Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sistemele informatice - suportul continuitatii afacerii

21 Martie 2007



Toata strategia de Business Continuity & Disaster Recovery trebuie sustinuta de crearea unor politici proactive si cuprinzator preventive, revelatoare si corective.


MBD-MadridAproape toate procesele de afaceri sunt dependente de utilizarea resurselor informatice pentru a atinge obiectivele organizatiei. Serviciile prestate de companii private si de diverse structuri guvernamentale sunt din ce in ce mai mult automatizate, iar procesele sunt controlate si gestionate de sisteme informatice complexe, functionarea acestora fiind critica pentru buna desfasurare a activitatilor. Pentru a minimiza impactul dezastrelor sau a altor evenimente neplanificate asupra sistemelor informatice, MB Distribution, prin competentele profesionale dezvoltate si prin parteneriatele solide cu furnizori consacrati de tehnologie a informatiei (IBM, Emerson), poate proiecta, livra si instala infrastructuri IT cu inalta disponibilitate, necesare pentru a asigura continuitatea afacerii si recuperare in caz de dezastru.


In abordarea MB Distribution a strategiei de Business Continuity & Disaster Recovery, un prim pas consta in a face o estimare generala a riscurilor si in a identifica cele mai importante procese care sustin afacerea, urmand ca planificarea continuitatii afacerii sa se concentreze pe asigurarea disponibilitatii acestor procese. Planul adreseaza toate functiile si resursele sistemului informatic necesare pentru a asigura nivelul minim de fun-ctionalitate in operatiunile afacerii imediat dupa aparitia unei intreruperi, astfel incat organizatia sa continue ca o structura viabila.


Impactul intreruperii activitatii asupra organizatiei


Analiza impactului asupra afacerii este urmatoarea etapa din strategia de abordare a MB Distribution si reprezinta un pas critic in realizarea unui plan de continuitate a afacerii, constand in identificarea diverselor evenimente care pot afecta continuitatea operatiilor si a impactului financiar, uman si reputational a acestora asupra organizatiei. Aceasta analiza furnizeaza informatii legate de procesele de afaceri desfasurate in cadrul companiei, de resursele critice alocate acestora, precum si despre timpii critici de recuperare pentru resursele informatice.


De asemenea, in cadrul acestei etape se evalueaza costurile in situatia aparitiei unui dezastru: costuri ale resurselor blocate, scaderea vanzarilor, costurile financiare, diverse intarzieri in aprovizionare si costuri indirecte (pierderi de cota de piata, pierderi de imagine etc.) si costul strategiilor alternative de corectie care poate avea mai multe componente (costuri de pregatire si de testare periodica, costuri aferente locatiei de rezerva, costuri cu asigurari etc.).


Creionarea strategiei de recuperare


Strategia aleasa pentru recuperare este aceea cu un cost acceptabil pentru un timp de recuperare considerat rezonabil care este comparat cu impactul si probabilitatea aparitiei evenimentului si va include dezvoltarea unui site de rezerva care poate avea diverse nivele de echipare, pornind de la simpla asigurare a locatiei si a facilitatilor necesare (din punct de vedere al energiei, aerului conditionat, etc.), pana la site-uri configurate complet care pot prelua toate operatiile site-ului central in caz de dezastru.


Pentru sustinerea unor astfel de proiecte si pentru asigurarea succesului implementarii unor solutii de Business Continuity & Disaster Recovery, este necesara o buna pregatire profesionala a echipelor de proiect si o tehnologie care sa ofere un grad ridicat de disponibilitate, toate acestea fiind atuuri ale MB Distribution si ale partenerilor sai. Abordarea proiectelor conform metodologiilor COBIT® si Information Technology Infrastructure Library (ITIL) ofera premisele unei bune intelegeri a rolului tehnologiei informatiei in procesele de afaceri, ceea ce reprezinta un factor cheie in dezvoltarea unei arhitecturi Business Continuity & Disaster Recovery.


Solutiile utilizate pentru asigurarea inaltei disponibilitati a infrastructurilor IT se bazeaza pe tehnologii IBM care au demonstrat de-a lungul timpului calitati si performante deosebite, precum si adaptabilitate la cerintele de afaceri specifice fiecarei industrii. De asemenea, MB Distribution poate implica, in cazul proiectelor cu un nivel de complexitate ridicat, IBM High Availability Center of Competency - divizia din cadrul IBM - care acorda suport in identificarea solutiilor optime pentru imbunatatirea disponibilitatii infrastructurilor IT.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite