Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Lumea Geospatiala are un nou membru - Primaria Municipiului Brasov

24 Februarie 2007



Mergand pe drumul modernizarii in directia in care Primaria Municipiului Bucuresti a creat deja un frumos exemplu, inca o administratie publica si-a asumat cu curaj misiunea dificila de a da o noua dimensiune conceptului de eficienta in serviciile publice. Este vorba de Primaria Municipiului Brasov, care a inceput deja implementarea solutiei informatice geospatiale de gestiune a teritoriului si ale carei obiective sunt cel putin ambitioase. Aflam mai multe discutand cu doamnele Gabriela Vlad, sef serviciu IT in cadrul PM Brasov, coordonator de proiect, si Gabriela Rogoz, responsabil solutie GIS in cadrul PM Brasov, precum si cu doamna Doina Zamfirescu, manager de proiect din partea firmei implementatoare, Intergraph Computer Services.


Cum ati ajuns la concluzia ca trebuie sa implementati aceasta solutie geospatiala?


Gabriela_VladGabriela Vlad (foto): Perioada de informare despre proiectele GIS si definirea necesitatilor pot spune ca s-a derulat la Primaria Brasov in perioada 1997-2004. Noi, informaticienii, am aflat despre tehnologia GIS prin seminarii, conferinte (aici a avut un foarte mare rol ANIAP), schimburi de experienta, carti, reviste. De asemenea, proiectele GIS au inceput sa fie subiect de interes pentru arhitectii sefi (aici au avut un rol determinant Asociatia Arhitectilor Sefi din Romania, Asociatia Municipiilor din Romania, etc). La nivel managerial, primarii, viceprimarii si directorii directiilor tehnice au avut prilejul ca, in cadrul unor delegatii in tara sau strainatate, sa primeasca informatii despre diverse Proiecte GIS, sa cunoasca utilitatea si eficienta lor. In anul 1998, a existat o initiativa de parteneriat intre Primarie, Consiliul Judetean, Institutul Proiect Brasov si o firma austriaca in sensul realizarii unui Sistem Informatic Geografic pentru Municipiul Brasov (nu s-a finalizat). De atunci, Primaria Brasov a beneficiat de o multime de prezentari si oferte din partea firmelor din tara si din strainatate specializate in colectarea, organizarea si gestionarea datelor geospatiale. Tot in acea perioada, s-a dezvoltat si un proiect pilot care a acoperit o suprafata de peste 25 hectare din Municipiul Brasov, constituind astfel un inceput de abordare a acestui proiect. Acumularea de informatii despre acest gen de proiecte, a condus treptat la o maturizare a intelegerii necesitatii si eficientei unui Sistem Informatic Geografic. Facand o analiza a diverselor activitati din Primarie care au lucrat intotdeauna cu harti clasice, a rezultat ca numarul lor este deosebit de mare, de unde nevoia stringenta pentru o buna organizare, gestionare si administrare a datelor geospatiale.


Ati intampinat dificultati in procesul de aprobare/abordare a proiectului?


Gabriela Vlad: Cronologic, a urmat o perioada de definire a modului de abordare (anul 2004).


In august 2004, s-a finalizat un „Studiu de fezabilitate“, apoi s-au aprobat indicatorii tehnico-economici, care vor sta la baza planului de lucru de realizare si implementare a „Proiectului GIS al Municipiului Brasov”, pe perioada 2004-2008. Aspectele abordarii nu au fost complet definitivate. Astfel, s-a constituit un grup intern de lucru care si-a propus sa intre in detaliile abordarii si sa creeze o strategie generala a proiectului privind detaliile tehnice (cum sa etapizam fazele tehnice importante, dependenta dintre ele, firescul implementarii proiectului, pas dupa pas), aspectele financiare, graficul general de lucrari, stabilirea obiectivelor principale, compartimentele si persoanele care promoveaza si sustin anumite faze tehnice.


Incepand cu anul 2004, proiectul GIS s-a bucurat de sustinerea totala din partea echipei de conducere a PMBV, fiind situat in primele 5 proiecte majore, prioritare in strategia de dezvoltare a orasului pe perioada 2004-2008.


Cum va asteptati sa imbunatateasca activitatea primariei aceasta solutie geospatiala?


Gabriela Vlad: Acest proiect este cerut de majoritatea activitatilor din cadrul Primariei Brasov, de serviciile oferite catre cetateni si de activitatile institutiilor din oras care administreaza informatie geografica. Factorii de decizie stiu ca implementand un astfel de proiect vor rezolva mult mai bine diverse probleme si la nivel managerial: strategii de dezvoltare a teritoriului, proiecte de urbanism, cadastru imobiliar, managementul utilitatilor, managementul circulatiei, planificarea si urmarirea investitiilor etc.


Proiectul se incadreaza in programul de dezvoltare al Sistemului Informatic Integrat din cadrul Primariei Brasov, urmand a fi utilizat de catre toate compartimentele Primariei. Proiectul reprezinta o modalitate de concretizare a strategiei de modernizare a Administratiei Publice Locale privind transparenta, diminuarea birocratiei si accesul facil la date. Sistemul va asigura culegerea de date geospatiale, prelucrarea si organizarea lor intr-un depozit de date unic si va oferi informatii geografice la nivelul Municipiului Brasov.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite