Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

“Armele noastre sunt inovaţia şi calitatea, nu preţul”

29 Mai 2007




Bernd Bischoff, Presedinte & CEO, Fujitsu Siemens Computers
Europa de Est, şi implicit România, a devenit un subiect de actualitate în agen­da marilor corporaţii ale industriei de ITC. Investiţii în oameni, centru de competenţă, consolidare poziţie de pia­ţă, sunt doar câteva dintre elementele strategiei pe care Fujitsu Siemens Com­puters o are pentru România. După un an cu rezultate semnificative la nivel de: creştere echipă, cifră de afaceri şi cotă de piaţă, biroul de reprezentanţă local a primit vizita lui Bernd Bischoff, Pre­se­dinte & CEO. Vizita confirmă direcţia bună pe care se îndreaptă echipa condusă de Dragoş Nicolaescu şi stabileşte noi obiective. Am discutat în acest context câteva dintre elementele strategiei Fujitsu Siemens Computers care ine­vitabil influenţează sau vor influenţa şi piaţa locală.


Unul dintre obiectivele FSC pentru 2007, în România, este păstrarea locului 1 pe piaţa de laptopuri. Cum răspundeţi preţurilor agresive ale unor competitori?


Succesul şi cota de piaţă nu se pot obţine doar cu preţuri chinezeşti. Cu o cotă pe pia­ţa locală de 18.6 procente cred că în Ro­mâ­nia am demonstrat aceasta. Strategia noastră se bazează pe un portofoliu foarte extins de produse, în care gama entry level ocupă cel mult 30-40 de procente, poate ceva mai mult în România sau pe alte pieţe emergen­te. Există mulţi clienţi dispuşi să plătească câ­teva sute de euro în plus pentru calitatea pe care o reprezintă un brand ca Fujitsu Sie­mens Computers, pentru design sau func­ţio­nalităţi. Nu poţi avea succes ca brand fără pro­duse care să acopere toate cerinţele pie­ţei, doar cu versiuni competitive prin preţ. Produsele noastre se bazează pe calitate şi ino­vaţie, şi mai puţin pe preţ. Încercăm să ne diferenţiem printr-o paletă largă de produse, pentru a acoperi toate exigenţele, prin abordarea unor tehnologii noi precum UMTS, dar şi prin servicii. Serviciul lansat astăzi, Collect and Return, prin care în pe­rioada de garanţie asigurăm transportul gratuit către service/client al oricărui produs defect, este un element al acestei strategii şi devine unul dintre diferenţiatori. Inovaţia face parte din reputaţia Fujitsu Siemens Computers, iar noi ne-am propus să luptăm cu alte arme, nu prin preţ.


În ultimul an, studiile au confirmat că numeroase companii folosesc doar o mică parte din puterea de procesare a serverelor. Care este strategia Fujitsu Siemens Computers în acestă direcţie?


Utilizarea a doar 20-25% din capacitatea ser­verelor a devenit un aspect apăsător pentru mulţi IT manageri din punct de ve­dere al justificării investiţiilor în aceste echi­pamente şi a cheltuielilor de utilizare. Stra­tegia Dynamic Data Center, în care virtua­lizarea este un aspect important, a fost dezvoltată de FSC ca un răspuns direct la această problemă. La nivel de virtuali­zare, am înregistrat cele mai bune rezultate în mediul de soluţii SAP, unde am reuşit atingerea unui nivel de exploatare de 85%. Cu ajutorul soluţiilor Dynamic Data Center, orice server poate rula orice apli­caţie, spre deosebire de mediul tra­diţional SAP, spre exemplu, unde fiecare apli­caţie are un server dedicat. Următorul pas este automatizarea încărcării ser­ve­relor în funcţie de acti­vitatea umană din com­panie, ceea ce, de asemenea, va influenţa pozitiv performanţele. Avem deja peste 1000 de instalări de soluţii FlexFrame pentru SAP şi cred că suntem cu un pas înaintea multor competitori.


Care sunt preocupările companiei pentru reducerea consumului de energie?

Fujitsu Siemens Computers investeşte sume importante pe segmentul numit ge­neric Green IT, atât din punct de vedere al con­sumului de energie, cât şi privind reciclarea componentelor PC. Pentru ser­ve­rele blades, oferim un instrument numit Po­wer Management, care în funcţie de ni­velul de încărcare transferă dinamic sarcinile către procesoare cu disponibilitate mai mare şi apoi le închide temporar pe cele nefolosite. Pentru un Data Center cu sute de procesoare, reducerea consumului de energie este semnificativă. Conform măsurătorilor noastre, aceste reduceri pot ajunge şi la 70-80%. Avem un instrument similar şi pentru desktopuri, iar modelul ESPRIMO Green PC consumă cu 50% mai puţin decât un PC obişnuit.


Dincolo de achiziţia, în aprilie anul trecut, a diviziei Product Related Services de la Siemens, încotro se îndreaptă FSC la nivel de servicii?


Spre deosebire de alte companii din industrie, FSC nu s-a orientat şi nu se va orienta către servicii asociate aplicaţiilor. Noi suntem focalizaţi pe servicii complementare produselor hardware pe care le vindem. Suntem buni în livrarea de hardware, middleware şi servicii legate de acestea, pentru orice alte servicii în plus apelăm la par­teneri. În centrul strategiei FSC se află ca­nalul de parteneri şi nu ne-am propus să in­trăm in competiţie cu aceştia, ci să le ofe­rim cel mai bun nivel de suport. Acesta este şi obiectivul diviziei IT Product Services, a că­rei integrare completă în FSC s-a finalizat.


Care sunt aşteptările privind evoluţia regiunii?


Europa de Est, şi implicit România, este zona cheie pentru FSC din punct de vedere al investiţiilor şi al creşterii. Fără a afecta pro­ductivitatea, vom coopta mai mulţi oa­meni în echipele locale, în special specia­lişti şi consultanţi pentru soluţiile Dynamic Data Center. Mă aştept în continuare la o creştere peste media pieţei şi ca regiunea să reprezinte treptat o cotă semnificativă din cifra de afaceri a companiei. Păstrarea ritmului bun de creştere ar putea determina, pe viitor, şi alte decizii precum deschiderea unui call center sau a unor facilităţi de producţie.


Vorbiţi frecvent despre Internet; cum credeţi că va influenţa evoluţia Internetului modul în care trăim şi relaţionăm?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite