Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

LLP Bucharest – 10 ani în România

29 Mai 2007




Suntem una dintre puţinele companii de altfel cu o prezenţă continuă de la începuturile industriei IT în România. După 10 ani, suntem încă în topuri, ceea ce dovedeşte rezistenţă la anduranţă. Am încheiat anul trecut cu o creştere de 84% a cifrei de afa­ceri şi promisiunea este să repetăm “isprava” şi anul acesta. Ne apropiem de 50 de angajaţi şi avem una dintre cele mai puternice echipe de consultanţă din piaţă şi, cel puţin în mediul Dynamics, nu cred că există o altă companie cu 30 de consultanţi cu experienţă de produs şi cu certificările necesare. E greu de făcut o estimare a cotei de piaţă, dar pentru că nu am activat în sectorul public sigur nu suntem printre companiile care apar primele în topuri. Există un clasament al vânzărilor de licenţe în care Microsoft creşte constant, iar un sfert din vânzările lor sunt făcute de LLP.
De asemenea, vânzările de licenţe SunSystems ocupă un loc bun.


Care sunt avantajele unei companii cu apartenenţă la un grup regional, dar care acţionează ca o companie perfect locală şi românească?


Această atitudine este deja loc comun: think global, act local. Strategia se face la nivel de grup. Liniile de produse există la nivel de grup, analizele financiare, structurile de analiză, înţelegerea companiilor e definită la nivel de grup. Există funcţii regionale de consultanţă şi vânzări care gestionează efortul de metodologie de implementare, ce training-uri sunt necesare, ce cursuri de project management, ce metodologie de vânzări se face. Există un clasament al vânzărilor care nu e naţional; nu se face la nici o filială, se face la nivel de grup. Foarte multe dintre lucrurile pe care le facem, de fapt sunt comune şi sunt la nivel de grup. Aplicaţiile sunt toate centralizate, ERP-ul este unul centralizat, unul pentru toate companiile, CRM-ul este centralizat. Însă nu cred că e necesar ca asta să fie explicit lipit pe perete privind perspectiva pieţei sau a clientului. Avantajele apar în urma partajării know-how-ului şi a resurselor. Se întâmplă tot timpul, iar în ultimul an am fost puşi tot mai frecvent în situaţia ca noi să fim furnizori de resurse pentru proiecte în Bulgaria şi Croaţia. Cred însă că pentru succesul unui proiect, interfaţa cu clientul trebuie să fie cea locală, să fie cineva care înţelege foarte bine specificul pieţei.
Aceasta de fapt şi diferenţiază LLP de competiţie: caracterul regional, experienţa locală, focalizarea pe soluţii mai mult decât pe produs sau industrie, ceea ce ne conferă o anumită flexibilitate în abordarea proiectelor. Avem mai multe soluţii şi o putem oferi pe cea mai bună, ceea ce este un avantaj competitiv imens.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite