Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industria de retail sincronizeaza informatiile despre produse prin Registrul Global

28 Aprilie 2007



Mii de lanturi de retail din intreaga lume utilizeaza deja, in relatia cu furnizorii lor, sistemul global de comunicare a informatiilor despre produse (denumire, cod EAN(GTIN), greutate, piete tinta, dimensiuni, ambalare precum si multe alte atribute-aproximativ 150).


GS-1-schemaRetailerii pot alinia in timp real informatiile despre produse, locatii si programe cu furnizorii lor. Informatiile pot fi transmise pe lantul de distributie in cel mai simplu, rapid si corect mod, permitand ca produsele sa fie disponibile in cantitatile necesare, la locatiile corecte, in timp real.


Beneficiile evocate mai sus nu sunt imaginare. Ele pot fi obtinute astazi de catre membrii retelei globale de sincronizare a datelor GDSNTM (Global Data Syncronisation NetworkTM). Aceste companii cauta beneficii tangibile, cum ar fi: reducerea rupturilor de stoc, managementul eficient al depozitelor, disponibilitatea la raft a produselor, lansarea mult mai rapida a promotiilor, mesaje de comanda-produse corecte, date clare pentru facturare (evitand reconcilieri costisitoare), pregatirea pentru introducerea tehnologiilor de identificare in radio-frecventa (EPC-Global).


Prin sincronizarea si armonizarea continua a datelor dintre sistemele proprii si cele ale partenerilor de afaceri se asigura prezentarea identica a datelor master in sistemele informatice participante. Acest gen de sincronizare permite comercializarea facila atat in mediul local sau regional, cat si in cel global, eliminand costuri inutile in lantul propriu de distributie.


Colaborarea electronica fara sincronizarea datelor conduce la perpetuarea schimburilor de date incorecte intre partenerii comerciali. Sincronizarea globala a datelor constituie o baza solida pentru o comunicatie electronica eficienta intre partenerii comerciali.


GDSNTM este o platforma electronica ce interconecteaza cataloage nationale sau regionale printr-un director global (Global RegistryTM), pentru a raspunde la cea mai acuta cerinta a comertului global: realizarea in timp real si cu minim de efort a alinierii si sincronizarii datelor comerciale intre partenerii de afaceri.


Din luna septembrie 2006, retailul romanesc are la dispozitie platforma SINFOS–CEROM, rodul unei cooperari romano-germane, prin care referinta catre informatiile despre produse poate fi listata in Registrul Global (RGTM). Furnizorii ce au sediul in Romania pot aplica pentru acest serviciu la GS1 Romania, beneficiind de acest serviciu prin intermediul catalogului CEROM. Catalogul CEROM® face astfel parte din familia de cataloage conectate la reteaua GDSNTM.


La nivel global, toate lanturile de retail prezente in Romania au inceput deja procesul de aliniere a datelor despre produse cu furnizorii lor. In Romania, exista preocupari de a lansa in cursul anului 2007 acest gen de proiect la nivelul mai multor lanturi de retail nationale si globale.


ing. Diana Ioan – Departament GDSN, GS1 Romania



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite