Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

RomaniaIT, un brand cu spirit de echipa

21 Martie 2007



Gabriel VasileDupa lupte seculare, Coalitia Tech 21, care polarizeaza interesele publice si private din IT-ul romanesc, a generat o strategie de branding pentru industria de profil. Noul brand, „romania IT – Creative Talent. Technical Excellence“ este promovat in mod curent la CeBit 2007 in timp ce este redactat acest text. Mai bine mai tarziu decat niciodata va spune mai toata lumea, iar scepticii vor reprosa initiatorilor atat risipa de fonduri cat si lipsa unui copywriter ceva mai inspirat. Focalizarea ministerului de resort dar si a principalelor asociatii din domeniu ( ANIS cu precadere) asupra subiectului in ultimul an, este si o consecinta a strategiei privind exportul de IT si mai ales a oportunitatilor aparute pentru companii dupa aderarea la Uniunea Europeana.
Daca avea sau nu Romania nevoie de un brand, iese din discutie. Nimeni nu pierde nimic din aceasta initiativa ci dimpotriva putem potenta impactul lui „unde-s multi puterea creste“. E adevarat ca Israelul si India nu au avut un brand de tara si totusi au performat in domeniu dar trebuie spus, desi este evident, ca Romania nu are nici capitalul primei nici resursele umane ale celei de a doua. Romania are insa oameni si tehnologii apreciate de gigantii industriei, un invatamant inca performant, calitate la preturi acceptabile, o piata matura unde pot fi testate competente si aplicatii.
RomaniaIT este primul brand sectorial de export din economia romaneasca si s-au depus eforturi indelungate pentru cristalizarea acestei politici, iar rezultatul e mai de apreciat daca in vedere ca „interesul comun“ si „spiritual de echipa“ nu sunt intelese intotdeauna in spatiul mioritic. Sunt cateva mii de companii care ar putea activa sub aceasta umbrela si carora cu siguranta le lipsesc resursele proprii pentru un marketing si branding agresiv. Daca vrem recunoastere trebuie sa stim sa ne vindem ca atare. Drumul Romaniei trebuie sa se desparta de lohn, fie ca este in confectii sau in IT, trebuie sa ne orientam catre activitati cu valoare mai mare, lohn-ul il pot face altii mai din est.


Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
brand pitt
brandul lu' peste, un mod de a cheltui aiurea niste bani, ce brand e asta romaniaIT, nici nu stii cum se citeste, o prostie. mi se parea firesc sa continue strategia de export prin subventionarea unor activitati, ceva mai mult decat simpla participare la targuri internationale, ceva masurabil, nu o palarie prea mare de sub care nu se vede mai nimeni in realitate
29 Martie 2007, 01:22:14
redactor sef
sunt si firme mici ( nu toti au banii de la Siveco, Softwin sau Gecad, pentru care ar fi greu sau mai bine zis imposibil sa isi construiasca o imagine pe piata externa. e drept ca a existat strategia pentru promovarea exporturilor dar apartitia brandului generic nu o exclude, de fapt aparitia acestui brand este doar un suport suplimentar; cu siguranta firmele/asociatiile de profil/ministerul vor actiona pe canale multiple; oricum ar fi, rau nu poate sa faca
02 Aprilie 2007, 02:01:30