Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Chara Software – Spin-out din SCOP Computers

28 Aprilie 2007



Anul trecut, managementul SCOP Computers a realizat unele schimbari organizatorice pentru consolidarea pozitiei pe piata si a principalelor linii de business. Astfel, in luna mai, divizia de dezvoltare software se transforma in Chara Software. Noua companie s-a axat in continuare pe dezvoltarea si promovarea produsului ERP Syntesio si a preluat baza de clienti si resursele necesare continuarii operatiunilor de la SCOP Computers. La conducerea Chara Software a fost numit Marian Hanganu (foto), anterior angajat in cadrul diviziei de software si cu o experienta relevanta in companii cu profil similar. I-am adresat cateva intrebari, pentru a identifica directia in care se indreapta compania si principalele obiective pentru anul in curs.


Produsul de baza al Chara Software este ERP-ul Syntesio. Care este originea acestui produs si in ce masura a determinat schimbarile din structura Scop Computers?


Marian_HanganuNecesitatea Scop de a avea un sistem integrat a stat la originea aplicatiei Syntesio. Fiind o companie de IT, la vremea respectiva s-a pus problema achizitiei unui produs ERP sau a dezvoltarii unuia. Decizia a fost sa se investeasca intr-un produs propriu, existand si ideea, aparuta destul de devreme in definirea acestui proiect, ca ar putea fi vandut si altor firme. Proiectul a fost finalizat fara efort si foarte rapid au aparut solicitari pentru replicarea acestui sistem la parteneri. Acestia erau impresionati de modul in care Scop isi facea livrarile, cum erau gestionate informatiile, etc. Astfel, au aparut primii clienti pentru aplicatie, fapt ce a accelerat proiectul de finalizare si cizelare a aplicatiei ca produs comercial. Aparitia unui produs ca Syntesio in oferta Scop implica si vanzarea bazelor de date, ceea ce era un impediment, Scop Computers fiind un distribuitor care nu vinde direct catre clientul final. S-a luat decizia definirii unei noi linii de business si infiintarea companiei Chara Software pentru gestionarea produselor si serviciilor aferente aplicatiei ERP.


Cum se pozitioneaza Chara Software fata de Scop, dar si pe piata locala de ERP?


In primii 2 ani, Chara Software a fost adiacenta firmei Scop si s-a bazat pe contractele cu partenerii acesteia. Reforma si desprinderea de Scop s-au produs in 2006, cand au fost stabilite obiective clare. Mai mult, alaturi de Syntesio s-a luat decizia de a implementa si Microsoft Dynamics CRM, iar in acest sens a fost demarat un parteneriat cu Microsoft si s-a trecut la pregatirea personalului.


Ne pozitionam ca furnizor de solutii ERP second tier unde credem ca piata ofera suficiente oportunitati, chiar daca este o concurenta intensa. Consider ca avem un avantaj competitiv clar pe anumite industrii, cum ar fi cea de distributie. Vizam companii care fac distributie de echipamente si utilaje, care asigura service complex acestor produse si le urmaresc dupa serie. Vizam in egala masura companii cu productie simpla: asamblare-dezasamblare si companii cu sedii multiple, pentru ca ne-am orientat catre arhitectura web based.


Ce a determinat parteneriatul cu Microsoft pentru Dynamics CRM?


Complementar, oferim Microsoft Dynamics CRM, pentru ca se intrepatrunde cu ERP-ul Syntesio pe un segment important pentru clientii nostri: activitatea de service. Pe de alta parte, am preferat sa avem inca un produs competitiv in portofoliu, pentru ca nu dorim sa implementam mai multe proiecte de ERP decit putem gestiona in mod coerent. Business-ul de ERP nu este usor, tot timpul trebuie sa pui in balanta evolutia vanzarilor cu capacitatea de implementare. Astfel oamenii nostri de vanzari vor oferi clientilor o aplicatie complementara pe un segment cu multe oportunitati. Exista o zona in care ERP-ul nostru se intrepatrunde cu CRM-ul si o zona in care fac amandoua aceeasi treaba: zona de service. Service-ul putem sa il gestionam fie din interiorul ERP-ului, fie din interiorul CRM-ului care are si el un modul de service. Decizia unde se face service-ul se ia in functie de specificul clientului. Modulul de service din ERP este mai puternic prin integrarea foarte buna cu ERP-ul, prin managementul seriilor si prin managementul contractelor de un anumit tip, in timp ce CRM-ul exceleaza in definirea de procese, knowledge base si call center.


De ce ati ales o aplicatie de tip CRM?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite