Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Six Sigma din nou, in incheiere

28 Aprilie 2007



Despre oameni si procese in Six Sigma


Procesele pot fi initiate, aplicate, observate, studiate, fragmentate in portiuni din ce in ce mai mici, pana la increment, astfel incat sa creezi o decomponentizare a lor. Aceasta operatiune poate sa conduca la cel putin trei noi beneficii:


Marcelina_Joavina1. Componentele pot fi usor rearanjate, refluidizate in functie de schimbari, optimizari, noi cerinte.


2. Noii angajati trec printr-un proces de invatare mult mai rapid si obtin calitatea ceruta inca de la inceput,


3. Pentru depistarea erorilor si prioritizarea lor corespunzatoare se “izoleaza” mult mai usor punctul unde se aplica corectia.


Dar nici o superanaliza a proceselor si nici cea mai de succes operatiune de decomponentizare a fluxurilor sau de identificare a zonei prioritare de aplicare a corectiilor nu pot inlocui calitatea factorului uman implicat in proiect.


Persoanele care vor conduce etapele aplicarii Six Sigma trebuie sa fie adevarati lideri. Sa-si provoace echipele, sa nu aiba idei preconcepute, ca de exemplu ca in companie ar fi lucruri de neschimbat. Sa constientizeze si sa insufle Centurilor Negre ca totul este perfectibil, altfel spus sa fie puternici agenti de schimbare.


Cum se livreaza excelenta


Unul dintre atributele principale ale unui agent de schimbare este functia de comunicare interna, in cadrul echipei. Echipa Six Sigma nu face exceptie de la acest numitor comun. Campionul Implementarii Six Sigma isi asuma sa aleaga si sa motiveze Centurile Negre ale implementarii proiectului, pana la faza de masurare a succesului si cea de “Control” (amintiti-va DMAIC- Define, Measure, Analyze, Improve, Control), adica isi ia asigurari permanente ca ce s-a implementat face parte integranta acum din modul de desfasurare a operatiunilor zilnice. Practic, Centurile Negre sunt responsabilizate, comunicandu-se foarte clar asteptarile care, evident, sunt inalte. Odata ce sunt eliberati de alte sarcini in companie (precizam in primul episod ca proiectul are o asemenea importanta incat angajatii care sunt numiti Centuri Negre nu mai au pe timpul desfasurarii programului Six Sigma alte atributii) si trimisi la traininguri specifice foarte costisitoare, acesti angajati trebuie sa livreze nivelul de excelenta asumat de program, adica succesul Six Sigma.


Altfel spus, pe scurt, excelenta este livrata de oameni, iar acestia fac diferenta, probata de urmatorul exemplu.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite