Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Artizanii succesului BitDefender

19 Noiembrie 2006



Strategia BitDefender de a se concentra pe crearea unei linii de produse de înalta tehnologie, a avut ca punct de plecare orientarea companiei catre clienti si nevoile reale ale acestora. Din dialogul real, purtat de-a lungul timpului de catre companie cu clientii sai, pentru a face din BitDefender un produs cu impact, s-a simtit nevoia ca toate cerintele sa fie centralizate, analizate, întelese si mai ales reprezentate în cadrul procesului de concepere de noi produse sau versiuni ale produselor anterioare. Astfel, în anul 2000, s-a luat decizia înfiintarii în cadrul diviziei BitDefender a departamentului Product Management, în care o echipa de specialisti din cele mai diverse domenii (ingineri, economisti, designeri, etc) reprezinta practic interesele clientilor, fiind de fapt avocatii acestora în conceperea viitoarelor produse.


Catalina_Dodu“Pana la momentul 2000, oferta noastra includea un produs antivirus robust, utilizat cu succes de catre cei cu experienta în domeniul informatic si al securitatii. Compania îsi dorea realizarea unei game de solutii nu numai cu valente si performante tehnologice, dar care sa reflecte si sa raspunda nevoilor clientilor nostri în materie de utilizare usoara, de catre orice persoana, indiferent de varsta, pregatire în domeniul informatic sau experienta anterioara în utilizarea produselor antivirus. De aceea, în ultimii sase ani, echipa de product management a evoluat astfel încat sa raspunda cat mai bine acestor cerinte”, declara Catalina Dodu (foto), Directorul Product Management al diviziei BitDefender.


BitDefender: solutii noi, versiuni îmbunatatite


In afara de preocuparile permanente pentru actualizarea de semnaturi de virusi, de semnaturi antispyware sau de noi tehnologii de detectie si clean a continutului nedorit (spam, phishing etc), de îmbunatatire a motoarelor si tehnologiilor de scanare, adaugarea permanenta de noi functionalitati este un obiectiv prioritar al echipei. Lansarea cel putin a unei generatii majore anual este secondata de adaugarea permanenta de noi functionalitati prin sistemele de actualizare automata, înglobate în produsele BitDefender. De asemenea, pentru produsele adresate segmentului business sunt lansate periodic service pack-uri, ce includ noi functionalitati.


In cazul unui product manager, la BitDefender este foarte importanta identificarea noilor amenintari, incluzand totodata realizarea corecta a analizei complete SWOT. Departamentul amintit împreuna cu echipele de cercetare trebuie sa identifice potentialul malign al unei noi amenintari si sa gaseasca o cale de a asigura protectia clientilor. Viteza de reactie, timpul în care produsul este pregatit pentru a elimina noile amenintari este un element specific pietei pe care activam. De exemplu, un moment de referinta care subliniaza importanta vitezei de reactie a fost dat de intensificarea amenintarilor de tip rootkit, pentru a ascunde componente cu caracter malitios.


“BitDefender a fost primul produs care, pe baza tehnologiei existente, a detectat virusul ce folosea unul din cele mai raspandite rootkit-uri. Am asigurat astfel protectia utilizatorilor, prin blocarea acestor aplicatii înainte de instalarea lor. BitDefender nu s-a oprit aici. Un nou modul a fost definit si introdus în produsele noastre pentru a detecta si proteja impotriva rootkit-urilor deja instalate pe sisteme. Astfel, o noua functionalitate a fost adaugata produselor noastre. De asemenea, raspandirea telefoanelor mobile cu functionalitati complexe, ca SmartPhones, PDA etc, a reprezentat un alt moment important. Odata cu cresterea dimensiunii unei anumite piete, amenintarile adresate ei cresc în numar si intensitate. Astfel, pentru a proteja utilizatorii acestor produse, am adaugat în portofoliu un nou produs: BitDefender for Mobiles”, a continuat Catalina Dodu.


Echipa, un atu important


Obiectivele echipei de Product Manageri din BitDefender se regasesc în cateva din zonele cheie ale activitatii unei companii: satisfactia clientilor, profitabilitatea portofoliului de produse gestionate, atingerea cerintelor de timp si calitate pentru portofoliul respectiv. Puterea de convingere, capacitatea de comunicare a membrilor echipei sunt elemente de baza în asigurarea realizarii obiectivelor propuse. Lansarea unui produs reprezinta încununarea unui efort concertat al întregii companii si implica responsabilitati uriase pentru fiecare participant. Dar pentru un product manager lansarea nu este momentul final, ci doar un nou început al urmatoarei etape. Abia acum începe utilizarea în viata reala a produsului, este perioada în care relatia cu clientii intra într-o noua faza.


Confirmarea: recunoasterea în industrie


“Premiile si rezultatele obtinute de solutiile noastre reprezinta o carte de vizita impresionanta. Sa fii ales “Best Buy” de catre una din cele mai citite reviste de profil din Statele Unite si din lume (PC World), sa ai tehnologie certificata de cele mai importante entitati independente în domeniu (Virus Bulletin, CheckMark, ICSA, TUV) reprezinta o masura a performantei produselor noastre. Dar pentru un Product Manager satisfactia suprema este atunci cand te afli undeva în lume (în avion, deasupra oceanului, într-un magazin din centrul Parisului sau la un tradeshow departe de Bucuresti si un om de langa tine îti spune ca foloseste BitDefender si ca e multumit, ca se simte protejat si ca are încredere în produsul tau. Aceasta cred ca e cea mai importanta masura a succesului, sa ai clienti multumiti”, a concluzionat Catalina Dodu.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite