Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

CA WORLD: simplitatea soluţiilor complexe

30 Mai 2007



Noua strategie CA pune accentul pe simplitate, interoperabilitate şi managementul eficient al infrastructurii IT.
CA World este cea mai importantă conferinţă anuală organizată de CA (Computer Associates) şi care adună specialişti IT, clienţi şi parteneri CA din întreaga lume, într-un singur loc, pentru aproape o săptămână, cu scopul de a pune în contact diversele experienţe, de a le comunica direct acestora cele mai noi tendinţe ale pieţei, dar şi schimbările de strategie şi abordare a pieţei. Anul acesta, CA World a avut loc în Las Vegas, Nevada, US, între 22-26 aprilie, timp în care cei aproape 10.000 de participanţi au putut lua parte la sesiuni educaţionale, seminare specializate, prezentări şi workshopuri. Evenimentul a constituit o bună ocazie şi pentru SolvIT Networks, Partener Enterprise CA, de a se alătura comunităţii globale CA. Mihai Scemtovici, Business Developer Manager, ne împărtăşeşte câteva impresii în urma acestei experienţe.

Mihai Scemtovici, SolvIT Networks


Reporter: În primul rând, care sunt beneficiile sesizabile pentru SolvIT Networks, partenerul local al CA, în urma participării la un astfel de eveniment?


Mihai Scemtovici: Lucrăm cu CA de mai mulţi ani. Avem o echipă specializată, oameni tehnici certificaţi CA şi o promovare activă în piaţă; participarea noastră la CA World în aceste condiţii este astfel firească şi ne ajută, pe de o parte, să extragem informaţii importante privind tendinţele tehnologice şi de piaţă, dar şi să cunoaştem ‘corespondenţii’ din alte ţări, cât şi experienţele şi succesele lor. Paleta de opţiuni în ceea ce priveşte seminarele organizate a fost extrem de largă şi, practic, fiecare dintre membrii delegaţiei SolvIT – deşi cu profil profesional uşor diferit – a avut ocazia să aleagă sesiuni specifice, conform interesului propriu. Dincolo de această funcţie, să spunem practică şi educativă, a participării noastre la CA World, implicarea într-un astfel de eveniment mai are şi o altă funcţie – poate la fel de importantă – şi anume contactul ne-mediat cu ceea ce înseamnă mecanismul, puterea unui vendor precum CA.


R: Când vă referiti la puterea vendorului, practic vă gândiţi la ceea ce înseamnă nu numai aparatul CA, dar şi la comunitatea pe care o formează?


MS: Evident. Puterea unui individ sau a unei entităţi nu se măsoară numai prin sine, ci şi prin ceea ce poate pune în mişcare. Practic, toţi cei care au lucrat cu soluţiile CA ştiu faptul că această companie este una dintre primele companii producătoare de software la nivel mondial. Spus în cuvinte sau reflectat într-un număr sec de miliarde de dolari, impactul nu este atât de profund. Măsurat însă în oameni şi în ceea ce înseamnă individual fiecare dintre aceştia, lucrurile capătă o altă forţă. CA World este un eveniment punctual care adună anual mii şi mii de oameni din toate colţurile lumii, pe parcursul căruia rulează probabil sute – dacă nu mii – de sesiuni tehnice, comerciale şi de marke­ting şi se poate traduce prin-tr-o imensă mişcare de oameni, care toţi sunt legaţi de acelaşi nume: CA. Să iei parte la un astfel de eveniment este impresionant şi dă o altă valoare acţiunilor tale; creează un mai puternic sentiment al comunităţii şi dă un plus de încredere întreprinderilor, iniţiativelor individuale.


R: Care au fost cele mai importante puncte ale evenimentului CA din prisma SolvIT Networks?


MS: În primul rând am avut ocazia să cunoaştem o serie de ‘omologi’ atât din ţări vecine precum Ungaria, Cehia sau Bulgaria, cât şi din ţările vestice sau America de Nord. A fost un schimb extrem de interesant privind modul în care fiecare din aceste pieţe reac­ţio­nează faţă de tehnologiile CA şi faţă de conceptul de investiţie IT. Cred că am în­vă­ţat multe de la ei şi, în acelaşi timp, le-am oferit informaţii legate de experien­ţa românească dar şi sud-est Europeană – unde am derulat în ultimii ani mai multe proiecte CA. A fost, în acelaşi timp, şi o bună ocazie de interacţionare între clienţii noştri, reprezentanţii CA, dar şi diverşi alţi producători prezenţi la acest eveniment în spaţiul expoziţional; merita menţionat aici faptul ca – în ca­drul CA World – zeci de alţi mari vendori sunt prezenţi şi îşi promovează brandurile, în special prin prisma bunei colaborări cu CA. De exemplu, anul acesta EMC a fost partener principal – dat fiind că soluţiile EMC sunt complementare în zona soluţiilor enterprise de stocare şi continuitate a datelor şi nu numai. Nu în ultimul rând sesiunile tehnice şi comerciale dau un plus de informaţie şi pot veni cu date care nu sunt atât de uşor de obţinut prin simpla cercetare a unor web-site-uri sau portaluri specia­lizate. ªi, cel mai important – probabil, este elementul comunicării strategiei. Deşi din perspectiva globală România este o ţară mică, schimbările de strategie se reflectă şi local; tocmai de aceea este foarte important să fii acolo, să ţi se comunice direct, să ţi se ex­plice deciziile strategice ale ma­na­ge­me­n­tului. Odată înţelese pârghiile de­ci­ziilor strategice, este mult mai uşor să aplici cu succes şi în plan local politicile globale.


R: Care au fost în acest an schimbările strategice comunicate în cadrul CA World şi în ce mod se vor reflecta acestea în strategia SolvIT Networks?


MS: Accentul s-a pus pe interoperabilitate şi necesitatea de a transforma în­tre­gul management al infrastructurii IT într-un proces natural şi eficient. Imperativul interoperabilităţii nu este nou pentru CA, la fel cum nici subiectul administrării globale a soluţiilor nu este neaparat o inovaţie: tocmai acestea au constituit şi până acum be­neficii cheie şi elemente diferenţiatoare ale soluţiilor. Acum însă, în momentul în care organizaţiile resimt tot mai puternic presiunea unei infrastructuri bazate pe soluţii multi-vendor, CA este decis să sublinieze aceste avantaje clare ale soluţiilor din portofoliul său. În fapt, SolvIT Networks îşi bazează deja strategia pe obţinerea de beneficii reale pentru clienţi atât pentru IT, cât şi pentru Business, din integrabilitatea nativă a soluţiilor pe care le furnizează CA şi a forţei extraordinare a acestora de a deservi medii foarte eterogene. A devenit foarte
clar: nu mai există “Information Technology”, vorbim de “Business Technology”.


R: Consideraţi că – în plan local – se vor înregistra schimbări notabile?


MS: Întreaga piaţă IT înregistrează în România o creştere semnificativă. Cu atât mai mult, piaţa soluţiilor software se va dezvolta semnificativ în perioada următoare, dat fiind că tot mai multe companii ajung la o anumită maturitate şi fie consideră util, fie necesar, să apeleze la soluţii specia­lizate de management. Mai mult decât atât, SolvIT Networks nu mizează numai pe un portofoliu; ca integrator de soluţii enterprise, ne bazăm şi dezvoltăm permanent echipa tehnică, fiindcă, atât în prezent cât şi în viitor, serviciile şi capacitatea de implementare şi integrare adaugă valoare soluţiilor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite