Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Solutiile Oracle asigura eficienta decizionala a companiilor de asigurari

12 Iulie 2004



Cele mai importante provocari cu care se confrunta la ora actuala companiile din domeniul financiar si in special cele din industria asigurarilor sunt: extinderea fenomenului de globalizare, cresterea continua a competivitatii, adaptarea la cele mai diverse reglementari si permanenta presiune a cheltuielilor operationale. Modificarile legislative tot mai frecvente in domeniul asigurarilor, necesitatea cresterii eficiente prin reducerea costurilor, precum si raportarile catre CSA impun companiilor de asigurare din România necesitatea implementarii unor sisteme informatice cât mai complexe.


Oferta Oracle pentru companiile de asigurari si reasigurari constituie o solutie viabila pentru rezolvarea tuturor acestor probleme, toate aplicatiile sunt facute sa lucreze impreuna, pot partaja aceleasi informatii si pot rula intr-o singura instanta globala, pe o unica baza de date. Rezultatul este un punct de vedere global, ce asigura o viziune unificata asupra informatiilor critice, la nivelul intregii organizatii, pentru toate produsele si serviciile oferite si toate locatiile de business.


Pentru cresterea performantelor in afaceri, managerul modern nu are nevoie de un glob de cristal, ci de un set complet de solutii inteligente de analiza (Business Intelligence) ce integreaza aplicatiile financiare cu instrumente de suport decizional si permit analiza zilnica a activitatii, compararea performantei cu strategia organizatiei si administrarea mai buna a intregului proces decizional.
Noul concept Corporate Performance Management (CPM) include un intreg ansamblu de metodologii, statistici, procese si sisteme utilizate pentru a monitoriza, masura si gestiona performantele unei afaceri. in viziunea Oracle, elementele care contribuie la definirea completa a unui sistem CPM sunt legate de metodologiile, de procesele derulate pentru formularea strategiilor, bugetare, planificare si stabilirea obiectivelor, precum si de metricile folosite in analize.


Principalele beneficii oferite de solutiile Oracle pentru Corporate Performance Management sunt:

  • Recâstigarea controlului asupra practicilor si proceselor de afaceri
  • imbunatatirea functiilor de analiza prin date provenite de la o sursa unica
  • Cresterea credibilitatii organizationale
  • Analiza in timp real a metricilor si indicatorilor de performanta
  • Eliminarea barierelor de comunicare din interiorul unei organizatii
  • Luarea deciziilor pe baza de fapte, date consistente si suport colaborativ


    Totodata, solutiile Oracle asigura consolidarea tuturor informatiilor intr-o baza unica, „o sursa unica de adevar“ care elimina posibilitatea utilizarii de date disparate, cu informatii neactualizate sau redundante.


    In viziunea Oracle, arhitectura unui sistem Business Intelligence & Data Warehouse se bazeaza pe integrarea unei suite de produse care sustin sistemul de suport decizional structurat pe 3 nivele: operational, analitic si strategic:

  • pentru nivelul operational, sistemul se bazeaza pe conceptul “manage your business by objectives, exceptions, facts“, legat de necesitatea ca un manager sa stie in permanenta ce se intâmpla cu procesele de business ale organizatiei sale, sa fie atentionat atunci când acestea nu sunt indeplinite, pentru a putea lua decizii in timp util. Principalul produs BI oferit de Oracle pentru acest nivel este Daily Business Intelligence – bazat pe conceptul „daily business close“.
  • produsele nivelului de analiza sustin zona de bugetare, raportare, analiza finaciara, analiza costurilor pe activitati. Principalele produse destinate acestui nivel sunt: Activity Based Management, Financial & Sales Analyzer, Performance Analyzer, Demand Planning.
  • pentru nivelul de management strategic, Oracle ofera produsul Balanced Scorecard


    Pentru a sustine din punct de vedere al informatiei sistemele descrise mai sus, au fost dezvoltate sisteme de tip datawarehouse/data mart care consolideaza si reconciliaza informatia tranzactionala. insa sistemele de tip datawarehouse singure nu sunt un raspuns complet pentru cerintele de informatie ale utilizatorilor de business. De aceea, Oracle a dezvoltat aplicatii si instrumente de Business Intelligence care prelucreaza aceste informatii, adaugând astfel valoarea suplimentara necesara realizarii analizelor complexe desfasurate in companiile de asigurari.


    De asemenea, o alta cerinta importanta pe care organizatiile trebuie sa o adreseze este cea a integrarii procesarilor de date si a analizelor realizate in sistemele de Business Intelligence, cu sistemele operationale ce gestioneaza informatia operationala. Una dintre cele mai uzuale metode pe care Oracle o propune, pentru a obtine integrarea intre aceste doua tipuri de sisteme, il reprezinta realizarea unei „bucle inchise“, astfel incât rezultatele aplicatiilor sa fie transmise utilizatorilor de business sau sistemelor operationale sub forma unor recomandari sau alerte si actiuni automate.


    Printre cei mai importanti clienti Oracle din domeniul asigurarilor din Europa se numara: Aegon (Spania, Slovacia), Axa Assurance, Euler Hermes, Mutuelle Generale (Franta), Aviva, Churchill Insurance Company (Marea Britanie), Swiss Re (Elvetia), Gruppo Generali Servizi (Italia), Lusitânia Companhia de Seguros, Mediadora de Seguros (Portugalia).



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite