Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Selectia unui ERP - Cum sa-ti faci lista scurta, mai scurta

28 Aprilie 2007



Procesul de selectie a unei aplicatii din categoria ERP incepe printr-o informare generica asupra pietei, trece printr-o lista scurta cu cele mai oportune solutii si se finalizeaza cu un proiect pilot. Realizarea listei scurte este foarte importanta, mai ales daca avem in vedere oferta relativ abundenta a industriei IT, mai mult sau mai putin locala. Cate nume ar trebui sa contina lista scurta imi este greu sa evaluez, dar puteti gasi mai jos o serie de criterii dupa care sa periati lista scurta pentru a o face cat mai scurta.


Dezbaterile asupra aplicatiilor ERP tinde sa se mute de la tehnologie la cerinte de business, si chiar daca aceasta tendinta este una justificata, totusi tehnologia nu trebuie ignorata. Tehnologiile evolueaza, si alaturi de acestea ar trebui sa evolueze si suitele de aplicatii. Chiar daca nu tehnologia in sine va intereseaza, verificati totusi daca vendorul vizat tine pasul cu evolutiile tehnologice. Investitiile in produs arata interesul firmei pentru viitor si pentru dezvoltare. Implementarea unui ERP-ul e un fel de mariaj si e bine sa va asigurati ca cei alaturi de care mergeti sunt orientati catre viitor si nu catre trecut. Chiar daca exista, ce e drept, si a doua sau a treia casatorie, nimeni bineintentionat nu pleaca spre Starea Civila cu acest gand.


Mai conteaza platforma si tehnologia?


Alegerea unui ERP, pornind de la platforma pe care a fost dezvoltat, nu este o idee foarte buna pentru ca aceasta nu ofera suficiente informatii despre functionalitatile acestuia. Fie ca este pe o platforma .net, SQL based sau web based, ERP-ul vizat poate avea functionalitati relevante pentru organizatia dvs., dar care sa nu reiasa din acest criteriu. Desi este important acest criteriu, nu trebui sa fie unul de excludere. Chiar daca o solutie web based ar fi ideala, spre exemplu, pentru o companie cu sedii multiple, excluderea unui vendor doar pe acest criteriu ar putea priva organizatia in discutie de aplicatii ERP cu functionalitati foarte competitive pe segmentul respectiv.


One stop shopping


ERPLa implementarea unui pachet ERP este indicat sa aveti un singur vendor. Orice implementare ridica anumite “probleme”, nu sunt proiecte 100% fericite, de asemenea, post implementare apar probleme de diverse nuante, de la bug-uri si erori la exportul datelor, pana la necesitatea dezvoltarii unor rapoarte personalizate. E bine sa va asigurati ca nu veti fi trimis pentru servicii de suport si mentenanta de la Ana la Caiafa pentru ca pachetul livrat catre dvs ca sistem integrat contine aplicatii (salarizare, e-commerce, pontaj, BI), de la 2-3 companii distincte. Sa depindeti de mai multe companii, sa intretineti mai multe relatii, mai ales in Romania, unde timpul de raspuns la solicitarile clientilor nu este cel mai prompt, nu este prea recomandat. Un director de la un call center imi spunea ca pentru el acesta a fost criteriul relevant la alegerea unui pachet de aplicatii: sa aiba totul intr-un singur loc. Concluzia: un singur vendor- mai putina bataie de cap, mai putine telefoane, control aparent mai bun.


Atentie la demonstratii


Apelati cu incredere la demonstratii si puneti cat de multe intrebari; dupa semnarea contractului acestea sunt inutile. Chiar si pe fondul penuriei de specialisti, oamenii de vanzari din IT au un nivel profesional ridicat, sunt bine platiti pentru a fi bine pregatiti, sau cel putin asta este situatia in firmele cu pretentii. Analizati modul in care primiti raspunsuri, cat de directe si de relevante sunt acestea. Puneti cat mai multe intrebari, chiar daca unele vi se par simple si inutile. La fel de important este sa folositi demo-urile puse la dispozitie, evident acolo unde se poate. Aparent unele lucruri sunt simple, iar oamenii priceputi le fac sa para si mai simple dar angajatii dvs sunt la fel de priceputi? Asa ca, pentru ei, utilizarea aplicatiei trebuie sa fie simpla ca realitate si nu ca aparenta. Deci, puneti mana pe mouse si convingeti-va singuri. Aduceti un viitor utilizator fara cunostinte de IT si asigurati-va ca si acesta intelege.


Romgleza pe care o vorbesc multi dintre oamenii de IT poate genera confuzii si eventual impresiona pe multa lume. Fiti atenti la jargonul profesional si incercati sa intelegeti in linii mari la ce se refera. Thin client, best of breed, lean manufacturing, web based, SOA etc, toti acesti termeni fac procesul de intelegere si selectie mai dificil. Nu va lasati impresionati de cuvinte, ci incercati sa aflati ce se afla in spatele acestora si de ce le accentueaza oamenii de vanzari.


Timp de implementare



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite