Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

D-Link, mai multa inteligenta înglobata în retea

19 Noiembrie 2006



Cei 20 de ani pe care îi aniverseaza anul acesta fac din D-Link unul dintre cei mai vechi si mai experimentati vendori de produse telecom. Activitatea a pornit cu productia de switch-uri, dar ulterior gama de produse s-a diversificat si acopera cele mai diverse cerinte. Prezenta în Romania de cativa ani, cu o reprezentanta oficiala din 2005 si cu o cota de piata foarte buna la categoria SOHO/SMB (small office-home office), D-Link lucreaza acum la consolidarea unui cap de pod pe segmentul enterprise si operatori telecom. Fiabilitatea produselor, raportul calitate-pret si marginile bune pentru distribuitori sunt, conform lui Bogdan Mihalcea (foto), Country Manager al reprezentantei D-Link în Romania, elementele de baza ale acestei strategii.


D-link anunta la nivel world wide rezultate financiare peste media pietei. Care este situatia în Romania din punct de vedere al cifrelor?


Bogdan_MihalceaDaca la nivel de corporatie, D-Link a avut o crestere sustinuta de peste 20% pe an, deci o crestere solida peste media normala din industrie, în Romania cresterea a fost mult mai spectaculoasa. In 2005, cifra de afaceri s-a dublat, iar pentru 2006 cifrele preliminare arata ca istoria se va repeta. Toti indicatorii sunt pozitivi si sunt sigur ca vom atinge iarasi un procent de 100% rata de crestere. De altfel, aceste procente au fost si cele pe care mi le-am propus la preluarea reprezentantei.


Ce modificari au aparut de cand a început sa functioneze reprezentanta? Cum s-a facut simtita evolutia D-Link în Romania dupa ce reprezentanta a devenit activa?


Deschiderea reprezentantei oficiale a avut loc în urma cu 1 an, pe 20 octombrie 2005, dar munca mea începuse cu aproape noua luni în avans. La deschidere, echipa a fost completata cu un reprezentant pentru canalul de distributie si cu un inginer care asigura suportul tehnic. Din martie pana în octombrie 2005 a fost o perioada de culegere a informatiilor. Am luat legatura cu distribuitorii, am vazut care sunt problemele lor pentru a-i ajuta sa creasca ca business, urmand ca pe baza rapoartelor realizate sa se deschida biroul si sa mai fie angajati oameni. Am avut surprize placute, oameni care cunosteau D-Link si aveau încredere în acest brand si care ma întrebau de ce nu exista o reprezentanta care sa le ofere mai mult suport, mai ales ca principalii concurenti aveau deja birouri locale.


La început, am investit foarte mult în PR si marketing, am ajutat partenerii sa înteleaga care este portofoliul de produse. Am considerat vital ca partenerii si utilizatorii sa înteleaga ca alaturi de echipamente simple pentru piata SOHO avem si solutii profesionale pentru segmentul enterprise. Pe aceasta directie s-a focalizat activitatea reprezentantei si cred ca rezultatele sunt vizibile. Am initiat activitati comune cu Intel si Microsoft, atat pentru organizarea unor evenimente în principalele orase din tara, precum si pentru dezvoltarea unui program pentru oferirea gratuita de hot spot-uri unor universitati din tara. Prin aceste asocieri ne-am dorit ca piata sa ne perceapa la adevarata valoare.


In urma cu 1 an declarati ca vizati pozitia nr. 1 pe piata SOHO, retea de retail, dar ca urmariti si o implicare în proiecte de anvergura. In ce masura au fost atinse aceste obiective?


Conform datele noastre interne, pe piata wireless-LAN suntem deja numarul 1 si cred ca suntem lideri si pe piata SOHO, deci aceste obiective au fost atinse. Din acest punct de vedere, am încheiat o serie de parteneriate strategice cu Ultra Pro, Metro si alti retaileri alaturi de care am dezvoltat programe speciale de promovare care sa încurajeze vanzarile.


Totodata, ne-am implicat si în segmentul proiectelor mari. Astfel am reusit sa impunem solutiile noastre în cadrul unor proiecte la Spitalul Judetean din Timisoara, Scoala de Ofiteri din Campina, Politehnica Iasi sau la Consiliul Judetean din Satu Mare. Proiectele sunt castigate prin parteneri, dar cu ajutorul D-link, care ofera produsele cu cel mai bun raport calitate-pret si asigura suportul necesar. Evident ca nu ne vom opri aici. O data cu perceperea fiabilitatii si a avantajelor oferite de echipamentele D-Link, sunt ferm convins ca numarul solutiilor implementate de partenerii nostri va cunoaste o crestere spectaculoasa.


Cum arata în acest moment reteaua de distributie a produselor D-link si daca vor fi modificari în perioada urmatoare?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite