Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ofensivă pe piața IMM

28 Iunie 2004



Karstin BodellÎn ultima perioadă IBM a lansat o serie de acțiuni menite să crească prezența companiei pe piața întreprinderilor mici și medii. Cum IBM nu oferă aplicații către end-user, aceste acțiuni au constat în sprijin acordat partenerilor tradiționali, prin resurse atât tehnice și educaționale cât și financiare. Interesul pentru acest segment de piață este generalizat printre ofertanții de IT și are la bază creșterea pieței, creștere organică dar și valorică.


Un studiu al companiei britanice Quorcirca arată că peste 98% din companiile europene au mai puțin de 1000 de angajați (ceea ce corespunde încadrării după standardele americane în piața SMB, însă nu valabil și pentru România) ceea ce înseamnă peste 20 de milioane de companii. În Marea Britanie, aproximativ 3 milioane de IMM-uri au cheltuieli, direct legate de domeniul IT, de peste 10 miliarde euro, iar la nivel european cifra poate depăși 70 miliarde euro. Mai mult, odată cu extinderea europeană piața are un potențial de creștere enorm. Candidatele pentru UE formează o piață cu 7-10 milioane companii IMM și aproximativ 10 miliarde euro cheltuieli legate de IT. Așteptările sunt ca aceste cheltuieli că crească o dată cu acordarea unor ajutoare financiare europene, precum și a investițiilor directe. Analiștii previzionează o creștere a acestei piețe la peste 100 miliarde euro în 2006.


Având ca punct de pornire aceste cifre, strategia IBM a avut în vedere tipurile de soluții așteptate pe această piață și modul cel mai eficient de abordare.


În opinia doamnei Karstin Bodell, IBM Director SMB Solutions and Integrators EMEA, IMM-urile au o abordare tipică a achizițiilor de IT. Este o abordare pragmatică, strâns legată de necesități și cu decizii rapide bazate pe un număr mic de persone implicate, de cele mai multe ori una singură.


O astfel de companie cere un timp scurt pentru implementare unei soluții, 3-6 luni de la demararea proiectului până la finalizare, cu definirea unor extrafuncționalități post implementare și rezultate imediate. Conform doamnei Bodell, IMM-urile preferă să cumpere local, de la firme din aceeași țară și se așteaptă la un support susținut. La fel de importantă este și orientarea pieței către open standards deoarece multe dintre companiile mici au avut experiențe neplăcute cu drepturile asupra softului proprietar.


Andrea Gambetti„Principale oportunități pentru IBM,“ afirmă Andrea Gambetti, Director of Emerging Markets, IBM EMEA „sunt în domenii precum life-science, digitalmedia, integrarea proceselor de afaceri, aplicațiile wireles și cele pervazive. În termeni de sectoare economice aceste oportunități diferă în funcție de țară și regiune, dar cele mai interesante și active domenii sunt cele industriale și distribuția. În general oportunitățile sunt legate de strategia «on-demand» și de integrarea proceselor deoarece multe din companiile mici și medii utilizează multiple aplicații de gestiune, multiple servere etc În cele din urmă aceasta este strategia «on-demand» integrarea internă a proceselor de afaceri și activității angajaților și externă a legăturii cu furnizorii și clienții, pentru a putea avea un răspuns rapid și eficient la cerințele pieții și de a permite concentrarea asupra activității de bază. Este cunoscut că resursele unor astfel de companii sunt reduse atât ca oameni, ca pregătire tehnică dar mai ales ca bani“ a mai afirmat domnul Gambetti.


Oportunitățile oferite de piața companiilor mici și mijlocii sunt în egală măsură disponibile și partenerilor. În 2005, IBM a inițiat o serie de proiecte destinate partenerilor: Partner World Industry Network, ISV (Independent Software Vendor) Advantage etc. După trei lui și investiții de peste un milliard usd, proiectul Partner World Industry Network a atras peste 400 de companii dezvoltatoare de aplicații pe platformă IBM. Partner World Industry Network este o comunitate web ce facilitează schimbul de experiență între partenerii activi pe aceleași sectoare economice. Scopul este de a permite dezvoltarea de soluții specifice unor anumite verticale economice.


Lesley Norris„Parteneriatul cu dezvoltatorii de aplicații este calea prin care IBM ajunge la piață“, afirmă Lesley Norris, IBM Director ISV and Developer Relations EMEA, „și de aceea sprijinul acordat este pe măsură. În funcție de natura relației și de nivelul implicării, beneficiile pentru parteneri diferă. Disponibile tuturor sunt site-urile dedicate care prezintă informații tehnice, seminariile educaționale. Există diverse programme și orice companie poate fi aleasă. Beneficiul major este încrederea pe care o au clienții în produsele IBM, garanție transferată automat și prodeselor dezvoltate de parteneri. Există de asemenea și avantaje financiare prin fonduri de comarketing, acces liber la studii și analize de piață precum și posibilitatea inițierii de relații cu alți parteneri IBM din lume.“
Oportunități pentru parteneri
Pentru parteneri, oportunitățile acestor programe sunt evidente. Andros Papageorgiu, CEO AlphaNova, companie cipriotă cu activitate intensă pe piața britanică comentează: „am renunțat la platformele Microsoft datorită costurilor ridicate de configurare, deseori prohibitive pentru o companie mică sau medie. Soluțiile noastre, tip CRM, cer acces general pentru toți angajații și partenerii unei organizații iar atitudinea ermetică și holistică a produselor Microsoft duc la un Total Cost of Ownership foarte ridicat. Am ales J2EE și Websphere pentru a oferi clienților deschidere și posibilitate de alegere și un TCO scăzut. Legătura strategică IBM- Linux a fost un factor important în această decizie. Programul IBM ISVAdvantage facilitează migrarea produselor noastre către platformele open de la IBM și ne permite o înțelegere corectă a pieței afacerilor mici și medii.“ Pe aceeași temă, Davis Shapiro, reprezentantul companiei israeliene ClickSoftware afirmă: „utilizarea eficientă a forței de muncă este cheia către profitabilitate și satisfacție pentru piața IMM. Integrarea soluțiilor noastre de optimizare a forței de muncă cu tehnologia IBM ne permit să abordăm sectoare de piață precum managementul forței mobile de muncă, integrarea afacerii sau managementul mijloacelor fixe.“


Aceste proiecte globale ale IBM sunt disponibile și în România, unde piața întreprinderilor mici și mijlocii (prin comparație cu nivelul european) se extinde la întreaga țară. În cadrul aceste strategii sunt lansate pe piață atât noi platforme software (IBM Express) cât și noi familii de servere (seria eServer i5) dar și oferte înteresante de sprijin financiar pentru plata eșalonată sau în sistem leasing a produselor IBM.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite