Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Revolutionarea solutiilor pentru retail

28 Aprilie 2007



Fondata in 2002, Magister Software a fost una dintre putinele companii din industria romaneasca de IT a carei filozofie de business s-a centrat de la bun inceput pe realizarea unui produs software specializat pentru retail. SmartCash Retail Management System, ajuns acum la versiunea 8, a devenit in acest timp una dintre cele mai raspandite platforme software de management dedicata companiilor retail mici si mijlocii. In urma unor investitii constante in inovarea si dezvoltarea produsului, dar si a unei politici coerente de branding, Magister Software a reusit sa creeze intr-un timp scurt o imagine pozitiva produsului sau atat in randul clientilor, cat si in cel al furnizorilor de echipamente, avand la ora actuala mii de instalari pe intreg teritoriul tarii. Pentru a afla istoria acestui succes, am initiat un interviu cu dl. Dor-Bujor Padureanu (foto), presedintele companiei Magister Software.


Care este istoria SmartCash si cea a companiei Magister Software?


Dor-Bujor-PadureanuIstoria firmei si a programului porneste undeva prin anul 1998, intr-o perioada in care piata de software pentru retail era dominata de aplicatiile clasice de contabilitate carora le lipsea consistenta. Existau si cateva solutii dedicate, dar erau suprabugetate si intangibile unei mari categorii de clienti, mai ales ca propuneau si componente hardware futuriste pentru perioada respectiva. In acest context, am avut ideea dezvoltarii unei aplicatii specializate pe zona comerciala - SmartCash, aplicatie care a evoluat rapid, iar in 2002 a ajuns la versiunea 3. Aceasta evolutie m-a determinat sa ma gandesc la o activitate mai concertata pe acest segment si astfel am lansat compania Magister Software. Practic, suntem una dintre putinele firme care au dezvoltat de la bun inceput un produs la pachet, specific pentru verticala economica retail, axat pe segmentul mic-mijlociu. Punctul nostru forte a fost ca am reusit sa dezvoltam aplicatia pentru o platforma extrem de vasta de produse fiscale, spre deosebire de concurenta, care s-a axat pe un singur produs. De la inceput, am creat un software de interconectare pentru 18 modele de case de marcat. O alta particularitate a fost ca am conceput SmartCash, in primul rand ca pe un produs de management, de control al activitatii si apoi ca pe un produs de gestiune, chiar daca motoarele de gestiune si logistica sunt inevitabil necesare. Aceasta a facut ca produsul sa fie acceptat si apreciat de manageri. Astazi am ajuns la versiunea 8, iar SmartCash este un produs usor de impachetat si livrat, simplu de utilizat, adica un real produs de masa.


Cui se adreseaza solutiile SmartCash?


Solutiile SmartCash satisfac necesitatile de management pentru o gama variata de magazine, pornind de la solutii simple cu o singura casa de marcat si un PC, pana la variante complexe de organizare de tip multistatie cu POS-uri multiple specifice supermarket-urilor. Daca o companie are ca cerinte fiabilitatea si viteza de raspuns in timp real, atunci poate gasi o solutie la Magister Software. De asemenea, ne adresam clientilor pentru care o caracteristica importanta este viteza mare de rotatie a stocului, operarea cu margini comerciale extrem de mici si fluctuante care trebuie mentinute sub control.


Care sunt atuurile SmartCash RMS in raport cu alte solutii similare?


Sunt mai multe aspecte care ne diferentiaza de concurenta. Modelul de aplicatie integrata cu abordarea operationala a activitatii, ar fi unul dintre ele. Dar in egala masura putem vorbi despre suportul nativ pentru majoritatea caselor de marcat si a echipamentelor fiscale de pe piata ce permite reutilizarea acestora si deci recuperarea unei investitii importante la nivelul clientilor si exploatarea superioara a acestora prin integrarea intr-un sistem informatic. De asemenea, suportul nativ pentru o gama larga de sisteme de cantarire, verificatoare de preturi sau sisteme de inventariere, adica posibilitatea clientilor de a alege echipamentul preferat in functie de buget si necesitatile de operare. Toate acestea duc la un cost final favorabil clientului. Nu in ultimul rand, ne diferentiaza conformitatea exacta cu legislatia in vigoare in sectorul comercial, asigurand “uneltele de lupta” necesare in hatisul birocratic din acest domeniu.


Cum se pozitioneaza Magister Software pe piata furnizorilor de solutii pentru retail?


Piata furnizorilor de solutii pentru retail este una extrem de specializata. Pentru Magister Software, segmentul tinta principal este cel al companiilor mici si mijlocii, care detin unul sau mai multe magazine al caror management trebuie realizat cu resurse financiare minime si cu personal slab calificat. Segmentul secundar sunt companiile mari de tip holding sau corporatie, care sunt specializate pe alte verticale si doresc sa acopere sectorul retail cu o solutie specializata interfatata cu sistemul propriu de tip ERP. Bazandu-ma pe datele statistice din anul 2006, precum si pe statistica pe primele 3 luni privind numarul de licente vandute, consider ca Magister Software este lider de piata in Romania pe segmentul solutiilor pentru magazine mici si medii.


Ce aduce nou Magister Software in furnizarea solutiilor pentru retail?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Concurenta
01 Mai 2007, 09:14:24
redactia
07 Mai 2007, 02:33:33
redactie
07 Mai 2007, 03:00:19