Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SaaS, trambulina CRM

23 Decembrie 2006



CRM in model SaaS este, potrivit analistilor, unul dintre cele mai sigure pariuri de pe piata IT, la ora actuala. Iar castigatorii incep sa apara si pe piata romaneasca, unde modelul „Software as a Service“ face din ce in ce mai multi adepti.


CRM00Cu ocazia evenimentului Gartner Symposium, organizat la inceputul lunii noiembrie la Cannes, cabinetul de studii Gartner a prezentat un studiu („Saas Delivery Challenges On-Premise Software“) potrivit caruia, in 2011, 25% dintre licentele software vandute la nivel mondial vor fi sub forma „Software as a Service“ (SaaS).


Studiul Gartner indica drept principal si imediat beneficiar al ascensiunii SaaS solutiile CRM (care au inregistrat o crestere de 5% in 2005, pentru 2006 Gartner estimand un 12% din valoarea licentelor CRM vandute pe plan mondial). Principalele motoare ale cresterii sunt identificate de cabinet ca fiind sectorul SMB si departamentele marilor companii in care puterea de decizie a utilizatorilor este foarte puternica.


Si Aberdeen Group coteaza (august 2006) solutia CRM drept principalul beneficiar al cresterii modelului SaaS. Potrivit cabinetului, 74% din companiile chestionate indicau faptul ca, in aproximativ 2 luni, sunt decise sa adopte solutii CRM in mod SaaS.


Modelul SaaS nu este unul nou (dateaza din 1997, insa sub acronimul ASP), asa ca exista deja o adevarata „bibliografie“ de argumente. Ne vom rezuma la cele mai evidente: orientandu-se dupa cerintele pietei, in modelul SaaS, furnizorii IT pun la dispozitia clientilor putere de calcul sau capacitate de stocare la cerere, functie de nevoile clientilor, tendinta fiind identica si in domeniul software – de a elabora componente aplicative standardizate, usor integrabile unele cu altele, gratie tehnologiilor oferite de Web Services. Obiectivul este evident – compunerea unui sistem IT prin asamblarea de „caramizi“ logice, pe masura necesitatilor reale ale clientului. O abordare care raspunde uneia dintre principalele axiome IT – valoarea unui sistem informatic rezida in sincronizarea tuturor partilor sale intr-un tot coerent.


O dovada concreta a faptului ca aplicatiile CRM prin SaaS reprezinta un succes este interesul major acordat acestui domeniu de giganti precum Microsoft si Oracle (care prin achizitia Siebel si-a asigurat pozitia de lider - vezi topul IDC). Dar si „cronicile“ elogioase inregistrate de SalesForce.com, un necunoscut in comparatie cu „monstrii“ amintiti anterior, care a reusit prin inovatiile sale o crestere ce starneste invidia multor „consacrati“. Si chiar a reusit, germanii de la SAP decizandu-se in februarie 2006 sa lanseze solutia MySAP CRM in mod „hosted“.


Iata care sunt punctele de vedere ale catorva companii autohtone asupra solutiilor CRM in mod SaaS.


Definitia SaaS, versiunea Gartner


Software as a Service (SaaS) este definit de catre cabinetul de consultanta Gartner drept un model care propune un software „gazduit“ („hosted“), care se bazeaza pe o structura de date si un cod sursa comune, partajate intre ansamblul de utilizatori ai serviciului, urmand modelul „1 to n“, model facturat la utilizare sau pe baza de abonament, in functie de criteriile de utilizare.


ASP vs. SaaS, conform IDC



Tags: CRM, SaaS

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite