Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum sa supravietuiesti provocarilor? Deruland un business inteligent

21 Martie 2007



Business Intelligence (BI) este un concept care aduce schimbari fundamentale in cadrul companiilor. BI impune un nou model organizatoric, noi procese interne si o arhitectura de solutii informatice specializate.


Calin_RanguObiectivul principal al oricarei companii este profitul. Pentru aceasta, compania trebuie sa fie eficienta, sa aduca beneficii financiare. In acest sens, sunt necesare modele de luare a deciziilor, pentru a masura, gestiona si optimiza performantele diferitelor activitati din companie. Dar deciziile se iau avand la baza informatii. Business Intelligence este exact acel concept care, daca e implementat corect, duce la valorificarea informatiilor necesare pentru a masura, gestiona, a lua decizii si a optimiza performantele.


Informatia in sine poate fi adevarata sau falsa. Cum ne asiguram ca nu luam decizii pe baza unor informatii false? Informatiile sunt constituite din date primare, din sistemele informatice de baza. Dar de unde stim ca acele date sunt corecte?


BI este de fapt transformarea datelor in informatie si a informatiilor in cunostinte (knowledge) in cadrul unei structuri organizatorice controlate, care a implementat sisteme de control al calitatii datelor si de management al datelor.


O banca poate avea date noi, ca urmare a operatiunilor clientilor, de peste 100 GB pe zi. Raiffeisen Bank are, de exemplu, un DataWareHouse de peste 24 TB. Aceste date trebuie corelate, trebuie curatate si agregate. Multe alte date sunt in sisteme separate, inclusiv la nivel de utilizator in Excel-uri sau baze locale Access, la indemana oricui, datorita «anarhiei» generate de suitele Office, care pot genera o „anarhie informationala“. In acelasi timp, organizatiile au investitii impresionante in tehnologie, in servere, pentru a procesa datele care uneori pot crea o „apatie informationala“, pierzandu-te in „silozuri“ de aplicatii si expertize. Aceste silozuri trebuie sa fie consolidate, solutiile IT nu trebuie dezvoltate pentru a tine cat mai multe date, ci pentru a genera unitar si omogen informatii si cunostiinte. BI aduce acea transformare de substanta condusa de business, in afara IT-ului.


BI incearca organizatoric sa acopere acele diferente de perceptie si viziune intre focalizarea catre furnizarea de rezultate cat mai rapid si focalizarea pe business, intre abordarea tactica si cea strategica. Responsabilii de vanzari nu doresc decat un cadru in care sa obtina rezultate imediate, IT-ul uneori se pierde in detalii, incercand sa multumeasca cat mai multi, cat mai repede. CIO incearca sa prioritizeze proiectele, pentru a creste agilitatea si a sustine cresterea de business. CEO/CFO sunt interesati de performanta pura, financiara.


schema_1IT poate fi acel diferentiator competitiv daca reuseste sa-si insuseasca anumite valori:


* sa fie un facilitator de dezvoltare a zonei de business, focalizat pe clientii interni care sa-si doreasca IT-ul ca partener


* sa fie orientat spre eficienta, sustinerea derularii business-ului la costuri cat mai reduse


* sa asigure integritatea sistemelor: securitate, managementul riscurilor IT, complience etc



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite