Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Provocare integrală

28 Aprilie 2007



Surprinzator – astfel ar putea fi caracterizat intr-un singur cuvant SsangYong Actyon. Cel mai mic model din gama marcii sud-coreene a aterizat in Romania pentru a se alatura fratilor Rexton, Rodius si Kyron. „A ateriza” este de asemenea o buna descriere pentru lansarea unei masini cu un design venit parca de pe o alta planeta.


auto12Pentru Actyon nu exista cale de mijloc. Fie iti place, fie nu. Designul sau nonconformist se caracterizeaza printr-o parte frontala cu linii contrastante si un spate foarte dinamic, aspectul de coupé fiind fara indoiala unic in randul SUV-urilor compacte. Daca la exterior nu ai motive de plictiseala, pentru ca poti descoperi oricand o noua perspectiva, o trasatura care ti-a scapat la prima vedere, la interior lucrurile sunt asezate in-tr-un mod mai traditionalist, desi nu lipsit de originalitate. Consola centrala este indreptata spre sofer iar butoanele sunt usor accesibile. Impresioneaza si designul levierului franei de mana, care aduce mai mult cu o sabie in teaca. Odata urcat la bord, iti poti gasi o pozitie comoda gratie intre altele si reglajului coloanei de directie pe inaltime (dar nu si in adancime). „Urcarea la bord“ nu este o figura de stil, pentru ca in lipsa unor scari laterale este nevoie de o oarecare agilitate pentru a ajunge in scaun. Practic, soferul se va gasi intr-o pozitie suficient de inaltata cat sa poata purta fara probleme o conversatie la semafor cu soferul unui autobuz Mercedes din noua flota a transportului public bucurestean.


Solutie traditionala


Desi partea stilistica este inedita, conformatia tehnica este una clasica, deoarece SsangYong a preferat o caroserie separata de sasiu in locul solutiei monococa, adoptata de mai multe modele noi din segmentul SUV. Acest fapt explica nu doar pozitia inaltata la bord ci si, din pacate, spatiul redus al portbagajului (circa 300 litri), cu un prag de incarcare foarte inalt si o disponibilitate limitata de spatiu in partea superioara din cauza lunetei foarte inclinate. Actyon se revanseaza insa prin rabatarea banchetei spate, volumul disponibil depasind astfel 1.600 litri.


auto61Pentru a nu risca prea mult, marca sud-coreeana a adus in Romania pentru Actyon doar motorizarea diesel de doi litri si 141 CP, lasand deoparte propulsorul pe benzina oferit in Europa occidentala, de 2,3 litri si 150 de cai. Turbodieselul 2.0 XDI isi face treaba cu usurinta atat in trafic, cat si in teren accidentat, fara prea mult zgomot si cu un cuplu maxim de 310 Nm, intre 1.800 si 2.700 rpm. Oferit in standard cu o cutie de viteze cu cinci rapoarte – un pic cam rigida la schimbarile de viteza – motorul lui Actyon poate primi optional si o cutie automata cu patru rapoarte, nerecomandata pentru cei care sunt adeptii unui pilotaj alert, mai ales in conditiile in care consumul declarat este mai mare fata de versiunea cu cutie manuala.


Sunt disponibile patru niveluri de echipare, dintre care versiunea Base poate primi atat tractiunea doar pe puntea spate, cat si cea integrala „Part Time“. Restul – Classic, Business si Business Plus – vin in serie cu transmisie 4WD, cu reductor.


Daca in echiparea Base sunt incluse doar doua airbaguri frontale, ABS cu EBD, geamuri electrice fata/spate, oglinzi retrovizoare cu reglare electrica si degivrare si sistem de climatizare manual, pentru a face doar o selectie, incepand cu versiunea Classic apar mai multe echipamente de siguranta si confort: ESP care include si functia HDC (Hill Descent Control – asistenta la coborarea in panta), radio CD cu comenzi pe volan, aer conditionat automat, tapiterie de piele (pentru nivelurile Business si Business Plus).


Pe patru roti


Pilotajul lui SsangYong Actyon este agreabil. Vizibilitatea este buna datorita pozitiei inaltate, iar manevrele cu spatele se dovedesc mai usoare decat s-ar putea crede la inceput: orientarea este buna pentru ca in spatele puntii posterioare consola nu este foarte lunga, rotile fiind plasate in extremitatile caroseriei. Aceasta caracteristica ajuta si la condusul in teren accidentat, unghiurile de atac si fuga fiind favorabile abordarii unor obstacole mai inalte. De fapt, daca vorbim de dimensiunile generale ale masinii, Actyon preia neschimbate ampatamentul, latimea si ecartamentul modelului mai mare Kyron, cu care imparte acelasi sasiu, motor si transmisie.


auto17Versiunile cu tractiune integrala au in bord un comutator care comanda electric trecerea de la tractiunea pe puntea spate (2H) la cea integrala (4H), cupland apoi reductia (4L), cu un raport destul de ridicat (2,483:1), ceea ce permite pe sectiunile tot-teren abordarea unor rampe foarte accentuate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite