Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Batalia garantiilor extinse

24 Februarie 2007



Garantiile auto nu reprezinta doar un element de asigurare pentru client, conform reglementarilor in vigoare, ci au intrat de mult timp in arsenalul de marketing al marcilor. Cronologic, cei care au accentuat ideea garantiilor mai mari au fost japonezii, in incercarea de a atrage o clientela care altfel nu era inclinata sa cumpere masinile japoneze. Doar ca acum ofensiva a fost preluata de sud-coreeni, care prin Kia c’eed ating un nou prag, cel de sapte ani de garantie.


autoPe piata romaneasca, cea mai lunga garantie auto oferita in premiera este cea de sase ani – in limita a 150.000 km – oferita de Toyota pentru gama Corolla. Cu cateva precizari: campania demarata in noiembrie 2006 se refera la generatia aflata la sfarsitul ciclului de viata, pentru ca intre timp a intrat in oferta noua serie Corolla Sedan. „In acest moment, garantia de sase ani mai este valabila la modelele aflate in stoc (toate cele trei versiuni) si va continua pentru Corolla Hatchback si Corolla Verso”, ne-a precizat Ioana Marinescu, junior brand manager Toyota, adaugand ca pentru noua generatie Corolla garantia oferita este cea generala a modelelor Toyota - de trei ani sau 100.000 km - si, pentru moment, aceasta nu se va extinde.


Stafeta asiatica


Exemplul Toyota va fi dus la un nou nivel de lansarea in acest an a noului model Kia cee’d, care in Romania, la fel ca si in restul Uniunii Europene, va avea o garantie de sapte ani. Si aici apar cateva precizari: „garantia acopera orice defectiune aparuta sau functionarea necorespunzatoare a autoturismului, care are la baza piese defecte sau materiale necorespunzatoare din componenta produselor furnizate de Kia Motors”, conform explicatiilor oferite de Bogdan Pasa, coordonator PR Kia Romauto, iar principiul acordarii garantiei este cinci ani „de la bara la bara“ si doi ani suplimentari pentru trenul de rulare. La Toyota, de asemenea, garantia extinsa nu acopera integral toate defectele ce pot aparea in aceasta perioada. Garantia de sase ani la gama Corolla cuprinde toate elementele acoperite de garantia de trei ani, mai putin elemente ale transmisiei (disc ambreiaj, placa si rulmentul de presiune, volanta), ansamblul amortizoarelor, discurile si tamburii de frana, acumulatorul, anvelopele, tapiteriile si toate dispozitivele si echipamentele de bord, inclusiv sistemul audio.


In ceea ce priveste posibilitatea acordarii unei garantii prelungite si la alte modele Kia, reprezentantul importatorului ne-a declarat ca „deocamdata nu avem suficiente date din care sa rezulte ca si alte modele din gama Kia vor beneficia de garantie extinsa”.


Avantaj de marketing


Durata mai mare a garantiei in cazul unui model sau altul poate contribui la imbunatatirea perceptiei clientului despre o anumita marca si la adaugarea unui argument suplimentar in favoarea achizitiei unei masini noi. Bogdan Pasa: „Din punctul nostru de vedere, aceasta garantie extinsa reprezinta un argument solid in decizia de cumparare, dar nu si singurul. Acesti sapte ani exprima de fapt increderea producatorului Kia Motors in modelul cee’d”. Ioana Marinescu a oferit o perspectiva si mai clara asupra importantei garantiei: „Campania desfasurata de Toyota Romania a inregistrat un succes foarte mare in randul clientilor, astfel ca a asigurat dublarea vanzarilor in ultimul trimestru al anului 2006, raportat la perioada similara a anului 2005”.


O interpretare nuantata a venit din partea AutoItalia Group, importatorul marcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati si SsangYong. „In cazul unui autovehicul, calitatea reprezinta, practic, o suma de caracteristici generale si particulare in care sunt incluse, intre altele, materialele, designul, confortul, finisajele, motorizarea, echiparea, si se refera inclusiv la fiabilitate. Un autoturism trebuie apreciat mai ales prin prisma acestor aspecte. Garantia completeaza elementele precizate mai sus si reprezinta o recunoastere a fiabilitatii produsului pe care importatorul o asigura in beneficiul clientului”, ne-a declarat Iulia Paun, specialist PR la AutoItalia. Astfel, pentru marcile Fiat, Alfa Romeo si Lancia, garantia generala este de trei ani fara limita de kilometri, in timp ce pentru SsangYong este prevazuta tot o garantie de trei ani, dar in limita a 100.000 km, din care primele 18 luni fara limita de kilometri. “Garantia este doar unul dintre factorii de decizie in privinta achizitionarii unui autoturism si poate deveni determinanta atunci cand devine si un factor de diferentiere intre unul sau mai multe produse”, a adaugat Paun.


Abordari diferite


Deloc intamplator, o alta marca auto din Romania cu o oferta promotionala de garantie extinsa este Hyundai, cu sase ani pentru modelul Accent, din care primii trei fara limita de kilometri, urmatorii trei ani avand o limitare de 120.000 km pe teritoriul Romaniei, pentru primul proprietar si doar pentru grupul motopropulsor. Faptul nu este intamplator in contextul in care marca sud-coreeana s-a remarcat pe competitiva piata nord-americana tocmai prin garantia indelungata: zece ani. Iar aceasta oferta a demarat in 1999.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
mihai
caut site de moto:D:wacko:
10 Martie 2007, 06:53:47
webmaster
!
11 Martie 2007, 10:53:57