Outsourcing-ul, credibil dar inca imatur
Chiar daca managerii romani au inteles conceputul de externalizare nu s-a ajuns inca la o masa critica de utilizatori. Intr-o discutie avuta anul trecut cu Bogdan Popescu (foto), Director Departament Servicii HP Romania, acesta amintea de lipsa unei “epidemii benefice” care sa determine focalizarea vendorilor pe acest segment si implicit o crestere importanta a volumului de servicii prestate. Lipsa orientarii pe costuri, a consultantei de specialitate, a maturitatii pietei in general sunt doar cateva dintre impedimente. Am reluat discutia de anul trecut pentru a lua pulsul acestui concept de la care atat ofertanti cat si posibili beneficiari asteapta mai mult.
1. Sufera in Romania outsourcingul de credibilitate?
Nu cred ca outsourcingul in Romania sufera de credibilitate. Mai degraba as spune ca nu s-a maturizat suficient. Romania este o tara cu un ritm rapid de dezvoltare si inca nu exista presiunea reducerii costurilor de IT, nu exista inca presiunea consumului de timp si ca efect dorinta concentrarii si specializarii pe afacerea de baza.
2. Ce ar trebui sa aiba in vedere un manager care se gandeste sa externalizeze serviciile IT?
Ar trebui sa stie cat il costa acum aceste activitati legate de IT si cat de mult ar avea nevoie sa fie reduse costurile in cazul unei externalizari.
Ar trebui sa inteleaga bine ce mijloace fixe IT are si cat de repede le depreciaza. Ar trebui sa stie bine ce incarcare are personalul IT si cat costa el. Ar trebui sa analizeze daca doreste sa reduca mijloacele fixe si costurile cu deprecierea si sa creasca cheltuielile operationale si ce efect vor avea aceste lucruri in bilantul contabil.
3. Ofera outsourcingul un mod mai bun de aliniere a infrastructurii IT la cerintele de business?
Tocmai aceasta este intrebarea la care ar trebui sa raspunda un manager care se gandeste la externalizare. In mod normal eu spun ca DA, outsourcingul este un mod mai eficient de a controla activitatile de IT, infrastructura IT si costurile legate de IT. Dar daca nu stii care sunt costurile acestora inainte de externalizare nu poti vedea avantajele de dupa externalizare.
4. Este outsourcingul un element strategic pentru conceptul „adaptive enterprise“ promovat de HP?
Da cu siguranta. Adaptabil inseamna flexibil, adica poti sa te adaptezi repede la noile necesitati impuse de business.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)