Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Portretul unui succes oradean si international

28 Aprilie 2007



Interviu cu dl. Andrei Bondor (foto), director executiv Sintezis Romania


Oradea din ‘90 a fost un centru de distributie a echipamentelor de calcul datorita pozitiei geografice si contactelor cu vestul, ceea ce a dus la aparitia unui numar mare de societati IT&C. In timp, acestea au disparut de pe paleta societatilor reprezentative, fiind atrase de mirajul capitalei sau devenind jucatori locali de dimensiuni reduse. Exceptia regulii o face societatea Sintezis Romania care, dupa 16 ani, a ajuns la maturitatea unei afaceri reale, bazata pe munca reala, pe perfectionare periodica, pe reinvestitia capitalului si pe dezoltarea unui portofoliu specific.


Domnule Bondor, care sunt etapele dezvoltarii firmei Sintezis, etape care au reusit sa consolideze firma printre jucatorii internationali de profil?


Andrei-BondorSintezis si-a inceput activitatea in anii 90 , fara un bagaj de cunostiinte profesionale, fara un capital real, poate doar cu un credit de marfa extern al actionariatului strain, care miza pe fireasca dezvoltare informatica a unei piete tinere. Este impropriu a spune ca eram o societate de informatica. Mai degraba, impingeam cutiile cu echipamente informatice. Poate sansa noastra a fost data de capacitatea de a recunoaste directia de dezvoltare a pietii, a specificului national si a adaptarii la aceste cerinte. Concluzia a fost trasa dupa 5 ani de distributie de PC-uri si imprimante si am inteles ca segmental, sectorul achizitiilor bugetare va fi „dictat“ de la „centru“, iar noi avem sansa sa ramanem in piata doar prin service-ul de valoare adaugata. Astfel ne-am indreptat atentia spre clientii din sectorul privat si mediul international de afaceri.


Primul succes in acest sens a fost distributia si service-ul de case de marcat, piata in care ne-am construit o retea de distributie si service in 28 de orase si am comercializat peste 12.000 de case de marcat, intrand in topul national al societatilor de profil pe locul trei. Evident, acest fapt a fost sesizat si de piata de retail, aflata in plin proces de dezvoltare, care ne-a garantat al doilea pas important in asigurarea pozitiei pe piata. Sosirea multinationalilor ne-a adus o provocare, dar si succesul de azi, prin semnarea unui parteneriat strategic pentru Romania cu firma IBM pentru solutiile de retail, in special pentru firmele internationale care doreau sa investeasca in Romania. Acest parteneriat si, ulterior, inca unul cu firma Symbol si cateva case de software au garantat semnarea unor contracte internationale, care ne asigura pe o perioada lunga stabilitatea in piata.


Echipamentele si solutiile se regasesc in acest caz in retelele supermarketurilor mari din Romania?


Da, rezultatele noastre au fost asigurate de parteneriatele cu firme de talia PRAKTIKER, REAL, BRICOSTORE, BAUMAX, ARTIMA, ALTEX, MEDIAGALAXY, CONTINENTAL HOTEL, IBIS HOTELS si alte societati autohtone din mediul privat in domeniul supermarketurilor, restaurantelor si hotelurilor. Azi avem un parc de 120 de supermarketuri ce insumeaza peste 2500 de echipamente si rezultate financiare pe masura.


Reusita este asigurata de finantarea proiectelor sau de capacitatea profesionala a firmei?


Azi nu mai cred in afaceri in care finantarea este factorul primar. Aceste afaceri „banoase“ se fac de catre grupuri de investitii, firme internationale sau de catre cei care deruleaza bugete publice. Noi am reusit sa excelam prin investitia in personal, astfel avem un program de instruire profesionala format din cursuri de specializare la marii producatori de software si in investitia in calitatea personalului. Azi avem 57 de angajati in 5 filiale din tara. Ei sunt garantia calitatii serviciilor asigurate spre clientii internationali din fiecare oras unde au deschis supermarketuri.


Sa inteleg ca factorul uman joaca un rol serios in organizatia dumneavoastra?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite