Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Descalcirea traficului bucurestean? Noapte buna, copii!

24 Februarie 2007




Proiectul londonez este o adevarata afacere


Taxele de tranzit prin centrul Londrei, impreuna cu amenzile pentru neplata acestora, vor genera in 10 ani o suma de aproximativ 2,2 miliarde de dolari. Mai mult, potrivit unui raport citat in cotidianul The Independent, traficul din centrul orasului a scazut cu 20%, iar timpul calatoriei s-a imbunatatit cu 5%.


Sistemul londonez de fludizare a traficului prin taxe de tranzit este de mare succes. De ce? Pentru ca majoritatea populatiei nu trebuie sa plateasca nimic. Potrivit statisticilor primariei londoneze, desi 1 milion de oameni tranziteaza centrul Londrei in fiecare dimineata, 85% dintre ei o fac folosind mijloacele de transport in comun. Minoritatea, adica conducatorii auto, trebuie sa plateasca in favoarea majoritatii.


Cheia succesului: externalizarea


Reprezentantii Directiei pentru Transporturi a Londrei au fost cin-stiti si nu le-a fost rusine sa-si recunoasca limitele, in ceea ce priveste experienta, expertiza IT si managementul timpului de lucru. De aceea, au luat decizia sa externalizeze elementele critice ale managementului proiectului. Primii consultanti au fost PricewaterhouseCoopers, urmati de Deloitte & Touche.


Managerii de proiect au impartit in mai multe „componente” proiectul, pentru ca acestea sa poata fi gestionate independent. Au fost cinci astfel de componente: camerele de luat vederi; managementul stocarii imaginilor si transformarea acestora in numere de inmatriculare (trebuia avut in vedere faptul ca o masina aparea de mai multe ori, pe masura ce era fotografiata in trafic de mai multe camere); intrastructura de telecomunicatii, care lega camerele de luat vederi de baza de date cu imagini; infrastructura serviciilor furnizate pentru clienti, incluzand aici posibilitatea de a se plati taxa prin telefon sau prin intermediul Internetului si a mesageriei electronice; si, in sfarsit, o retea extinsa de puncte de desfacere, care sa permita oamenilor sa plateasca taxele la magazine, chioscuri sau benzinarii.


Din punct de vedere tehnic, cea mai mare provocare a fost crearea si mentenanta unei baze de date de imagini. Aceasta trebuie sa proceseze zilnic un milion de inregistrari (fotografiile a 250.000 de autovehicule care tranziteaza zilnic centrul orasului), precum si stocarea lor in vederea mentinerii unei evidente cu ajutorul careia sa fie identificati cei care nu platesc.


Capita, compania contractanta, a luat decizia ca tot personalul de lucru, inclusiv cel al subcontractantilor, sa fie amplasat intr-o singura cladire, in Coventry, centrul Angliei. „Ca un proiect sa functioneze in parametri optimi, decizia unificarii echipei intr-o singura locatie este singura optiune logica. Astfel, se evita multa birocratie si timp pierdut in calatorii de lucru, iar singura videoconferinta pe care o facem este cea cu clientul”, a declarat Simon Pilling, directorul executiv al Capita.


Mai e mult pana departe


Vrem sa avem in Bucuresti un sistem asemanator cu cel implementat in Londra, dar este putin probabil ca il vom avea anul acesta. Deocamdata, atentia primariei din Bucuresti este concentrata pe imbunatatirea infrastructurii. Se pare ca, din primavara, 160 de artere importante din Capitala vor intra in reparatii. Totusi, autoritatile au inca restante de anul trecut. Teoretic, pana in 2008, autoritatile trebuie sa investeasca un miliard de euro pentru infrastructura Capitalei. Pana una, alta, va trebui sa asteptam si sa ne inarmam cu rabdare. Cand sunteti in trafic si stiti sigur ca veti intarzia la birou si va asteapta mustrarea managerului, si va enervati, si va vine sa injurati, si mai intrati cu masina si intr-o groapa sau gura de canal neastupata, va recomand calduros sa ascultati Pink Floyd, face bine la relaxare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite