Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

BitDefender, mult mai mult decāt un simplu antivirus

30 Mai 2007



BitDefender este cel mai răspândit produs românesc în lume, reuşind ca după 5 ani de la lansarea brandului pe pieţele internaţionale, să depăşească renumele multor altor branduri de succes şi să întărească prestigiul românilor peste hotare.

Mircea Mitu, Director of Product Ma­nagement for BitDefender Technologies


Acest succes se datorează în mare parte inovaţiilor - 100% made in Romania - integrate în soluţiile BitDefender, inclusiv tehnologiilor proprietare dezvoltate continuu în direcţia combaterii nenu­mă­ra­telor ame­nin­ţări informatice. “După mai mult de 10 ani de experienţă în combate­rea acestor ameninţări, acumulată într-o primă etapă cu AVX şi apoi cu BitDefender, putem spune că funcţia de antivirus a rămas o componentă de bază a soluţiilor noastre, în jurul căreia s-au dezvoltat multiple alte facilităţi ce sporesc calitatea şi performanţa produselor şi, nu în ultimul rând, securitatea utilizatorilor finali”, declară Mircea Mitu, Director of Product Ma­nagement for BitDefender Technologies.


Module, soluţii, platforme, tehnologii
Arhitectura soluţiilor BitDefender este una de tip modular, fiind astfel concepută pentru a se putea permite utilizarea fie a tuturor com­ponentelor, fie doar a celor selectate de către utilizator, precum şi instalarea pe sisteme multi-platformă diferite. Diversele sale module pot fi încărcate imediat, combatând fiecare tip de malware, fără a mai fi necesară reconfigurarea întregului sistem sau re­por­nirea acestuia. “Datorită progreselor teh­no­lo­­gice inovatoare şi a faptului că BitDe­fen­der deţine o arhitectură atât de flexibilă, dar şi capacităţii de a funcţiona în diverse medii, de la sistemele proprietare, până la staţii de lucru şi servere, sub sisteme de operare variate, tehnologiile BitDefender au fost integrate într-o largă varietate de produse ale altor companii de renume, precum IBM/ISS, GFI, Hauri, Ipswitch, Laplink, Software 602 sau Bullguard“, a continuat Mircea Mitu.


Detecţia euristică, B-HAVE – tehnologie proprietară BitDefender
În octombrie 2004, AV-Test (www.av-test.org), o organizaţie independentă de testare, cu sediul în Germania, a făcut publice rezultatele unui nou tip de test care avea drept scop stabilirea vitezei de reacţie a companiilor de securitate informatică, în vederea citirii semnăturilor pentru viruşii aflaţi în circulaţie. Rezul­ta­tele au fost uimitoare, BitDefender clasându-se pe primul loc, cu o viteză medie de reacţie de 2 ore, în condiţiile în care viteza medie la nivel de industrie a fost de 8 ore. Acest indicator, de reacţie la noile ameninţări, nu este însă întotdea­una suficient, detecţia pe bază de semnături are, în mod clar, limitele sale deoarece actualizarea bazelor de semnături poate fi efectuată prea târziu în cazul unui atac. ţinând cont de acest aspect, deo­sebit de important pentru securitatea utilizatorilor din ziua de astăzi, spe­cialiştii BitDefender au dezvoltat o nouă tehnologie inovatoare, B-HAVE, care permite identificarea viruşilor noi în mod proactiv, fără a se baza exclusiv pe semnături antivirus.
În 2005, AV-Test a măsurat viteza cu care 36 de produse antivirus diferite au detectat 6 variante ale viermelui Zotob. Unsprezece dintre aceste produse au putut detecta proactiv unul sau mai multe dintre atacuri. BitDefender a fost singura companie care a detectat în mod proactiv toate cele 6 variante ale Zotob, fără a genera alarme false.
În mai 2006, o altă autoritate independentă de testare, AV-comparatives, a reliefat faptul că rata de detecţie proactivă a motoarelor BitDefender era mai mare decât cea a majorităţii competitorilor săi principali: Symantec, McAfee, Kaspersky, F-Secure si Panda. BitDefender a surclasat cu 15% antivirusul de pe locul doi, iar pe cel al Symantec cu 29%. Detalii cu privire la acest test sunt disponibile pe site-ul web al AV-Comparatives.org.


Spamul şi noua ameninţare a imaginilor
Ca şi autorii de viruşi, autorii mesajelor de tip spam creează metode din ce în ce mai complexe de „păcălire” a filtrelor din so­lu­ţiile de securitate informatică. În ultima vreme, una din noile caracteristici, intens folosită, este camuflarea mesajului publicitar propriu-zis ca ataşament imagine. Cu alte cuvinte, nu se trimite un text, ci o „poză” a textului. Laboratorul antispam BitDefender a conceput o nouă formulă, denumită SID (Spam Image Distance, adică „distanţa” dintre imaginile spam), care alege acele imagini asemănătoare spamului din punctul de vedere al cantităţii de culori, mai degrabă decât din punctul de vedere al formelor pe care le conţin. “Fo­lo­sirea acestei tehnologii duce la o rată de de­tecţie de 98,7% pe corpusul de imagini spam al BitDefender, alcătuit din câteva milioane de mostre preluate din mesaje spam reale şi actualizat continuu”, a concluzionat Mircea Mitu.
Soluţiile BitDefender participă anual la nenumărate analize şi teste organizate de către reviste prestigioase din toată lumea. Pe parcursul anului trecut BitDefender a fost nominalizat de către PC World SUA pro­dusul Best Buy al anului – situându-se pe locul I, înaintea competitorilor săi, ur­mând în iulie 2006 un alt prim loc în testele efectuate de către revista Con­su­mer Reports, iar anul acesta medii eu­ro­pene (Stiftung Warentest, On line PC, PC Magazin, Chip IT, FR Test Achat, etc) au nominalizat produsele de securitate româneşti pe locuri fruntaşe.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite