Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Lasati Managementul Calitatii pe seama profesionistilor

21 Martie 2007



Una dintre cele mai importante probleme ce trebuie discutate serios, atunci cand doriti sa implementati Sistemul de Management al Calitatii, este alegerea echipei care va face acest lucru (pe langa consultantul extern) si, mai ales, care va avea cea mai grea sarcina - aceea de a realiza imbunatatirea continua a sistemului. Va asigur ca nu este un lucru atat de simplu precum ar parea la prima vedere, de aceea este musai ca cei alesi sa fie instruiti (daca nu veti opta pentru personal deja calificat), pentru a-si putea indeplini in parametrii optimi misiunea. Ce mai, trimiteti baietii sa puna burta pe carte!


Teodor-NituProfilul viitorului manager de calitate


Inainte de toate, ganditi-va cum trebuie sa fie cel/cea pe care vreti sa-l/sa o investiti in aceasta functie. Nu scapati din vedere faptul ca Sistemul de Management al Calitatii este un sistem oarecum „encriptat”, cu un limbaj de specialitate complex, ce necesita un efort mai ridicat de intelegere. De aceea este foarte important ca viitorul manager de calitate sa aiba o capacitate de invatare si sintetizare buna, sa aiba o minte deschisa si analitica, o atitudine pozitiva si abilitati de comunicare dezvoltate (asta asa, in cateva cuvinte). Evident, ar trebui sa „sapati” mai mult pentru a gasi in interiorul organizatiei (de obicei, de aici se alege) persoana cea mai potrivita pentru respectivul post, lucru valabil pentru intregul personal ce se va ocupa de Sistemul de Management al Calitatii in cadrul companiei. Dupa ce ati facut aceasta (bine, presupun), se poate incepe cautarea unei solutii de training in domeniul calitatii. De remarcat faptul ca fiecare persoana care face parte din personalul companiei ar trebui sa efectueze o instruire (pe nivele diferentiate, bineinteles) pentru a indeplini unul dintre principalele obiective strategice ale organizatiei, acela de a furniza produse si servicii de o calitate ridicata, pe o piata in schimbare rapida, in care cerintele si asteptarile clientilor sunt intr-o continua crestere.


Training „in house”


In privinta instruirii in domeniul calitatii, se regasesc doua tipuri de abordari.


Prima este mai generala si mai distanta, fiind intalnita in general in cadrul companiilor specializate in educatie si training (chiar daca exista unele companii focusate pe trainingul sistemelor de management). A doua abordare este mai directa si mai apropiata, fiind folosita mai mult de consultantii independenti (de cele mai multe ori, este inclusa in pachetul negociat pentru certificare) sau chiar de anumite companii ce ofera o instruire customizata la sediul clientului. Fara doar si poate, eu as opta pentru cea de-a doua abordare (le-am „incercat” pe amandoua), fiindca este mult mai apropiata de contextul problemelor reale ale companiei, poate sa se plieze direct pe sistemul „meu” de management al calitatii, este continua si permite o colaborare mult mai apropiata cu trainer-ul. Nu trebuie insa negata nici prima abordare, mai ales in cazul in care persoana care efectueaza instruirea este la „nivelul 0” in domeniul calitatii. In acest caz, daca exista resurse, se pot lua in considerare ambele optiuni.


Un curs bun


Va trebui sa va hotarati (in functie si de cat de mult stie viitorul Manager de calitate) la ce fel de curs veti apela. Exista cursuri generale, introductive, specializate pe anumite probleme, precum si cursuri ce pleaca de la notiuni generale si ajung sa trateze in amanunt problemele. De obicei, un curs introductiv in domeniul calitatii cuprinde (mai mult sau mai putin) toate conceptele generale despre Managementul Calitatii si certificarea Sistemelor de Management al Calitatii. Mai trebuie mentionat aici ca intregul personal din departamentul de calitate al organizatiei ar trebui sa aiba parte de o instruire continua in domeniul calitatii (alte cursuri de specializare, workshop-uri, conferinte de specialitate, etc) pentru a atinge un grad de profesionalism ridicat si pentru a putea manageriza cu succes schimbarile ce au loc in sistem.


Theodor Nitu
theodor.nitu@marketwatch.ro



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite