Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Inovaţie şi creştere prin colaborare

29 Mai 2007




Desfasurat la St. Louis, oraşul care a dat numele celebrului avion ce l-a dus pe Charles Lindbergh în prima cursă fără escală între New York şi Paris, evenimentul IBM Partner World 2007 a reuşit să împărtăşeasca, celor peste 5000 de participanţi, valori similare proiectului din 1926: globalizare, inovaţie, colaborare şi încredere în parteneri.


Fiind un eveniment dedicat ecosistemului, focusul principal al Partner World 2007 a fost colaborarea dintre parteneri şi IBM şi, la fel de important, colaborarea dintre parteneri. Ecosistem este un cuvânt folosit de majoritatea companiilor mari care au dezvoltat un canal de parteneri, însă IBM încearcă să dea o valoare mai mare acestui mediu printr-o accentuare constantă a ideii de colaborare. Conform prezentărilor susţinute de oficialii companiei, acest demers are la bază convingerea că, în contextul actual din piaţa globală, lucrul colaborativ poate aduce eficienţă în orice sector.


Value Net Connections
În acest context, IBM a lansat Value Net Connections, un program ce permite acces rapid la unelte şi resurse pentru identificarea partenerilor cu aplicaţii complementare. Astfel, un partener poate dezvolta o soluţie personalizată pentru un anumit client, apelând la experienţa şi aplicaţiile deja existente în cadrul ecosistemului, ceea ce îi va permite reducerea timpului de livrare, precum şi micşorarea costurilor. În prezent, peste 3.300 de parteneri IBM sunt activi în cadrul programului, fiind dezvoltate aproximativ 350 de soluţii repetitive. În cadrul acestui program este disponibil şi Lotus Connections, o platformă de social-networking, ce permite companiilor să identifice zonele de interes ale angajaţilor, clienţilor şi partenerilor. Importanţa acestor programe stă în necesitatea de a descoperi noi surse de inovaţie. Astfel, conform unui studiu realizat de IBM anul trecut, privind sursele inovaţiei, majoritatea persoa­ne­lor chestionate au afirmat că cele mai bune idei vin de la clienţi, angajaţi şi par­teneri, iar cele mai puţine de la di­vizia de R&D. IBM este, din acest punct de vedere, printre puţinele companii care au înţeles că apropierea şi colaborarea dintre parteneri se transformă într-un catalizator esenţial pentru ob­ţi­ne­rea ratelor constante de creştere dorite de acţionari. Una dintre noutăţi este încurajarea partenerilor să colaboreze în mediul virtual şi, în acest context, a fost dezvoltat un proiect în Se­cond Life prin crearea unei insule IBM Part­ner World. Aici partenerii se pot în­tâlni, pot avea întâlniri private şi pot co­la­bora la un nivel interpersonal superior canalelor clasice gen tele sau video conferinţă şi chiar pot avea propriile conferinţe. Planurile IBM pentru proiectul din Second Life sunt extinse, iar oficialii companiei consideră Internetul 3D drept una dintre primele 10 oportuni­tăţi de business pentru viitorul apropiat.


Oportunităţi de creştere pe piaţa SMB
Un element omniprezent în agenda IBM este piaţa SMB care reprezintă, alături de pieţele emergente, principala opor­tu­nitate de creştere pentru perioada ur­mă­toare. IBM nu este un jucător tra­di­ţio­nal pe această piaţă, dar strategia ul­ti­milor ani, precum şi numeroasele exem­ple de parteneri care au generat cifre de afaceri impresionante cu teh­no­lo­gie IBM pe segmentul SMB, arată că si­tu­aţia este în schimbare. Companiile din categoria SBM sunt afectate de aceleaşi schimbări ca şi marile companii: căutare de noi pieţe şi parteneriate, ne­ce­sitatea de servicii centralizate, toate pe fondul lipsei de capital şi a lipsei de resurse IT.


IBM extinde programul Express Advantage
Pentru piaţa SMB, IBM a hotărât extinderea programului Express Advantage, ce combină un portofoliu extins de produse cu experienţa şi înţelegerea locală existentă la parteneri. Pentru extinde­rea acestui program, compania va in­ves­ti peste 200 milioane USD în activităţi de suport, promovare şi marketing. În ca­drul ecosistemului de parteneri, programul va fi susţinut prin activităţi de marketing pentru identificarea cerin­ţe­lor clienţilor şi a oportunităţilor de afa­ce­ri, suport tehnic şi educaţional, dar şi fonduri de co-marketing, discounturi, match­making etc.
Poate cel mai important aspect al extinderii Express Advantage către 23 de noi ţări este cuprinderea României în cadrul programului. Contextul este unul evident, aderarea la Uniunea Europeană, şi aduce numeroase oportunităţi partene­rilor înscrişi anul trecut în cadrul programului Express. Conceptul este ace­laşi pentru toate ţările, însă aplicarea acestuia va ţine cont de unele caracteristici locale. IBM a adăugat noi produse şi servicii în portofoliul express, printre care noua gamă iServerscare, prin preţ (sub 10.000 USD) şi structură se anunţă un competitor serios pentru sistemele x86, tradiţionale pe piaţa SMB. Produse noi au fost adăugate şi la nivel de stocare (noi unităţi de stocare pe bandă), dar şi pentru lucrul colaborativ şi me­sa­ge­rie, pachete Lotus Domino Starter. De asemenea, există noutăţi din punct de vedere al finanţării şi al serviciilor de consultanţă.
Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite