Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

LLP Bucharest – 10 ani în România

29 Mai 2007




Local şi regional, produs şi industrie, acestea sunt coordonatele între care grupul LLP se deplasează în industria de IT. Focalizată pe ERP, dar cu asimilarea unor expertize unice
pe anumite nişe de piaţă, aşezată în realitatea românească, dar cu acces la resurse regionale, LLP Bucharest intră în cea de a doua decadă a activităţii pe piaţa românească. De anul trecut, compania este coordonată de Robert Komartin, care prin acceptarea anul trecut a poziţiei de Managing Director închide o buclă începută la LLP în 1997 cu funcţia de consultant. Am considerat oportună această ocazie pentru a-i pune câteva întrebări şi a identifica punctele cheie din strategia şi evoluţia companiei.


După 10 ani de activitate este LLP Bucharest o firmă generalistă sau una cunoscută pentru competenţele dezvoltate pentru anumite verticale?


LLP este o companie cu o focalizare unică: ERP. Chiar dacă implementăm clienţilor noştri şi soluţii din categoria CRM sau de business intelligence, fundamental suntem o companie dedicată ERP. Chiar dacă vindem şi alte produse, o facem doar în contextul unui proiect ERP. Asta nu înseamnă că nu vindem produse Windows, servere sau componente de data center, dar toate vânzările adiacente sunt în contextul unui proiect ERP. Ambele răspunsuri sunt adevărate. Fundamentul nostru strategic este ERP-ul şi prin aceasta suntem o firmă generalistă, dar nu abordăm în exlusivitate o anumită nişă, retail sau industria alimentară, pentru că nu aceasta a fost viziunea fondatoare a companiei, iar în România, în mod special, pentru că nu se poate trăi numai dintr-o astfel de verticală. Apartenenţa la o industrie unică sau la un set foarte restrâns de industrii blochează creşterea unei companii. Avem o dezvoltare pe verticale la modul plural, pornind de la competenţele companiei şi de la permisivitatea produselor. Plecând de la astfel de proiecte ne-am însuşit o serie de specializări pe industria pe­trolieră, massmedia şi advertising, retail, producţie sau distribuţie.


Specializarea pe anumite verticale se bazează pe anumite parteneriate?


Pentru a oferi clienţilor cele mai bune soluţii am încercat să identificăm care sunt companiile care au dezvoltat module adiţionale pentru o anumită industrie şi să încheiem parteneriate. Aceste parteneriate apar în urma unor cerinţe din piaţă, iar în situaţiile în care aceaste cerinţe există investigăm dacă sunt suficiente pentru a justifica efortul de localizare.


Care este relaţia cu Infor SunSystems privind reprezentarea pe piaţa românească?


În ceea ce priveşte SunSystems, tradu­cerea, localizarea şi promovarea aplicaţiei sunt obligaţia LLP, iar vânzarea licenţelor se face prin intermediul LLP. Strategia aceasta cu un distribuitor unic creează unele neajunsuri privind penetrarea soluţiei în piaţă şi crearea unei notorietăţi, dar creează şi un mai bun control al calităţii implementării soluţiei. Infor SunSystems este un sistem dezvoltat în Marea Britanie, unde are o cotă de piaţă impresionantă. În afara pieţei mamă, acest sistem a fost exportat în principal către subsidiare ale marilor transnaţionale britanice, iar ulterior a fost adoptat şi de alte companii din cadrul verticalelor respective. La acest tip de clienţi, care fie sunt părţi ale unei transnaţionale, fie sunt companii puternice din peisajul local, rata de eşec trebuie să fie foarte mică. Din punctul de vedere al producătorului nu se admit rateuri în mo­delul de business.


Ar putea genera relaţia cu Infor un parteneriat de distribuţie prin parteneri pe piaţa românească?


La nivelul licenţelor nu, pentru că nu se justifică economic. Volumul, ca număr, nu este atât de mare încât să justifice necesitatea unui distribuitor şi, ca atare, pot fi controlate uşor de un singur layer. ªi aici se produce un fenomen bazat pe competenţe specifice, bazat pe ratele pe care companiile respective doresc să le solicite. Suntem singurii autorizaţi să localizăm, să vindem licenţe, suntem recomandaţi întotdeauna pentru procesele de implementare, dar există companii pe care eu personal le consider partenere pentru că la noi apelează pentru orice probleme legate de licenţele de Sun şi care oferă servicii de consultanţă în piaţă.


Care este situaţia cu Microsoft Dynamics AX (Axapta)?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite