Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Julsoft se aliază cu englezii de la Watertrace

30 Mai 2007



Tendinţele companiilor româneşti de IT de consolidare a poziţiei pe piaţă sunt foarte bine cunoscute. Achiziţiile, mai mult decât fuziunile, sunt cea mai frecventă soluţie. Fie că se cumpără firme în totalitate sau doar părţi din acestea, prin achiziţii apare capitalul necesar creşterii, dezvoltării de noi produse şi eventual abordării de noi pieţe. Există opinii în piaţă care afirmă că aproape 90% dintre managerii din industria locală de IT au o astfel de strategie.
Unii au făcut deja acest pas acceptând în cadrul afacerii investitori financiari sau strategici. La începutul anului Julsoft Group şi-a unit forţele cu o companie engleză de consultanţă financiară şi management, Watertrace. Conjunctura este cea a aderării la Uniunea Euro­peană, iar motivaţia ţine de oportunităţile de dezvoltare. Iulian Stefan, Director General Julsoft declară: „Sunt convins că după aderarea la EU pentru firmele româneşti este nevoie de un nivel ridicat de profesiona­lism, iar pentru a ajunge la această performanţă aveam nevoie de un partener şi de o infuzie de capital. Schim­barea strategică pe care am facut-o are ca principal scop dezvol­tarea companiei şi accesul către noi direcţii de dezvoltare şi urmează trendul actual al pătrunderii pe piaţa românească a unor jucători din vestul Europei, care preferă ţara noas­tră în detrimentul altor ţări est-europene (Bulgaria) sau din Asia de Sud-vest.“ În pre­zent managementul companiei a fost păstrat în proportie de 100%.
Evaluarea companiei
Primul pas, şi poate cel mai dificil, în acceptarea ofertei unui investitor este evaluarea corectă a companiei prin prisma cotei de piaţă, a notorietăţii şi a planurilor de afaceri. Pentru evaluare au fost luate în calcul: cifra de afaceri şi profitabilitatea; pipeline-ul şi trendul pe cei 5 ani de existenţă precum şi pipe­line-ul şi trendul pentru următorii cinci ani. Au mai contat experienţa şi profesionalismul echipei, o evidenţă contabilă riguroasă, contractele şi relaţiile de muncă bine definite precum şi portofoliul diversificat de clienţi.

În urma achiziţiei, proces care a durat mai bine de şase luni, perspectivele s-au schimbat considerabil, chiar dacă tran­zac­ţia este încă recentă. Este important de notificat că în afară de Julsoft Group şi Watertrace, acţionariatul majoritar de­ţine şi alte companii şi astfel se va crea o politică unitară la nivel de grup şi se vor deschide unele oportunităţi de colaborare externă. Schimbările imedia­te nu sunt radicale. Pe termen foarte scurt se urmăreşte cel puţin dublarea personalului companiei şi o consolidare de piaţă. Acestea vor fi realizate prin angajări, dar nu este exclusă nici achiziţia sau absorbţia unor firme mai mici, ce au capabilitate tehnică şi experienţă pe anumite segmente de dezvoltare software, iar pe termen lung se au în vedere schimbări ce ţin de mentali­ta­te, politică de companie, brand­aware­ness şi productivitate.
Noi produse în portofoliu
Schimbările din acţionariatul JulSoft se vor reflecta inevitabil şi asupra portofoliului de produse şi servicii oferite de companie. „În primul rând, ne vom concentra asupra consolidării produselor actuale, iar ulterior vor apărea soluţii noi pentru segmente de piaţa financiar-bancară şi de consultanţă. În cadrul acestei etape cred că putem vorbi deja de apariţia a două noi produse – Angler şi Delta, soluţii în segmentul project ma­na­gementului şi business intelligence“ ne-a declarat Iulian Ştefan.
Pentru dezvoltarea şi susţinerea produselor noi compania va crea noi departamente de consultanţă şi programare iar oamenii îşi vor însuşi noi competenţe şi noi certificări. De asemenea, se va concepe o campanie de marketing, ple­când de la crearea unui brand nou, care să reflecte capabilităţile pe care le are în prezent grupul JulSoft şi care să le promoveze ima­ginea şi experienţa cât mai bine în sectoarele de piata în care şi pentru care îşi des­fă­şoară activitatea.
Pe baza noului portofoliu, JulSoft Goup va aborda noi sectoare de piaţă, unul dintre acestea fiind sectorul financiar bancar. Astfel, se preconizează o mărire a nu­mă­rului de proiecte, urmărinduse o creştere considerabilă a cifrei de afaceri şi lărgirea portofoliului de clienţi atât din piaţa locală cât şi din Uniunea Europeană.
Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite