Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Inovatia devine un numitor comun intre IBM si mediul academic

28 Aprilie 2007



Dincolo de bani, inovatia este cea care pune lumea in miscare. Iar inovatia care conteaza, ca sa punctez o directie de dezvoltare a IBM, este aceea care isi gaseste utilitatea in economia reala, in cresterea performantelor si in imbunatatirea relatiilor interumane. In contextul actual, inovatia care conteaza transcende granitele unei tari, resursele unei companii (fie si multinationala), precum limitele unei stiinte. Conceptul de Inovare Globala (GIO) si programul «Shared University Research», initiate de IBM, sunt astfel de exemple de cooperare globala si interdisciplinara pentru gestiunea inovarii.

Laurentiu_OftezProgramul «IBM Shared University Research» are aplicabilitate si in Romania, context in care a fost organizata a treia editie a evenimentului „IBM Academic Days for Universities”, ce si-a propus abordarea structurata a acestui concept si promovarea lui in mediul academic. Programul se refera la premii pe care IBM-ul le pune la dispozitia universitatilor pe baza unui concurs, pentru a stimula identificarea de domenii comune in cercetare. „IBM nu propune o lista de subiecte catre universitati, ci prezinta preocuparile companiei. Universitatile sunt cele care propun teme ce pleaca de la principiile si sectoarele de care IBM este interesat. Ideea centrala este ca institutia de invatamant este cea care propune, iar daca aceasta propunere se potriveste cu prioritatile IBM, atunci proiectul are sanse mari de castig“, afirma Laurentiu Oftez (foto), Director de Vanzari, IBM Romania.

Programul a demarat cu universitatile tehnice, dar se adreseaza tuturor institutiilor de invatamant superior. Explicatia consta atat in relatiile vechi existente intre IBM si universitatile tehnice, dar si in dificultatea de a initia o colaborare sistematica si eficienta cu 30 de universitati din 5 domenii diferite. Din acest punct de vedere, inca mai invatam cum trebuie sa abordam problema. “Ne dorim ca pe viitor sa simplificam si universitati care sunt din domeniul economic, stiinte umaniste si sociale, pentru ca programul nu este tehnologic, asa cum relatia dintre IBM si clienti nu este una bazata pe tehnologie. Chiar daca IBM este o companie cu o origine tehnologica, valorile pe care le promoveaza nu au in centru tehnologia, ci clientul. Tehnologia capata valoare tocmai prin modul in care raspunde proceselor de business si le completeaza. Lumea este in miscare, cerintele se schimba, ca urmare este nevoie permanent de competente noi pentru a raspunde solicitarilor clientilor, de aceea IBM incearca sa inoveze dincolo de tehnologie”, considera Laurentiu Oftez.

Stiinta Serviciilor este un domeniu de inovatie dincolo de tehnologie. Orice proiect IT major are trei componente distribuite egal: software, hardware si servicii, iar in contextul in care clientii cer tot mai mult solutii si nu produse, ponderea serviciilor va creste. Laurentiu Oftez considera ca “este surprinzator ca un sector cu o pondere considerabila in produsul intern brut al oricarei tari are o stiinta proprie, iar aici cred ca universitatile economice si umaniste au competentele necesare. Este un domeniu de cercetare de ultraavangarda, intrat in discutie in ultimii 2-3 ani, dar care poate genera oportunitati de business majore. Pentru a fi eficienti, pentru a raspunde complet solicitarilor din piata si a avea costuri controlabile, cred ca existenta unei stiinte care sa fundamenteze intelegerea si dezvoltarea serviciilor nu va face decat sa ne ajute“.

Alaturi de IBM si universitati, din acest program au de castigat, in egala masura, si studentii. Beneficiul major pentru acestia este accesul fara restrictie la tehnologii moderne spre care se indreapta industria, ca SOA (Services Oriented Architecture) spre exemplu. De asemenea, prin efortul de aliniere a competentelor dezvoltate in mediul universitar cu cerintele pietii, cresc sansele unor locuri de munca mult mai bine platite si cu mai multe oportunitati. Centrele de suport global recent deschise de mai multe companii internationale sunt un exemplu. “In cadrul acestui program, IBM organizeaza numeroase evenimente si concursuri la nivel regional si global, iar studentii isi pot face o imagine reala asupra valorii proprii si a nivelului pe care il pot atinge. Cand esti in competitie cu cineva, intotdeauna incerci sa fii mai bun si vrei sa iti dezvolti permanent competentele si abilitatile. Chiar si activitatea IBM in Romania creeaza provocare si oportunitati pentru studenti, pentru ca noi avem nevoie de oameni bine pregatiti, iar pentru un absolvent sa stie ca in viitorul previzibil ar putea avea un loc de munca la o mare companie, cred ca este un lucru extraordinar”, mai afirma Laurentiu Oftez.

Parteneriatul cu mediul academic este o prioritate pentru IBM, care intelege ca inovatia nu poate sa fie decat globala, multi-disciplinara, fara granite si cooperativa, iar colaborarea cu universitatile romanesti se anunta a fi una intensa si de durata.

Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite