Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Probass, 10 referinte in industria bancara

23 Decembrie 2006



In mod surprinzator, din punct de vedere IT, industria bancara nu este doar sectorul de activitate al companiilor multinationale. Astfel, 10 din cele aproximativ 38 de banci active pe piata romaneasca isi deruleaza operatiunile cu suportul oferit ab-Solut, sistemul bancar integrat dezvoltat de Probass. Mai mult, sistemul si-a dovedit maturitatea prin implementarea la institutii bancare cu o structura operationala si teritoriala complexa cum este Banca Comerciala Carpatica, al carei numar de sucursale trece de 200. Am stat de vorba cu General Manager Probass, Liviu Gheorghe (foto), despre cresterea portofoliului de clienti din ultima perioada si implicatiile asupra activitatii firmei dar mai ales despre strategia si planurile de dezvoltare viitoare.


Liviu_GheorgheAti finalizat recent cea de a zecea implementare. Ce implica aceasta crestere a portofoliului de clienti?


Am finalizat de curand implementarea sistemului ab-Solut la MindBank, a doua implementare din 2006, proiect ce ridica portofoliul de clienti ai Probass la 10 banci. Cresterea de protofoliu inseamna in primul rand o crestere de responsabilitate pentru ca domeniul bancar este unul critic, iar aplicatia trebuie sa aiba o functionalitate permanenta. In egala masura este si o recunoastere a fiabilitatii solutiei si a competentelor echipei. Aplicatia Absolut este prezenta in 10 din cele 39 de banci din Romania ceea ce nu este putin, iar raportat la numar avem cea mai mare cota de piata.


Dupa finalizarea proiectului de la Banca Comerciala Carpatica, am inceput implementarea la Mind Bank. Proiectul a fost unul relativ scurt, trecerea la sistemul live s-a facut dupa aproximativ 3 luni. Desi Mind Bank are o structura de sucursale mai redusa, problemele au fost similare, insa echipa Probass a adunat suficienta experienta pentru ca depasirea unor astfel de dificultati sa devina rutina. Acum suntem in perioada post implementare cand se mai ajusteaza unele aspecte, se finalizeaza rapoartele etc. Din punctul meu de vedere, daca reusim sa implicam real mangementul unei banci in procesul de implementare, 80% din proiect este rezolvat, restul de 20% este efortul echipei proprii.


Cresterea numarului de clienti nu induce si o crestere a presiunii pe resurse?


Presiunea pe resurse este constanta si totdeauna va fi nevoie de mai multi oameni. Dincolo de noile implementari la care se lucreaza in mod curent, unii dintre clientii existenti ne solicita functionalitati si module noi pentru ca bancile se dezvolta in mod constant. Un exemplu este modulul Loan Colections care este in curs de implementare la OTP Bank. Aceste dezvoltari sunt si o oportunitate de business pentru Probass, deoarece cu parametrizarile de rigoare, le putem vinde si altor clienti.


Pentru a face fata acestor solicitari echipa Probass a crescut la peste 20 de oameni dar avantajul nostru major este ca o mare parte din cerintele clientilor se pot rezolva intern pentru ca aplicatia este usor de parametrizat. A fost gandita cu aceasta structura si nu este necesara scrierea de cod pentru definirea unor functii noi. Daca mecanismul de parametrizare este suficient de cunoscut de echipa clientului, noi intervenim doar pentru dezvoltarea unor module noi care nu au fost cuprinse initial in aplicatie sau sunt complementare activitatii bancare.


Unele banci din portofoliul de clienti Probass au fost achizitionate de parteneri externi. Au existat schimbari ale sistemului IT?


Adevarat, exista cateva banci care au implementat sistemul ab-Solut si care ulterior au fost preluate de banci din strainatate, Leomi Bank este un astfel de exemplu. Un semn bun pentru noi este ca in niciun caz nu s-a procedat la schimbarea sistemului IT.


Mai mult, avem clienti care ne-au specificat clar ca sistemul de aici este mai bun decat cel folosit de banca mama si ca nu se asteptau sa gaseasca un astfel de sistem in Romania. Imbucurator a fost si faptul ca la evenimentul de deschidere oficiala a Leomi Bank, managementul bancii a afirmat ca Leomi Bank Romania se poate dezvolta rapid deoarece sistemul informatic si echipa IT a bancii sunt foarte performante.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite