Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cel mai bine faci fata viitorului, cand il creezi chiar tu

28 Aprilie 2007



Care este deosebirea cea mai importanta intre un comerciant care acum isi deschide primul magazin si unul cu vechime in piata?


Pentru primul, alegerea locatiei, a categoriilor de produse, numarul estimat de clienti sunt doar cateva probleme cu care se confrunta. Dupa acestea, urmeaza un noian de alte intrebari: „Cu ce echipamente imi dotez magazinele? De unde achizitionez rafturile pentru marfurile pe care le voi vinde si cine mi le instaleaza? Dar restul mobilierului si alte echipamente? Si, din nou, ce echipamente? Case de marcat sau POS-uri? Masini de numarat bani? Cititoare de coduri de bare ? Si apoi? Porti de verificare la iesire, ehipamente de numarat si scanat tichete de masa, sisteme de transportat bani, din acelea prin tub, cu aer, si seifuri, sisteme de supraveghere, paza si protectie? Si... ia stai! Sa vreau oare si o solutie de fidelizare, din aceea cu carduri si imprimante de carduri? Si dupa aceea? Mi se garanteza ca vor functiona bine, chiar si dupa iesirea din garantie Si cine mi le repara daca se strica? Indiferent in ce colt de tera e magazinul meu?“ Si multe, multe altele, la fel.


Pentru comerciantul cu vechime si multa experienta in piata, grijile de baza sunt, cel putin aparent, cu mult mai putine. Dar tot presante: cum sa aiba clienti si mai multumiti si mai fideli, cota si mai mare de piata si o eficienta sporita?


Dar stiti care este asemanarea cea mai importanta dintre cei doi, comerciantul aflat la inceput si cel cu vechime in piata?


Raspunsul e simplu: amandoi vor face fata grijilor legate de viitor, cel mai bine, daca decid de la bun inceput sa-si creeze singuri acest viitor. In acelasi fel. Luand din timp, acum, o decizie. O singura decizie, nu mai multe, prin care multimea de probleme sa se rezume la una singura. Sa aleaga corect un singur furnizor de solutii la toate problemele lor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite