Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Fujitsu Siemens nu ofera preturi scazute, ci performante justificate

28 Aprilie 2007



Odata cu venirea lui Dragos Nicolaescu (foto), in septembrie 2005, la conducerea reprezentantei locale a Fujitsu Siemens Computers, compania a intrat pe un trend accelerat de crestere. Echipa s-a triplat, cifra de afaceri a ajuns la 50 milioane de euro, pozitia de Nr. 1 pe piata laptopurilor a fost pastrata pentru al treilea an consecutiv, se asteapta vizita lui Bernd Bischoff, CEO FSC la Bucuresti si se anunta (in luna mai) lansarea unor servicii inovative pentru utilizatorii de laptopuri. Intre o sosire de la Viena si o plecare catre Sofia, l-am intervievat pe Dragos Nicolaescu, Country Manager FSC, pentru a puncta elementele strategiei ce permite obtinerea unor astfel de rezultate.


Obiectivul de crestere a echipei, stabilit la numirea in functia de Country Manager, a fost atins. Se vede situatia aceasta in rezultatele companiei?


Dragos_NicolaescuPentru evolutia Fujitsu Siemens Computers in Romania echipa este cel mai important aspect, iar cresterea de 47% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul trecut, s-a realizat in principal datorita echipei. Am depasit impreuna un prag psihologic, o cifra de afaceri de aproximativ 50 milioane de euro, o realizare foarte importanta raportata la numarul mic de angajati. Daca in 2005 eram cinci oameni responsabili pentru intreaga activitate a biroului de reprezentanta, la inceputul lui 2007 ne-am triplat numarul, suntem 15. Partenerii nostri sunt vendori multipli; de aceea, rolul echipei este atat de important, pentru ca trebuie sa-i convingem pe ei si piata ca avem cele mai bune produse. Echipa va creste in continuare si suntem in cautare de noi colegi, de oameni cu dorinta de a arata de ce sunt capabili, iar la FSC au libertatea si responsabilitatea de a initia lucruri noi.


Dupa 47%, rata de crestere pentru anul fiscal precedent, care sunt obiectivele stabilite pentru 2007?


Conform datelor IDC pentru 2006, FSC a reusit sa-si pastreze pentru al treilea an consecutiv pozitia de lider al pietei laptopurilor. Cu peste 26.000 de unitati vandute, suntem deasupra concurentei directe, cu o cota de piata de 18,6 % si o crestere anuala de 31,1% pe acest segment. Aceste rezultate sunt o confirmare a calitatii produselor noastre si a increderii clientilor in brandul FSC. Pentru 2007, focusul principal este sa impunem si in segmentul enterprise solutiile noastre: servere si solutiile de tip Dynamic Data Center. Raportan-du-ma la vanzari, doresc ca in acest an sa crestem cu cel putin 30%, sa ne mentinem pe primul loc pentru al 4-lea an consecutiv in segmentul laptopuri si sa cucerim locul 2 in segmentele de servere si desktop-uri.


Dincolo de oferta de servere, ce propuneti concret companiilor mari?


Pe segmentul Large Enterprise, FSC a investit foarte mult in cercetare, iar conceptul Dynamic Data Center este rezultatul acestui program. Analizele noastre au stabilit ca in marile companii exista o mare capacitate de procesare nefolosita. Multe companii au cumparat putere de procesare pentru a face fata varfurilor de incarcare lunare, spre exemplu calculul dobanzilor intr-o banca, dar utilizarea curenta a resurselor este de 10-15%. In cadrul conceptului Dynamic Data Center, propunem solutii de automatizare si virtualizare, prin care optimizam folosirea resurselor hardware pentru aplicatii intens utilizate: SAP, Oracle, Ms Exchange. Cu ajutorul acestor solutii, firmele vor putea cumpara mai putine echipamente, fara a afecta insa performantele aplicatiilor utilizate. Mai mult, dorim sa cream un Centru de Competente pe solutiile Dynamic Data Center la nivel local, pentru a oferi utilizatorilor si partenerilor second level suport si know how la nivel local si la costuri accesibile. Abordam aceasta piata printr-o retea de noua integratori de sisteme (Net Consulting, Forte, S&T, Q’Net, CG&GC, Abacus, Red Point, Asesoft, UTI), care au resursele necesare pentru a implementa orice tip de solutie.


Romania este o lume a firmelor mici. Aveti o abordare distincta pentru acest sector?


Pentru IMM dorim sa cream, alaturi de parteneri, solutii la cheie. Managerii din acest segment incep sa inteleaga informatizarea ca pe un mare avantaj pentru afacerea lor. Sunt numeroase oportunitati pe acest segment si ceea ce conteaza, pentru a ne impune, este sa fim inovativi si sa identificam exact cerintele de business ale clientilor nostri. Nu este vorba doar de solutii tehnologice, ci de pachete complexe care sa includa: hardware, software si servicii, pachete care sa fie testate si confirmate de firme cu acelasi profil. Mesajul nostru nu va fi orientat catre calitatea si specificatiile echipamentelor, ci catre profitul suplimentar ce poate fi obtinut de catre patron, folosind aceste solutii. Solutiile vor fi dedicate unor segmente cat mai inguste, pentru a le oferi valoare adaugata cat mai mare si cat mai repede. Cu aceste solutii nu vizam marii distribuitori, ci resellerii acestora, care cunosc foarte bine piata locala si sunt mai aproape de client.


Ce linie de produse este cea mai profitabila pentru FSC in Romania?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite