Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Piata IT in domeniul utilitatilor va creste cu 20% pana in 2011

24 Decembrie 2006




Ca urmare a cresterii nivelului de concurenta in scurt timp, pe piata utilitatilor, se va inregistra o crestere a eficientei, dar mai ales o atentie din ce in ce mai mare acordata nivelului de satisfactie a clientului (numarul din ce in ce mai mare de call centere va fi un efect direct al cresterii numarului de furnizori). Aceasta va impune dezvoltarea si implementarea unor sisteme informatice integrate, care sa permita monitorizarea intregului flux, de la semnarea contractului, pana la incasarea facturii.


In cazul clientilor mari, aceasta monitorizare implica utilizarea unor solutii complexe, de tipul M2M (Machine-to-Machine) care vor permite o monitorizare in timp real a consumului.


M2M, solutii de viitor


Zona solutiilor M2M este cotata ca fiind una dintre cele mai promitatoare in urmatorii ani, ca urmare a cresterii nevoii de automatizare a proceselor si a posibilitatii de a luat decizii intr-un timp cat mai scurt posibil, ceea ce va genera proiecte majore. Aplicatiile M2M permit, prin monitorizarea si controlul masinilor si proceselor de la distanta, reducerea costurilor, optimizarea proceselor si imbunatatirea nivelului serviciilor oferite clientilor, permitand economii de timp si de personal.


In opinia dlui Schwieters, un alt element care va capata o valoare deosebita, in urmatorii ani il va reprezenta domeniul solutiilor mobile, mobilitatea fortei de munca contribuind semnificativ la cresterea satisfactiei clientului final si la cea a eficientei agentului din teren.


Prioritatile CIO din zona utilitatilor


In finalul prezentarii sale, Tom Schwieters a punctat cateva dintre rezultatele unui studiu al carui scop l-a reprezentat identificarea prioritatilor managerilor IT din sectorul utilitatilor din Europa Centrala.


Astfel, in topul initiativelor IT, pentru anul in curs, pe primul loc se situau investitiile in solutii ERP (votate pe primul loc de 50% dintre managerii intervievati), tendinta ce isi va mentine un trend ascendent si in urmatorii 4 ani. Pe locul doi s-au situat solutiile dedicate clientilor, cotate cu o crestere moderata pana in 2010, urmate de cele de suport pentru noile procese de business, care au atins nivelul maxim, solutiile de facturare, cele de securitate a sistemelor informatice, precum si initiativele de consolidare, care vor inregistra si ele o crestere semnificativa in urmatorii 4 ani.


Zonele functionale „favorizate“ de investitiile managerilor IT sunt reprezentate de sistemele de servicii pentru clienti (votate pe primul loc de 67,5% dintre companiile intervievate), sistemele de monitorizare (60%), cele de management al valorilor fixe si serviciilor si sisteme avansate de facturare (ambele cu o cota de 47,5). Toate aceste patru arii functionale reprezinta o prioritate in urmatorii patru ani pentru 60% dintre managerii IT ai companiilor de utilitati incluse in sondajul IDC.


Radu Ghitulescu



Tags: IDC, Utilitati

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite