Quality Manager-ul - „Eche homo!”
De cand am început aceasta serie de articole legate de managementul calitatii, am insistat foarte mult pe problemele legate de constientizare si personal. Aici este cheia întregului proces. Pentru a face ceva care sa depaseasca celebrul de-acum „merge si asa”, top managementul trebuie sa înteleaga (în fond de aceea sunt manageri!) ca au nevoie de acest sistem si ca acest sistem le aduce beneficii. Mai mult decat atat, trebuie sa înteleaga ca au nevoie de un om (posibil si mai multi) „open minded” care sa se ocupe permanent de managementul calitatii nu doar „de forma” sau pentru a plimba hartii. Pentru acele organizatii care doresc cu adevarat performanta, Quality Manager-ul reprezinta un punct de congruenta al nevoilor, cerintelor, ideilor si proceselor atat interne, cat si externe.
Mai întai capabil si, dupa aceea, scolit
Intr-adevar, Quality Manager-ul este unul dintre cei mai importanti oameni dintr-o organizatie, iar alegerea lui se dovedeste a fi nu doar foarte importanta, ci esentiala. De aceea, cand v-ati hotarat ca aveti nevoie de o asemenea pozitie în cadrul organizatiei (ea vine de la sine odata cu initierea procesului de certificare) trebuie, în primul rand, sa luati în considerare o persoana (fie din interior, fie din exterior) care sa fie „open minded” si sa poata avea o viziune de ansamblu asupra întregii activitati a organizatiei. Dupa parerea mea, pregatirea de specialitate în momentul numirii în aceasta pozitie este mai putin importanta, ea se poate dobandi pe parcurs. La fel de importanta este si motivarea, precum si loialitatea persoanei care va ocupa aceasta functie. De obicei, Quality Manager-ul este ales din randul personalului organizatiei, însa pot exista cazuri în care este nevoie, în mod special, de un specialist din exterior. Nu se recomanda folosirea unei solutii de outsourcing pentru aceasta pozitie (cu exceptia cazurilor companiilor mici unde General Manager-ul este cel care coordoneaza toate activitatile).
Mana libera
Cea mai mare greseala pe care o face top managementul organizatiilor (ma refer mai mult la cele autohtone) este limitarea autoritatii Quality Manager-ului. Dupa ce ca ne luptam (mai este mult pana la rezultate pozitive!) cu mentalitatea managementului si personalului în ceea ce priveste nevoia si, mai ales, eficacitatea unui Sistem de Management al Calitatii, se dovedeste a fi dezastruos faptul ca nu acordam, la nivel de top management, libertate de actiune si autoritate Quality Manager-ului. Este ca si cum i-ai lua cuiva o masina, fara a-i da îna voie sa o foloseasca.
In momentul în care organizatia si-a stabilit un obiectiv serios si realist în ceea ce priveste calitatea produselor si serviciilor oferite, Quality Manager-ului (împreuna cu top managementul) îi revine sarcina de a îndeplini acest obiectiv (dati-mi voie sa va marturisesc ca nu este deloc usor). Iar acest lucru nu poate fi realizat doar „lucrand” niste hartii. Quality Manager-ul trebuie sa poata audita si controla la modul cel mai serios toate procesele organizatiei, trebuie sa colaboreze cu managerii de sales, marketing, HR, PR, etc., pentru a defini si îndeplini în proportie de 100% nevoile si asteptarile clientilor. Numai în acest fel se pot masura si analiza performantele organizatiei în conformitate cu standardele impuse.
Calitati personale
l dinamic, energic, tenace l gandire deschisa si flexibila l bun diplomat
l disciplinat, ordonat l obiectiv l abilitati de comunicare cu personalul
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)