Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Adrian Cuțitei, director general adjunct SGS România: „Competitorul nostru cel mai mare este chiar statul român”

19 Martie 2024



SGS - Societe Generale de Surveillance, cea mai importantă companie de testare, inspecție și certificare din lume, cu 99.600 de angajați și o rețea de 2.600 de birouri și laboratoare, și-a anunțat recent Strategia 2027: accelerarea creșterii și a încrederii în relația cu partenerii. Interviul cu Adrian Cuțitei, director general adjunct SGS România, își propune să evidețieze dinamica companiei în țara noastră și specificul industriei TIC (Testări, Inspecții și Certificări).



SGS și-a început activitatea în România în 1922, în portul Dunărean Brăila, pe acea vreme al doilea port în comerțul cu cereale la nivel mondial, după Chicago. Societatea a activat în România până în 1947, și și-a reluat activitatea în România în 1992, prin înființarea SGS România cu sediul în București. În prezent, SGS este liderul național privat în furnizarea serviciilor de inspecție, certificare, verificare și testare.
Prin cele nouă divizii de afaceri, SGS furnizează servicii principalelor sectoare economice din țara noastră: agricultura și sectorul alimentar, petrol, gaze și chimie, sectorul minerale, transporturi, mediu și securitate în muncă, industrie, construcții, energie și utilități. SGS România are birouri și laboratoare în toată țara – Brăila, Constanța, Craiova, Cluj-Napoca, Drobeta Tr. Severin, Galați, Iași, Pitești, Ploiești, Slatina, Tg. Jiu, Timișoara.

Cum a evoluat activitatea și afacerile SGS în România în ultimii ani?

Datorita paletei largi de servicii oferite pentru toate sectoarele economice, sănătatea evoluției companiei poate fi considerată un etalon al economiei românești în ansamblu. În ciuda tuturor provocărilor externe importante din ultimii ani, consider că, în general, economia României este pe un trend ascendent. În particular, SGS România a crescut constant în ultimii ani, cu un vârf de evoluție în anul 2023, când am înregistrat o creștere de 34.9% față de anul anterior. Creșterile semnificative au avut ca bază activitatea specifică companiei și evoluției sectoarelor agricol și energetic, dar și inspecția și testarea bunurilor de larg consum și alimentare.

Câți angajați are compania în România și cum reușiți să depășiți provocările din piața forței de muncă?
La finalul anului 2023, în cadrul SGS Romania activau 486 de angajati permanenți, dar suntem în continuă creștere, atât numeric, cât și calitativ. Degradarea pieței forței de muncă, atât din punct de vedere al micșorării bazei de selecție, cât și a pregătiri potențialilor candidați, este deja o realitate. Iată cea mai mare provocare pentru o companie care oferă servicii cu personal înalt calificat. Încercăm să fim cât mai proactivi, competitivi și flexibili în ceea ce privește pachetul salarial, condițiile de lucru, programele de pregătire și alte beneficii, de exemplu serviciile medicale private oferite angajaților.

Cât de bună este legislația din România referitoare la domeniul dumneavoastră de activitate?

Cu siguranță există oportunități de îmbunătățire. Sunt sectoare întregi de activitate unde există încă un monopol de stat, atât în partea de execuție/control, dar, mai ales, în ceea ce privește acordarea licențelor/acreditărilor necesare operatorilor care activează în industria TIC (Testări, Inspecții și Certificări).

Care sunt competitorii dumneavoastră în acest sector de activitate? Care este valoarea pieței în ansamblu în România?
Valoarea pieței este mare. Din păcate sunt încă sectoare importante de activitate, cum ar fi proiectele mari de infrastructură, care ignoră avantajele sau chiar obligațiile legale ce pot fi acoperite cu un specialist extern în domeniul securității și sănătății muncii, project management, audituri sau testări de mediu etc. Cred că cel mai mare competitor al nostru este chiar statul român, prin diverse entități care operează la nivel central sau local. În zona privată sunt active atât companii internaționale de renume, companii cu capital românesc, dar și freelanceri care se implică în anumite proiecte.

Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați în prezent?
Așa cum menționam mai sus, identificarea candidaților cu un profil corespunzător pentru angajarea la noi este problema majoră a tuturor companiilor active în România în ultimii ani. Concurența neloială și lipsa unei stabilități în zona de fiscalizare completează pachetul. O altă provocare este generată de importanța tot mai mare a folosirii noilor tehnologii disponibile. SGS consideră digitalizarea completă a companiei a fi unul din garanții dezvoltării viitoare, zonă în care avem proiecte ambițioase.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite