Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Internet Banking CINE şi CUM?

30 Iunie 2004



Clienţii Emporiki Bank (fosta Bancă Comercială a Greciei) au la dispoziţie serviciul Internet banking încă din luna decembrie a anului 2000. Acest serviciu, oferit gratuit şi disponibil 24h din 24h, a cumulat în primul trimestru al acestui an un volum al tranzacţiilor de cca. 14 mil. EURO. Tendinţa este ca tot ceea ce înseamnă servicii cu valoare adăugată mare să rămână în zona de bancă tradiţională, celelalte servicii mutându-se în zona de Internet.


În prezent, datorită impactului din ce în ce mai puternic pe care îl are Internetul asupra mediului de afaceri, o bancă trebuie să ofere clienţilor săi inclusiv posibilitatea de a efectua operaţii financiare de la distanţă. Ce presupune serviciul de Internet banking nu mai reprezintă o surpriză pentru nimeni: acces rapid, oriunde şi oricând, informaţii în timp real despre situaţia conturilor şi gestionarea lor eficientă, reducerea stresului şi a costurilor aferente deplasării la bancă. Există deja un număr mare de utilizatori ai acestui serviciu, mulţi clienţi solicitând băncilor acest serviciu ca o condiţie a continuării colaborării. Dan Moraru, director general la Nemetschek România şi unul dintre clienţii Emporiki Bank ne-a mărturisit: „Am ales Emporiki Bank datorită faptului că ofereau serviciul Internet Banking. Am fost client al Băncii Turco Romane (BTR) aşa că mi-a fost greu să mă dezvăţ de avantajele plăţilor pe Internet. Utilizez acest serviciu din 1999 la BTR şi din 2002 la Emporiki.“


Din punct de vedere al operaţiunilor, cele mai utilizate şi mai apreciate sunt tradiţionalele ordine de plată, apoi ordinele de buget, plăţile în valută, constituiri de depozite, extrase de cont, fişa contului, etc. (vezi tabelul).


Pentru client principala economie este timpul, apoi faptul că suportul hârtie dispare din multe operaţiuni. „Există posibilitatea de a importa ordinele de plată dintr-un fişier creat de o aplicaţie internă, contabilă a clientului, de a le procesa şi transmite la imprimantă direct. Acum pregătim şi operaţiunea inversă, adică exportul de extrase de cont pentru a putea fi prelucrate de clienţi automatizat. Exporturile şi importurile sunt configurabile 100%“ completează Vlad Grigore, şef departament Internet Banking la Emporiki Bank.


Orice deţinător al unui cont deschis la bancă (personă fizică sau juridică) este un potenţial utilizator al serviciului Internet banking. „Clientul face o cerere pe site-ul Emporiki, iar a doua zi primeşte un plic cu toate datele necesare pentru conectare: numele firmei, numele persoanei, numele de logare şi parola iniţială“ ne-a asigurat Vlad Grigore.


O dată ce ai parcurs toate etapele necesare, poţi accesa serviciul de oriunde: de la sediul firmei, de acasă sau din orice loc unde există o conexiune Internet. Nu doar în România, ci în toată lumea.


„Viitorul cred că ne rezervă la un moment un boom al Internet banking-ului datorat în mare parte dezvoltării comunicaţiilor mobile şi a tendinţei actuale de eficientizare a timpului alocat anumitor operaţiuni. Avantajul băncii prin utilizarea Internetului este în primul rând o economie de timp şi de resurse umane în partea de Front Office. De altfel, tendinţa este ca tot ceea ce înseamnă servicii cu valoare adăugată mare să rămână în zona de bancă tradiţională, celelalte servicii mutându-se în zona de Internet“, a concluzionat Vlad Grigore.


Gheorghe Vamvu„Clienţii s-au adaptat foarte repede la aceste sisteme de plată la distanţă. Încă înainte de anul 2000, an în care JVM Tehnologic a instalat pentru prima dată un serviciu de Internet banking, multe bănci ofereau clienţilor corporate instrumente de plată de la distanţă de tip home-banking. Un serviciu de Internet banking include toate avantajele unui serviciu de home-banking şi elimină toate dejavantajele acestuia.


În acest moment, soluţiile de plată la distanţă sunt oferite de firme din străinătate (în special servicii de home-banking) şi de firme locale (soluţii Internet banking).


De cele mai multe ori când se analizează avantajele unei soluţii locale se iau în calcul în primul rând costurile de implementare şi întreţinere. Eu cred că această abordare este simplistă. Arhitectura internă, paleta de servicii oferite, interconectarea cu alte sisteme, viteza de răspuns, securitatea, flexibilitatea, localizarea, adaptabilitatea la modificările legislative, se pot constitui în avantaje ale unei soluţii, indiferent de localizarea firmei furnizoare.“
Gheorghe Vamvu, director general JVM Tehnologic



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite