Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Noua conducere a PMI pregateste o promovare mai intensa a asociatiei

28 Aprilie 2007



In urma alegerilor bianuale din cadrul asociatiei PMI (Project Management Institute) Romania Chapter, la conducerea board-ului executiv a fost aleasa Simona Bonghez (foto), cunoscuta in industria de IT prin activitatea in cadrul companiei SAS Romania. Am profitat de acest context pentru a identifica schimbarile de strategie din cadrul asociatiei. PMI depune eforturi consistente in vederea promovarii managementului de proiect in mediul de afaceri romanesc.


Ati fost aleasa recent Presedinte al bordului PMI Romania Chapter. Care este obiectivul principal al mandatului dvs?


Simona_BonghezPMI desfasoara o activitate pe baza de voluntariat si, cum toti membrii board-ului sunt foarte ocupati, e destul de greu sa pui in miscare “masinaria”. Anul trecut, asociatia nu a avut cine stie ce vizibilitate, dar s-a reusit atragerea unor fonduri si pregatirea unei infrastructuri (lansarea noului web site) care va usura munca de acum. Obiectivul meu principal este realizarea unor parteneriate cu liderii industriei de IT&C. La nivel global, PMI-ul este recunoscut ca o asociatie deosebit de importanta si are putere prin parteneriatele dezvoltate; el raportand un numar extrem de mare de membri care provin din companii de top din industria de ITC: HP, SAP, Microsoft, Vodafone.


In Romania, in momentul de fata, nu exista nici un contract de colaborare semnat, dar avem deja discutii cu 2-3 companii, care speram sa se finalizeze favorabil parteneriatului.


Ce asteptati si ce oferiti in cadrul acestor parteneriate?


Din partea acestor companii asteptam sustinere pentru activitatea PMI si dorim ca investitia lor in acest parteneriat sa fie valorificata prin anumite servicii pe care le poate oferi asociatia companiilor respective.


Nu este vorba doar de training-uri, ci si de prezentari, seminarii si inclusiv, poate, de o evaluare a maturitatii companiilor implicate in managementul de proiecte. Acest tip de colaborare reprezinta un indicator al gradului de implicare realizat de PMI in directia promovarii si dezvoltarii managementului de proiect in Romania. Asociatia are 200 de membri; noi ne cunoastem, avem aceleasi valori si idei, dar nu suntem reprezentativi pentru ceea ce se intampla pe piata romaneasca: din pacate, realitatea ne arata ca majoritatea companiilor nu interactioneaza suficient de bine cu managementul de proiect.


Care ar fi cauzele acestei interactiuni limitate cu managementul de proiect?


Principala cauza este lipsa unei culturi interne, dar si lipsa unor organizatii puternice care sa promoveze managementul de proiect. Chiar daca numarul de participanti la cursurile specifice este in crestere - si acest rezultat este vizibil -, piata nu si-a insusit inca un mod de lucru coerent, iar coordonarea si controlul proiectelor se face inca intuitiv. Realitatea aceasta se reflecta in majoritatea proiectelor derulate de organizatiile romanesti, proiecte care au tendinta sa inregistreze depasiri de termene si costuri si sa inghita resurse suplimentare, fenomen determinat de lipsa unor manageri de proiect calificati.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite