Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Inchirierea de multifunctionale de retea, un serviciu de outsourcing în crestere continua

20 Noiembrie 2006



Outsourcing-ul a încetat de mult sa mai fie doar un „termen la moda“ în Romania, din ce în ce mai multe companii autohtone optand pentru aceasta solutie. Externalizarea unor servicii de business poate si chiar reprezinta pentru multe firme un avantaj competitiv deloc neglijabil. Insa nu numai elementele de business pot fi externalizate cu succes ci si perifericele, închirierea de periferice multifunctionale de retea fiind o optiune ce ofera posibilitatea de a beneficia de o gama vasta de servicii prin plata lunara a unei chirii, începe sa castige teren, lent dar sigur. Evident, per total, suma finala este mai mare decat pretul echipamentului închiriat, însa avantajele oferite de serviciile de închiriere atrag din ce în ce mai multi clienti.


imprimanta1Serviciile de închiriere de echipamente periferice multifunctionale au aparut, în mod special, ca urmare a intrarii pe piata romaneasca a tot mai multor companii occidentale, la ora actuala piata închirierii cu full-service fiind într-o crestere accelerata, în numeroase cazuri (raportate de dealerii de imprimante) acest gen de serviciu depasind ca pondere vanzarea de echipamente.


In prezent, o mare parte dintre companiile cu capital privat considera închirierea ca pe o alternativa la achizitie sau ca pe o alternativa mai flexibila la leasing. Astfel, principalii clienti care apeleaza la acest tip de servicii sunt reprezentantele sau birourile firmelor occidentale (acestea folosind astfel de servicii în tarile de origine); firme sau companii noi care, fiind la început de activitate, nu-si pot estima corect necesitatile de copiere/printare sau nu doresc sa investeasca, în aceasta faza, în echipamente; firme sau birouri mici unde, prin specificul activitatii, se doreste externalizarea acestui serviciu; firme cu mai multe birouri.


Gata cu „bataia de cap“!


Principala „atractie“ a acestui nou tip de serviciu rezida în faptul ca, pe toata perioada derularii contractului, chiria reprezinta singurul cost, ce include:


* contravaloarea cedarii dreptului de folosinta a echipamentelor;


* pretul consumabilelor necesare;


* costul pieselor de schimb necesare pentru functionarea în termeni optimi a echipamentelor;


* contravaloarea serviciilor de punere în functiune, asigurare cu consumabile si mentenanta.


Pe scurt, clientul unui asemenea serviciu „scapa“ de problema aprovizionarii cu consumabile, de cea a întretinerii si a inerentelor reparatii (se degreveaza si personalul de sarcinile administrative), eliminandu-se riscul aparitiei unor blocaje în fluxul de functionare a companiei. Prin negocierea unui contract flexibil, se poate opta si pentru închirierea pe perioade limitate a unor anumite modele de periferice, reducandu-se perioadele de stationare si de utilizare sub nivelul de performanta.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite