Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SoftMinder.ro – Prima baza de date online dedicata software-ului profesional pentru Romania

28 Aprilie 2007



Alegerea unui software de aplicatie potrivit pentru o companie este o activitate laborioasa. Identificarea solutiilor existente pe piata, obtinerea de informatii relevante despre ele (functionalitate, arhitectura, tehnologie, implementare, suport, scolarizare, pret, referinte etc.), compararea lor, necesita timp si efort. O baza de date care sa contina informatii sistematizate despre aplicatiile existente pe piata usureaza mult munca persoanelor insarcinate sa aleaga solutia adecvata pentru compania din care fac parte.


SoftMinder.ro este primul portal care ofera, intr-o forma structurata, informatii relevante despre aplicatii din diverse domenii de activitate, realizate de companii din tara sau din strainatate, aplicatii disponibile acum pe piata romaneasca.


Oprea_NetoiuSoftMinder.ro a fost proiectat ca o interfata intre furnizorii si cumparatorii de solutii informatice: un „tool” de promovare eficienta in mana furnizorilor si un ”tool” extrem de util in procesul de evaluare si selectie pentru cumparatori. Dl. Oprea Netoiu (foto), unul dintre creatorii Softminder, ne ofera detalii interesante despre acest proiect, care va aduce software-ul made in Romania in primele pagini afisate de motoarele de cautare.


Cum a aparut ideea de SoftMinder?


ON: Ideea unui unelte, a unui instrument care sa centralizeze solutiile software profesionale, isi are inceputurile in urma cu mai multi ani. Fiind coordonator al unui important departament de IT, aveam si responsabilitatea de identificare a nevoilor si a solutiilor IT necesare organizatiei din care faceam parte, solutii care aveau scopul de a eficientiza mediul IT si de business, motiv pentru care cunoasterea in detaliu a solutiilor existente pe piata era o cerinta sine qua non.


Pana la aparitia Internetului, gasirea solutiei potrivite era o cautare laborioasa si obositoare. Pentru a putea alege o solutie, ca specialist IT, aveai nevoie de diverse informatii relevante despre acestea: functionalitate, referinte, arhitectura, tehnologie, implementare, suport, scolarizare, pret etc. Iar in absenta unor baze de date, a unor informatii centralizate si structurate, singura solutie era sa aduni aceste informatii, bucata cu bucata, din pliante culese de la diverse evenimente, din reviste de specialitate, de la companii care aveau un domeniu de activitate asemanator sau de la cunostinte. Dupa ce reuseai sa aduni o cantitate relevanta de informatii, luai o decizie, dar niciodata nu puteai fi sigur ca ai facut cea mai buna alegere. Nu stiai niciodata daca nu cumva, undeva in lume, exista o solutie mai potrivita atat ca functionalitate, cat si ca pret.


In timp, odata cu aparitia Internetului, lucrurile s-au schimbat semnificativ, accesul la informatie a fost rezolvat. Dar odata obtinuta informatia, aparea o alta dificultate: de a structura in mod obiectiv o cantitate enorma de informatii, despre o multitudine de aplicatii. Internetul a fost si este o sursa extrem de generoasa de informatie – mai ales la nivel cantitativ, insa de multe ori calitatea, veridicitatea, obiectivismul informatiilor raman chestionabile. Fiecare producator isi prezinta produsele intr-un format cu totul specific, personal, ceea ce face dificila compararea a doua produse din aceeasi categorie dar apartinand unor companii diferite. Astfel, comparatia intre doua produse – apartinand unor vendori diferiti - este practic daca nu o misiune imposibila, cel putin o indelunga cercetare de identificare a criterilor, a elementelor comune, a celor de diferentiere, de punctare a avantajelor si dezavantajelor. Pentru ca, evident, orice decizie de achizitie, presupune in prealabil un studiu comparativ intre cateva produse, studiu ale carui rezultate sa justifice alegerea facuta. Iar in astfel de momente aparea, redundanta si obsedanta, ideea: ce bine ar fi fost daca as fi putut gasi la un loc, pe un CD de exemplu sau pe orice alt format care sa permita o cautare rapida, informatii actualizate despre toate produsele disponibile pe piata din domeniul meu de activitate, in care produsele sa fie puse unele langa altele, cu date specifice fiecaruia, dar grupate dupa criterii comune. Intotdeauna in astfel de momente – traite adeseori si sub presiunea unor termene limita si a unor bugete – ma gandeam ca o astfel de unealta profesionala mi-ar fi usurat enorm munca si ar fi conferit un grad mai mare de siguranta alegerii si deciziei de achizitie. In acel moment a aparut practic ideea de SoftMinder: o unealta care sa aiba centralizate toate solutiile profesionale si in care eu – ca utilizator, cumparator – sa nu fac altceva decat sa introduc cerintele mele.


Si de la simpla idee, constatarea unei necesitati, cum s-a ajuns la proiect si acum la portal?


ON: Proiectul realizarii unui portal de software profesional a crescut putin cate putin. Initial, a fost doar simpla constatare a unei nevoi de informatie centralizata si structurata. Ulterior, prin cautarile mele am realizat ca peste tot in lume (si mai ales in Statele Unite) exista o adevarata practica a structurarii informatiei. Asa am descoperit site-uri precum BobsGuide.com, Software4Distribuitors.com, iTSHOWCASE.co.uk, SoftScout - Business Software Directory, Softsearch.com si, dupa parerea mea, cel mai reprezentativ, KnowledgeStorm.com.


Si, astfel, s-a nascut ideea unui portal de software. Dar, spre deosebire de site-urile existente, m-am gandit ca ar fi util sa includem numai solutii disponibile pe piata romaneasca. Altfel spus, originea producatorului este mai putin importanta, nu conteaza daca este un vendor international sau o companie romaneasca; important este ca aceste produse sa fie destinate pietei romanesti, ca acestea sa poata fi achizitionate in tara, fie de la producator, daca e roman, fie de la un furnizor autorizat, daca producatorul este din alta tara. Cu alte cuvinte, acest site urmareste sa cuprinda numai acele solutii care se adreseaza (si) pietei din Romania.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite