Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Initiativa GS1 Romania pentru cresterea increderii in retail

28 Aprilie 2007



In anul 2006, ca raspuns la o serie de semnale din piata si pornind de la experiente europene similare, GS1 Romania a luat initiativa in privinta elaborarii unui Cod de Bune Practici in domeniul Scanarii pentru Companiile de Vanzari en-gros si en-detail.


Codul elaborat contine un set de linii directoare, principii si proceduri ce sunt extrase din experienta practica a companiilor profilate pe vanzari cu amanuntul si asigura un grad ridicat de incredere a clientilor in operarea si gestionarea cu eficienta a scanarilor in magazinele ce le aplica si respecta.


Codul inglobeaza contributii ale membrilor GS1 Romania (peste 3000 de companii din Romania), le este destinat acestora si are suport pentru continut si aplicare din partea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.


Codul de Bune Practici in domeniul Scanarii reprezinta o masura asiguratorie pentru consumatori ca Pretul Afisat la raft este identic cu Pretul Platit efectiv la punctul de vanzare, dupa scanarea codului de produs. Companiile ce au aderat, in mod voluntar, la Programul National prin care se gestioneaza Codul, isi asuma, in primul rand fata de proprii clienti cumparatori, cunoasterea, aplicarea si controlul respectarii prevederilor Codului. De asemenea, adeziunea la Cod asigura o buna relatie cu personalul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului si al ONG-urilor relevante, in domeniul practicilor magazinelor de scanare si adiacente.


GS1 Romania monitorizeaza conformitatea cu procedurile si prevederile Codului de Bune Practici prin vizite de audit anuale. Fiecare vizita de monitorizare este, in esenta, analiza unui esantion de produse pentru care se compara pretul afisat la raft si cel platit efectiv, iar pe baza acestor vizite de audit se emit Certificatele de Conformitate pentru magazine.


Mesajul cheie al Codului de Bune Practici in domeniul Scanarii pentru Companiile de Vanzari en-gros si en-detail este ca Pretul Afisat la raft este identic cu Pretul Platit la casa, dupa scanarea codului produsului, principalul beneficiu fiind cresterea increderii si satisfactiei clientilor in si fata de comportamentul, responsabilitatea si profesionalismul managementului si operarii magazinului. Suplimentar, implementarea Codului de Bune Practici asigura un impact pozitiv asupra prestigiului companiei si pozitionarii acesteia pe piata in raport cu concurenta.


ing. Valentin Popescu – Director Programe, GS1 Romania



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite