigura că ești prezent acolo. A doua este de a identifica elementele de transformare care să ajute o companie să se mute în zona de creștere. E vorba de modelul de business adoptat și cum răspune acesta la ceea ce se întâmplă pe piață, dar și de cum te diferențiezi față de competitori. A treia este de a dezvolta un portofoiu care să poată crește și să rămână relevant pentru un timp cât mai lung- future-proofing portfolio.”

La acest nivel, Liliana propune un model în 3 pași de Future-Proofing: ”Modelul are la bază 2 dimensiuni- aceea de a genera valoare și de a fi performant. Primul pas- optimizarea core value – cum îl putem face relevant pe termen lung pentru consumatorii noștri? Cum putem produce mai eficient, cum putem genera oportunități de extindere? Al doilea pas- a genera valoare adițională. Cum putem extinde business-ului în ceva ce are sens pentru noi. Cum putem fi mai degrabă proactivă decât reactivi? Al treilea pas- Cum putem crea acea valoare diversă care să ne ajute într-un spațiu care este complet diferit. Practic, acestea sunt oportunități de creștere pentru viitor și se referă la inovații.”

Cea de a doua sesiune a evenimentului a avut formatul unui panel de discuții, moderat de VALENTIN VOINESCU, Partener, Finanțări, NNDKP și Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark.

Reflectând asupra efectelor pandemiei asupra sectorului energetic, CORNELIU BODEA, CEO, Adrem și Președinte al Asociației Centrul Român al Energiei atrage atenția și asupra importanței acestei resurse și asupra abordării sustenabile pe care mediul de afaceri trebuie să și-o însușească: ”Sectorul energetic suferă ca urmare a efectelor economice ale pandemiei. Unele explicații sunt de natură tehnică, altele de natură politică. În această bulversare economică, mai multe status quo-uri au fost puse la încercare. Energia fiind o resursă atât de importantă, simte efectele. S-a discutat de eventualitatea unui blackout, a pornit de la o dezinformare, eu nu cred că suntem într-o astfel de situație. Va fi provocatoare perioada următoare și prețurile nu vor scădea în curând. Nici nu vor mai ajunge la nivelul la care erau. Asta stă la baza unei probleme în România. Pentru că noi ne bazam pe un preț redus la energie și la resursele umane. Dar ambele se pare că se aliniază cu cele din alte țări. De aici, se poate înregistra o oarecare scădere economică, desi eu sunt optimist. Energia este o resursă vitală pentru societatea noastră azi. Aceste crize trebuie să ne atragă atenția asuspra importanței sale reale. Ar trebui să fim mai responsabili în consumarea ei și să trecem către o abordare sustenabilă.”

Perioada pandemiei a afectat cu siguranță și modul companiilor de a face planuri și strategii, de a analiza situația pieței. ” Ce m-a învățat pandemia este să nu mai fac planuri pe termen lung. Legat de supply chain, cine își va dori să se revină la ce era înainte, aș întreba. Un container era cam 1500 de eruro, in medie, acum 15 000 este o cifra frumoasă. De ce și-ar dori companiile producătoare să se revină la 1500 de euro? Volumul mărfurilor nu a crescut 100%, noi azi le comparăm cu ce era în lockdown ceea ce este greșit. Dacă comparăm cu ce era înainte, vedem o creștere a volumelor, dar nu așa mare.”, a menționat MARIANA CONSTANTINESCU-BRĂDESCU, Managing Partner, PIATRAONLINE.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite