Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

LLP Bucharest – 10 ani în România

29 Mai 2007




Pentru mine, nivelul de implicare al lui Microsoft în parteneriatul pentru Dynamics AX este acelaşi pe care îl are Infor cu SunSystems. LLP Bucharest este autorizat pentru a vinde produsul, fiind singurul partener din România care a rea­lizat o localizare a acestuia. Microsoft a decis să nu facă o investiţie directă în localizarea aplicaţiei pentru un motiv foarte simplu: este un produs extrem de complex, se adresează unor mari corporaţii, ca atare numărul posibil de clienţi este mai mic. Este o piaţă care nu se va „comoditiza” prea curând şi este suficient un partener capabil să asigure serviciile necesare. Nu cred că este de interes, deocamdată, din perspectiva Microsoft care gândeşte în termeni statistici, să se angajeze în efortul ăsta.


Este poziţia Microsoft una avantajoasă pentru LLP?


Cu certitudine, este. La nivel de grup există expertiza necesară înainte să începem localizarea pentru România, deoarece LLP a derulat proiecte pe Dynamics AX în Bulgaria şi Ungaria. Astfel că pentru implementările din ţară am avut toate competenţele necesare, plus suportul tehnologic din partea Microsoft. Chiar în ţările unde nu există localizări oficiale, Microsoft oferă asistenţă tehnologică pentru companiile care sunt pionieri pe tema asta. Există chiar un program special, denumit Technical Awareness Programe (TAP), program prin care avem acces la următoarele versiuni de produs, putem să începem localizările înainte ca produsul să existe pe piaţă şi să punem întrebări inginerilor care dezvoltă produsul. Microsoft nu împiedică dezvoltarea unei reţele de parteneri, dar prin natura produsului nu are nici un motiv să creeze un canal masiv, asemenea celui pentru Dynamics NAV sau CRM. Pentru Dynamics AX am preluat efortul de marketing aproape integral pe cont propriu. Avem tot suportul Microsoft, avem acces la materialele de marketing, forma­­-
tul, layout-urile standard. Relaţia este foarte bună pentru că suntem un partener de afaceri viabil pentru Microsoft, re­pre­zentăm o proporţie semnificativă a efortului Dynamics în Romania; şi mi se pare na­tural, este şi bidirecţională, portofoliul de produse Microsoft reprezintă o componentă semnificativă din veniturile LLP.


Cum evoluează parteneriatul pentru Dynamics CRM?


Suntem parteneri pe CRM, dar este o re­la­ţie deocamdată formală, în sensul că nu există referinţe. Cred în valoarea Microsoft Dynamics CRM şi suntem într-un efort de acumulare de competenţe, în sensul că am participat la cursurile Microsoft de CRM, vân­zătorii noştri sunt instruiţi pe asta. Ofer­tăm Microsoft Dynamics CRM, doar că am intrat mai târziu pe piaţă, oricum nu sunt mulţi alţii mai avansaţi pe acest produs.


Numărul partenerilor MS creşte constant, cum vă influenţează această evoluţie?

Atunci când vorbeşti de foarte multe companii şi foarte mulţi parteneri, există o probabilitate de eşec care devine fenomen statistic. Nu peste tot proiectele reuşesc, mai ales acolo unde partenerii sunt la început şi încă nu au toate competenţele.
Există însă companii mari care folosesc produsele Microsoft la maxim din potenţial. Astfel de companii vor analiza atent piaţa şi vor selecta cei mai buni parteneri. IKEA a ales LLP pentru implementarea din România pentru că a dorit capabilităţi, certificări, experienţă multi-naţională şi existenţa unor proiecte similare. În situaţia aceasta chiar nu ne interesează câţi parteneri există pentru produsul respectiv.


Devin aplicaţiile de Business Intelligence etapa necesară pentru un sistem informatic după implementarea unui ERP?


Piaţa românească de BI este într-o etapă poate chiar mai timpurie decât cea de CRM, iar răspunsul clienţilor este destul de reticent. Sunt foarte multe companii care au soluţii extrem de simple şi mai puţini cei care au soluţii complicate. Tendinţa este ca BI-ul să devină “business as usual” pentru ERP, să se transforme într-o componentă. Spre exemplu, 90% din clienţii noştri de Sun au aplicaţia de Enterprise Reporting, Vision, de la începutul implementării. Fie au cumpărat Vision-ul la pachet odată cu prima implementare ca parte a procesului standard de vânzare, fie dacă nu au vrut să o cumpere de la început, au cumpărat-o foarte curând după aceasta.
Pentru LLP, Business Intelligence înseamnă şi aplicaţii de tipul Management Information System, ceea ce reprezintă o platformă mult mai complicată. Companii ale grupului LLP vând cu mare succes produse de tipul MIS, există chiar un produs omonim, pe pieţe evoluate ca Cehia, Slovacia şi Ungaria. Aceste produse se adresează companiilor cu o structură mai complexă, au operaţiuni mai complexe, cu un volum şi cifră de afaceri mai mare, mai mulţi oameni care trebuie să citească rapoartele din perspective diferite.


Ce implică noua certificare pe Data Management obţinută de LLP Bucharest?


Această certificare trebuie înţeleasă în contextul proiectelor de ERP. Nu vom începe să dezvoltăm aplicaţii „custom made” altele decât cele pe care grupul le-a făcut deja pe Microsoft SQL Server, această competenţă venind însă firesc în urma experienţei acumulate. Nu este singura competenţă LLP. Este de fapt a treia competenţă în listă; prima a fost Microsoft Business So­lutions, a doua a fost Business Process Integration. ªi această certificare a venit tot în contextul unor proiecte de tip ERP. În măsura în care business-ul nostru de hardware în proiecte de ERP va deveni suficient de important, probabil că vom avea şi certificările Microsoft legate de partea de hardware.
De asemenea, LLP Group este Microsoft Gold Certified, titulatură care recunoaşte cel mai important nivel de competenţă pentru un partener Microsoft.

Cum arată bilanţul de 10 ani?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite