Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cresterea competitiei impune solutii de Business Intelligence

21 Martie 2007



Cresterea competitiei in anumite sectoare de piata face ca adoptarea solutiilor de Business Intelligence sa devina critica si in Romania. Companiile confruntate cu o concurenta reala sunt interesate sa afle care este cel mai bun produs de pe piata, cel mai profitabil client sau ce noi produse ar trebui sa atraga, pentru a fi performante. Alaturi de competitivitate, ca element generic, la adoptarea solutiilor de BI contribuie si necesitatea de a optimiza procesele si a imbunatati deciziile, volumul mare al datelor acumulate in sistemele operationale precum si standardele europene si internationale impuse diverselor industrii.


Daca aparent un proiect de BI este orientat catre departamentul IT al unei companii, in realitate cerintele acestuia sunt formulate de zona de business. Spre exemplu, optimizarea proceselor este o cerinta expresa de business pentru care o aplicatie de BI ofera solutia. In multe dintre bancile active pe piata romaneasca se desfasoara inca procese manuale de raportare, in care sunt angrenati zeci de oameni, se consuma foarte mult timp (in implementarea majoritatii aplicatiilor de „core banking“ si a altor sisteme operationale, volumele datelor acumulate este foarte mare). Astfel, procesul de selectare a informatiilor relevante, analiza si stucturarea lor devine o sarcina dificila fara un instrument potrivit. Lipsa automatizarii aduce intarzieri importante in obtinerea informatiilor vitale, in cunoasterea situatiilor reale si implicit in luarea deciziilor. Un raport intr-o astfel de banca se obtine dupa o zi, poate doua, iar managerii nu au niciodata o imagine in timp real a afacerii administrate.


Nicoleta_Chivu„Chiar daca majoritatea aplicatiilor ofera si un sistem simplu de raportare, trebuie precizat ca o aplicatie de BI nu analizeaza informatiile dintr-o singura sursa, ci din aplicatii diferite, atat core banking si operationale, cat si date de la companii de cercetare de piata sau din oricare alta sursa. La baza unei aplicatii de BI se afla un depozit de date (Data Warehouse) comun tuturor aplicatiilor, care face ca 80% din timp sa fie alocat pentru analiza datelor“, explica Nicoleta Chivu (foto), S&T Business Applications Sales Specialist.


Optimizarea si automatizarea unui proces printr-o solutie de BI contribuie la reduceri ale costurilor operationale, fie ele doar reduceri de personal. O aplicatie de BI ofera o imagine clara asupra intregii activitati, asupra depasirilor de buget si permite luarea unor masuri in timp util.


Presiunea reglementarile sectoriale


Alti factori care contribuie la adoptarea solutiilor de BI sunt reglementarile pentru anumite sectoare (bancar, industria farmaceutica) anumite standarde care se aplica unor companii sau listarea la Bursa, existenta unor investitori etc. Basel II, Sarbanes-Oxley, schimbarile Codului Fiscal, toate cer companiilor informatii in plus si ca atare mai multe rapoarte. Fara instrumentul potrivit, situatia este greu de gestionat. Avantajul oferit de o solutie BI sta in existenta unei platforme ce permite personalizarea rapoartelor in functie de cerinte.


„In sectorul bancar, creste presiunea exercitata de iminenta termenului limita de implementare a acordului Basel II. Masurarea si neutralizarea riscului operational reprezinta un obiectiv capital ce trebuie atins in cadrul unui audit al sistemului informatic.


Sumele tranzactionate in aceste institutii sunt imense, iar riscurile direct proportionale. O aplicatie de BI care modeleaza informatiile in timp real permite observarea, analiza si reducerea potentialelor riscuri intr-un cadru metodologic bine definit ”, afirma Nicoleta Chivu.


Unul dintre cei mai importanti clienti ai S&T pentru solutiile de Business Intelligence, A&D Pharma, a luat decizia de a investi initial intr-o solutie de planificare si bugetare, extinzand-o apoi cu solutia de BI. Implementarea Cognos a optimizat procesele de planificare si bugetare, analiza si raportarea, extrem de importante dupa listarea companiei la Bursa. „In acest caz, afirma Nicoleta Chivu, am intrat in competitie directa cu furnizori de talie internationala, dar carora le lipsea sustinerea locala. Dincolo de competitivitatea solutiei si a costului, avantajul S&T a fost nivelul ridicat de competente dar si suportul si experienta locala“. Alti clienti S&T pentru BI sunt Raiffeisen Bank, Pepsi, Heidi, Generali, etc.


S&T Romania are un departament de BI cu 5 consultanti certificati pentru analiza si implementare. La nivelul grupului S&T, resursele sunt mult mai numeroase, la Praga existand un Centru de Competenta pentru solutiile Cognos. In acest fel, compania poate asigura o migrare a competentelor la nivel regional, astfel incat cei mai buni specialisti sa fie acolo unde este nevoie.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite