Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Serviciu de mobile banking cu peste 1000 de utilizatori

30 Iunie 2004



Alexandru VoiculescuÎn septembrie 2003, Orange şi BRD Groupe Société Générale s-au gândit să simplifice viaţa clienţilor săi şi au lansat serviciul de mobile banking Mobilis. Mai ales în ultimele două luni serviciul a cunoscut o dinamică pozitivă. Din punct de vedere al creşterii numărului de tranzacţii şi al clienţilor, care au înţeles că operaţiuni bancare complicate pot fi transformate prin Mobilis în activităţi simple. Alexandru Voiculescu, Senior Product Manager, priveşte cu optimism viitorul acestui serviciu pe care îl doreşte generalizat la nivelul tuturor băncilor din România.


Domnule Voiculescu, ne puteţi spune, în linii mari, ce înseamnă „mobile banking” la Orange?


La Orange mobile banking este o soluţie tehnică oferită băncilor din România pentru a lansa servicii de tip m-banking proprii, gen Mobilis de la BRD-Groupe Société Générale.


Orange propune această soluţie tuturor băncilor interesate de acest nou şi modern canal de distribuţie direct, adică în parteneriat cu Orange sau prin intermediul unui distribuitor autorizat, care este şi integrator al soluţiei, adică poate oferi servicii suplimentare de infrastructură băncii.


Soluţia are ca principale caracteristici asigurarea securităţii operaţiunilor (informaţii şi tranzacţii) clienţilor băncii şi utilizatori ai reţelei Orange, precum şi o interfaţă prietenoasă pentru utilizator. Suplimentar, deoarece o parte din această soluţie se instalează pe cartela SIM, utilizatorul poate naviga off-line, poate alege dintre opţiuni şi poate introduce date. Numai în momentul când a terminat o operaţiune, aceasta solicită o semnătură şi toate datele împreună cu semnatura sunt transmise spre validare prin intermediul Orange către bancă.


Care sunt serviciile puse la dispoziţie prin Mobilis?


Mobilis, aşa cum este lansat momentan, oferă acces la informaţiile de cont de card, transferuri interne şi schimburi valutare, plăţi de facturi, programarea de alarme de cont şi reîncărcarea contului cartelelor Prepay.


Accesul la utilizarea serviciului este relativ simplu, însă ţine cont de păstrarea confidenţialităţii informaţiei şi a tranzacţiilor; pentru aceasta utilizatorul va primi de la bancă o semnătură de tip bank-PIN, similară celei de la cardul bancar.


Prin ce se diferenţiază Mobilis în raport cu serviciile concurente puse la dispoziţie de alţi operatori?


Mobilis permite toate operaţiunile standard de tip m-banking, inclusiv facilităţile de tip m-payment, precum şi programarea primirii de informaţii.

Vor fi dezvoltate noi servicii, noi facilităţi?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite