Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Gartner arată că piața serviciilor de cloud public IaaS a crescut la nivel mondial cu 41,4% în 2021

15 Iunie 2022



Piața internațională de soluții de infrastructură ca serviciu (Infrastructure as a Service - IaaS) a crescut cu 41,4% în 2021 până la un total de 90,9 miliarde de dolari, în evoluție de la 64,3 miliarde de dolari în 2020, potrivit datelor publicate recent de Gartner. Amazon și-a păstrat locul 1 pe piața IaaS în 2021, compania fiind urmată de Microsoft, Alibaba, Google și Huawei.

„Piața IaaS continuă să crească fără încetare, deoarece cloud-native devine arhitectura principală pentru sarcinile de lucru moderne,” a declarat Sid Nag, VP analist la Gartner, completând: „Cloud-ul acceptă scalabilitatea și compozabilitatea[1] pe care le necesită tehnologiile și aplicațiile avansate, permițând în același timp companiilor să răspundă noilor nevoi care apar, cum ar fi suveranitatea, integrarea datelor și experiența îmbunătățită a clienților.”

În 2021, primii cinci furnizori IaaS reprezentau peste 80% din piață. Amazon a continuat să conducă piața mondială IaaS, cu venituri de 35,4 miliarde USD în 2021 și o cotă de piață de 38,9% (vezi Tabelul 1).


În ierarhie, Microsoft urmează pe locul 2 cu o cotă de 21,1% și o creștere peste piață, ajungând la peste 19 miliarde USD în venituri IaaS în 2021. Cu multe organizații care se bazează deja pe software-ul și serviciile Microsoft pentru mediul enterprise, Azure a fost poziționat de compania din Redmond pentru a converti oportunitățile existente în aproape fiecare piață verticală

Alibaba a fost din nou furnizorul de cloud public IaaS numărul 3 la nivel mondial, cu o cotă de piață de 9,5% și venituri de 8,7 miliarde USD pentru 2021. În timp ce Alibaba continuă să domine piața cloud din China, este, de asemenea, pregătit să fie principalul furnizor regional pentru Indonezia, Malaezia și pentru alte piețe cloud emergente, având în vedere cunoașterea pieței locale și capacitatea de a servi drept punte către comerțul digital.

Ecosistemele cloud regionale devin din ce în ce mai importante pe fondul fragmentării geopolitice în creștere și al cerințelor emergente de reglementare și de conformitate, prezentând o oportunitate pentru furnizorii cu o prezență regională puternică,” a spus Nag.

Google Cloud a înregistrat cea mai mare rată de creștere a primilor cinci furnizori IaaS, crescând cu 63,7% în 2021 pentru a ajunge la venituri de 6,4 miliarde USD. Această creștere a fost determinată de creșterea constantă a adopției acestui serviciu pentru sarcinile de lucru tradiționale ale companiilor, precum și de inovația Google în capabilități de ultimă oră, cum ar fi inteligența artificială și tehnologiile de containere Kubernetes, susținute de o extindere a ecosistemului partenerilor lor pentru a ajunge la o bază mai largă de clienți.

În timp ce creșterea Huawei s-a temperat în 2021 după doi ani consecutivi de creștere de peste 200%, compania chineză și-a menținut în continuare poziția a cincea în topul cotelor de piață, cu venituri de 4,2 miliarde de dolari. Huawei a făcut investiții semnificative în ecosistemul său IaaS în ultimii doi ani și, printr-o strategie îmbunătățită de hardware open, de software open-source și prin activarea partenerilor, a reușit să prezinte oferte extinse pentru universități, dezvoltatori și startup-uri.

„Viitoarea fază de creștere a IaaS va fi generată de experiența clienților, de rezultatele digitale și de orientarea preponderentă către lumea virtuală,” a subliniat Nag. „Tehnologiile emergente care pot ajuta companiile să aducă experiențe mai aproape de clienții lor, cum ar fi metaverse, chatbot și gemenii digitali, vor necesita infrastructură la scară superioară pentru a satisface cerințele tot mai mari de putere de calcul și stocare.”

Clienții Gartner pot afla mai multe din „Market Share: IT Services, Worldwide, 2021”. Astfel, puteți afla cum să creați o strategie puternică în cloud în cadrul webinarului gratuit Gartner „The Gartner Cloud Strategy Cookbook, 2022”.