Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Tehnologii noi la CERF 2007

30 Mai 2007



CERF 2007 a adus la Romexpo 150 de companii şi 650 de branduri. S-au lansat noi tehnologii, noi servicii, dar şi produse care au uimit vizitatorii. În ciuda acestor plusuri, audienţa CERF a scăzut cu aproape 15.000 de vizitatori, iar evenimentul devine tot mai mult customer oriented.
Panasonic a adus pentru prima dată în România gama sa de notebook-uri destinate muncii de teren. Una dintre linii este complet ranforsată (rezistă la şocuri şi în orice fel de mediu, fiind compatibilă cu standardele militare în domeniu). Cea de-a doua gamă cuprinde modele de business, laptop-uri de numai 1,5 kg, integral concepute dintr-un aliaj de magneziu, rezistente la şocuri şi umiditate, cu o autonomie a bateriei de peste 10 ore.
Cele din gama „de teren“ suportă greutăţi de peste o tonă, căderi de la mai mult de 1 metru şi sunt rezistente la jet de apă. Peste 25 de mii de astfel de laptop-uri sunt folosite curent de armata americană în Irak, ele fiind pentru industria IT ceea ce înseamnă Hummer pen­tru industria auto. Configuraţiile din această gamă se fac numai la comandă în cadrul unor proiecte speciale, iar preţul minim începe de la 3000 de euro.
La preţuri accesibile vin laptop-urile din gama Myria XtremBook, prezentate la CERF de Complet Electro Serv (CES). Acestea sunt modele de business, în carcasă din aliaj de magneziu, care le face de până la 20 de ori mai rezistente decât laptop-urile în carcase de plastic.
Cea mai mare „plasmă“ din lume, cumpărată şi de un român
Panasonic a adus la CERF cel mai mare televizor cu plasmă din lume (în luna martie 2007), exemplarul expus fiind deja achiziţionat de un român cu 60.000 de euro. Cu o diagonală de 262 de centimetri, o rezoluţie HDTV cu mai mult de 2 milioane de pixeli (1.920 x 1.080) şi contrastul de 5000:1, imaginile par vii şi reale. Televizorul cântăreşte ambalat 360 de Kg, iar fără ambalaj peste 300 de kg. Durata medie de funcţionare este (ca la toate plasmele) de 10 ani, iar garanţia oferită de producător pentru acest model este de 5 ani.

Console de Jocuri
Un punct de atracţie la CERF pentru vi­zi­ta­torii interesaţi de Xbox360, Nintendo Wii sau Playstation 3, a fost prezenţa celor mai importante trei console de jo­curi ale momentului, în cadrul ace­luiaşi stand al unui importator direct.

Luptă în standuri şi în servicii la Comunicaţii
Operatorii de telefonie mobilă sau fixă prezenţi au luptat la CERF-ul de anul aces­ta pentru a-şi impune imaginea – prin standurile spectaculoase de mii sau zeci de mii de euro, dar şi prin fondul so­nor pe care fiecare operator şi l-a făcut auzit parcă mai tare decât vecinul.


HSDPA – 3G Plus vine din iunie cu peste 3 Mbps
La standul Cosmote vizitatorii au testat noul serviciu de transfer de date mobil, i-mode, care se va lansa în a doua jumă­ta­tea lui mai, când vor fi anunţate şi tari­fe­le exacte. În portalul i-mode clienţii vor găsi atât informaţie cât şi divertisment, doar cu taxa de conectare la portal sau pentru anumite secţiuni – contra cost.
Orange şi Vodafone au prezentat, în premieră la noi, soluţiile pentru Internet mobil de bandă largă, bazate pe teh­no­lo­gia HSDPA. Acestea oferă viteză de down­load de până la 3,6 Mbps şi a putut fi testată în cadrul standurilor de la CERF. Comercial, soluţiile vor fi disponibile abia la sfârşitul lui mai – la Voda­fone – şi în iunie – la Orange. Ambele companii recunosc deja că viteza medie a unei astfel de conexiuni se va situa la aproximativ 2,7 Mbps. Numai că până la sfârşitul anului se va lansa următoarea tehnologie, ce va permite rate de transfer cu până la 7,2 Mbps, susţin reprezentanţii mobililor.
Pe lângă transferul de date în viteză, operatorii au mai avut şi alte lansări. Ast­fel, pentru utilizatorii de cartele Orange s-a lansat PrePay Music (orange­mu­sic.ro). O noutate Orange este şi inovaţia „Flash code“ – soft care o dată in­stalat pe telefon, citeşte automat un cod de bare bidimensional care poate fi pla­sat pe diverse afişe, şi ne trimite direct către site-ul corespunzător evenimentului anunţat, pentru mai multe informaţii.
RCS-RDS a prezentat anul acesta noul pachet de servicii: internet, telefonie şi televiziune (prin cablu sau digitală), toate la un loc pentru un preţ mai bun. Nou este serviciul „pay per view“ Digi Film (cinematograful pentru acasă). Acesta este destinat abonaţilor DigiTv care pot cum­păra astfel, la cerere, filme sau muzică. Serviciul Fiber Link aduce acum acces la In­ternet cu 50 Mbps în 4 oraşe (Bu­cu­reşti, Iaşi, Timişoara şi Constanţa), dar va ajunge în toate oraşele în care serviciul de acces Internet este disponibil.

Standuri spectaculoase
Standul Romtelecom a ieşit în evidenţă prin modul de realizare, înscriindu-se în trand-ul de comunicare al companiei. Împărţit în două zone, ClickNet şi Dolce, acestea au fost cuprinse sub umbrela co­mună a Romtelecom, simbolizată de um­brelele uriaşe ce acopereau ambele standuri. Spaţiul ClickNet a fost o replică a decorului fabulos deja cunoscut din reclamele pentru televiziune. Cel Dolce s-a constituit într-un “senzorium” în care diversitatea senzaţiilor şi interacţiunea dintre acestea au fost exprimate cu ajutorul unor materiale precum 3000 de lă­mâi verzi, 2300 de flori, material pufos, metal şi plexiglas, toate pentru a exprima diversitatea programelor oferite.
S-au folosit tehnologii noi, 110 umbrele cu neoane pe post de mâner, iarbă artificială, biciclete dotate cu şei special concepute pe care s-au aşezat vizitatorii pentru a accesa Internetul pe note book-urile plasate în conductele care duc spre lumea fantastică din spotul tv.


Formula 1
În standul Vodafone noul monopost de Formula 1 McLaren MP-22 a captat aten­ţia vizitatorilor, care s-au fotografiat în preajma lui. Tot aici s-a “alergat” contra cronometru în curse pe telefon, retransmise pe un ecran mare pentru ca toată lumea să poată urmări jocul. Cei mai buni cinci timpi au participat la finala din ultima zi a CERF.


Modern şi elegant prin inovaţie
Standul Orange a fost realizat în ma­ni­e­ră minimalist -futuristă, ca simbol al vii­to­rului pe care telefonia mobilă îl adu­ce mereu mai aproape. S-a constituit într-un mediu de relaxare, un spaţiu care să aducă vizitatorilor confort şi eleganţă, lucru dovedit şi de albul predominant sau de canapelele confortabile.


Soluţii diverse – de top
Pentru confortul financiar al firmelor, K Tech – Ultra PRO a lansat un sistem ce în­corporează noua tehnologie Intel vPro cu procesor Core 2 Duo. Avantajele aces­tei soluţii hardware şi software vin din creşterea eficienţei firmelor prin re­du­cerea costurilor de întreţinere a re­ţe­lei proprii. Intel vPro este creat pentru administrarea de la distanţă a calculatoarelor din reţea, chiar şi atunci când sunt oprite sau sistemul de operare este corupt.
Sony a prezentat Video Player-ul MP4, Alpha, mic şi subţire, dar cu cel mai mare ecran LCD (2 inch) din gamă. De dimensiuni minuscule, acesta poate afişa filme cu 30 de cadre pe secundă şi are o memorie de până la 8GB. În gama de lux, Sony a expus un sistem integrat au­dio-video, care cuprinde un TV HD LCD, un DVD player şi un sistem audio Dolby Sorround virtual, într-un singur aparat com­pact, cu un design elegant. Prima cameră foto digitală compatibilă cu formatul full HD – o altă atracţie de la Sony, pe lângă laptop-ul ultraportabil cu dotări complete, display de 11,1 inchi WXGA, de numai 1,25 Kg.


Telefon de fitze
La telefonul KE850 Prada, LG a lucrat atât la design, cât şi la soft, cu prestigioasa casă de modă. Telefonul are un ecran sensibil care înlocuieşte tastatura clasică, cameră de 2 megapixeli, video player şi capacitatea de a vizualiza documente.
Printre vedetele standului LG: plasmele cu funcţia DVR (digitall video recording) care pot înregistra pe hard discul intern până la 33 de ore de program la calitate DVD. LG a mai expus şi primul player care recunoaşte atât formatul HD, cât şi pe cel Blueray, care la peste 1000 de euro nu se vinde încă pe piaţa românească.
La standul LG vizitatorii au văzut şi seria de televizoare LCD Full HD, cu o rată de contrast de până la 5000:1 pentru o cla­ri­tate deosebită. Acestea au un hard-disc încorporat, unde se pot înregistra până la 20 de ore de program tv la calitate DVD, alternativ cu vizionarea unui alt program.
Lângă standul LG, firma IRIS, anunţa că va distribui echipamentele de proiecţie video ale producătorului american InFo­cus în România şi Bulgaria. Printre acestea, proiectoare diverse pentru prezentări oficiale sau pentru vizionarea de filme acasă.


Myria XtremBook


Laptop-urile din gama Myria XtremBook, prezentate la CERF-ul de anul acesta de Complet Electro Serv (CES), au carcasa realizată dintr-un aliaj de magneziu cu durabilitate superioară, care le face de până la 20 de ori mai rezistente decât laptop-urile în carcase de plastic. Iată cea mai importantă caracteristică a acestei game de laptop-uri destinate oamenilor extrem de dinamici, care se păstrează indiferent dacă laptopul este inchis sau deschis în momentul şocului cu cele mai dure suprafeţe. La aceste laptop-uri, inclusiv display-ul este antişoc, pe lângă aceasta fiind astfel realizat încât oferă vizibilitate chiar dacă o sursă de lumină bate direct în el.
Caracteristica principală a gamei Myria XtremBook este însă, după cum aminteam, protecţia la şocuri, vibraţii şi căderi accidentale de lichide, condiţii în care se păstrează funcţionalitatea unui notebook performant şi se împiedică pierderea de date. Aceaste calităţi sunt posibile prin intermediul unor monturi anti-şoc la hard-disk, display şi unitatea optică, capabile să absoarbă vibraţiile care pot rezulta în urma unei manevrări neatente sau a unor accidente. Unitatea optică are şi ea un sistem special de blocare împotriva deschiderii accidentale, rezultată în urma şocurilor şi a vibraţiilor. În plus, gama are protecţii speciale la tastatură şi la touch pad, acestea fiind resistente la lichide, indiferent dacă este vorba despre cafea fierbinte, despre apă sau despre un suc răcoritor.


Calităţi dovedite cu brio în teste speciale
Notebook-urile au fost supuse unor teste de anduranţă, fiind lăsate să cadă de la 76 de cm pe o suprafaţă dură de beton. Rezultatele înregistarate au arătat că gama de laptopuri Myria XtremBook rezistă la orice şoc rezultat în urma unor astfel de căderi. S-a testat, de asemenea, rezistenţa gamei de laptop-uri la diferite lichide, dovedindu-se că realizarea carcasei împiedică orice lichid să ajungă la placa de bază sau la alte componente esenţiale din laptop.
Gama Myria XtremBook cuprinde trei variante, TFT LCD ce pornesc de la 13.3 Inchi format panoramic 16/9 (Glare Wide WXGA), 14,1 Inchi (XGA) şi 15,1 Inchi (XGA). Acestea au procesor Intel Pentium M 755 2000/2M/400, memorie de până la 1 Gb DDR2-533 SO Dimm şi Hard disk de la 80 de GB cu 8 Mb buffer.
Bateria are două sisteme de protecţie – unul împotriva suprasarcinii şi altul împotriva supraîncălzirii şi vine standard la 4400 mAh Li-Ion. Însă, opţional, există şi o baterie de mare capacitate (la 6600 mAh Li-Ion). Greutatea maximă a unui astfel de notebook ajunge până la 2,6 Kg (cu bateria de 6600 mAh). Este anunţată deja pentru viitor, lărgirea gamei cu modele dotate cu procesoare Intell Dual Core, susţin reprezentanţii CES.
Gama Myria XtremBook este o marcă a Complet Electro Serv – CES, laptop-urile putând fi achiziţionate din magazinele Media Galaxy, la preţuri care diferă în funcţie de dotările şi de dimensiunile fiecărui model în parte. Toate modelele gamei vin cu Windows Vista preinstalat.


Texte şi foto de Eduard Paraschiva



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite