Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Charisma, un argument pentru conducerea unui business

04 Iulie 2007



Charisma Enterprise reprezinta, la cinci ani de la lansare, un nume de referinta pe piata romaneasca de ERP. Cu o echipa ce depaseste 100 de specialisti si o cota de piata considerabila, Charisma a fost adoptata de peste 200 de companii din cele mai diverse domenii de activitate. In urma investitiilor si a experientei acumulate, Charisma Enterprise se pozitioneaza ca un produs adresat firmelor medii si mari, iar finalizarea unui proiect la operatorul de telefonie mobila Cosmote confirma aceasta pozitie. Trecerea catre companiile mari nu este simpla si de aceea am initiat o discutie cu: Vlad Cristutiu - Charisma Enterprise Product Manager si Daniel Mateescu – Charisma Enterprise Manager, despre modul in care TotalSoft a gestionat aceasta tranzitie si proiectul finalizat recent la Cosmote.


Piata romaneasca de ERP este una cu o concurenta ridicata, atat pe nivelul 1 (large enterprise), cat si pe nivelul 2 (small and medium enterprise). Care sunt argumentele pe care le oferiti pentru castigarea unui proiect?


Vlad Cristutiu:
Fata de alte solutii ERP din clasa 2 tier, cel mai important avantaj al nostru este echipa. Specialistii Charisma, de la presales, implementare si dezvoltare, au acumulat un nivel ridicat de cunostinte de business, ceea ce ne permite oferirea unei consultante de calitate, o implementare conforma cu cerintele clientului, precum si idei si solutii inovatoare. Echipa de dezvoltare a podusului Charisma este foarte numeroasa comparativ cu posibilitatile altor firme romanesti si, spre deosebire de furnizorii internationali, este locala. Aceasta echipa sustine permanent o activitate dubla: dezvoltarea produsului si rezolvarea solicitarilor de la clienti. Timpul nostru de reactie este mai bun decat al companiilor internationale care au resursele dislocate in alte regiuni geografice. Un alt diferentiator pentru Charisma este posibilitatea extinsa de configurare care, combinata cu o gama larga de functionalitati existente, permite practic adaptarea la orice tip de activitate.
Daca vorbim de sectorul serviciilor, o aplicatie superconfigurabila este un avantaj evident. In servicii fiecare business e diferit, fiecare companie desfasoara o activitate diferita si, daca nu ai o aplicatie care sa se muleze pe orice fel de business, nu ai nicio sansa de castig.
De asemenea, eu cred ca un lucru important de mentionat sunt referintele. Un posibil client, in momentul in care este interesat de un ERP, nu cauta doar un produs, cauta un partener si nu cumpara fara sa cerceteze cateva referinte.


Cu ce credeti ca ati convins in cadrul celui mai nou proiect finalizat, cel de la Cosmote?

Daniel Mateescu: Printre atu-uri s-au aflat cu siguranta referintele, suntem cotati foarte bine atat in sectorul de retail, cat si in cel de telecom. Cosmote avea nevoie de un sistem de back office care sa cumuleze date din zece aplicatii pe care compania le foloseste in mod curent si aici a ajutat foarte mult faptul ca produsul Charisma este deschis spre interfatare. De altfel, in prima etapa a proiectului Charisma s-a interfatat cu trei aplicatii, iar in etapa a doua urmeaza inca sapte.
Cosmote, companie in plina dezvoltare, dorea un partener local si probabil si-a dorit si un partener flexibil, care sa stie sa se muleze foarte bine pe cerintele lor destul de dinamice. Un alt avantaj a fost ca TotalSoft a venit cu un plan de implementare mult mai scurt, existand cerinte ferme de incadrare in timp. Implementarea s-a finalizat in mai putin de 6 luni ceea ce pentru o companie cu o activitate de dimensiuni atat de mari este o realizare. Este adevarat ca Totalsoft a alocat o echipa numeroasa de implementare, echipa care pe parcusul mai multor etape a avut si 12-13 persoane. Daca s-ar fi ales un sistem cu o metodologie de implementare mai rigida, implementarea ar fi durat mult mai mult.


Cum a decurs implementarea?

Daniel Mateescu: Implementarea a decurs conform planului in proportie de 90%. In principiu, nu am avut probleme mari. Au fost cateva puncte critice in implementare, in momentul in care s-a startat aplicatia. Ne-am trezit dintr-o data cu milioane de inregistrari in tabele. Cosmote este o companie cu peste 2 milioane de clienti si, inevitabil, genereaza foarte multe tranzactii. Fiecare cartela SIM este urmarita la nivel de serie, iar motorul de stocuri din Charisma si-a aratat adevarata putere, gestionand un volum impresionant. Un alt moment critic al proiectului a fost la aproape o luna si jumatate dupa “go live”, cand se face preluarea totala a sistemului de catre beneficiar, deoarece existenta mai multor interfete inducea aparitia unor riscuri de operare. Departamentul IT de la Cosmote este unul valoros si, avand echipa Charisma alaturi, momentul a fost depasit cu usurinta. Cosmote este o multi-nationala si spre deosebire de multe companii locale, are o serie de proceduri bine stabilite. Existenta acestor proceduri, eventual a unui standard de calitate, a ajutat mult la buna desfasurare a proiectului.


Care sunt principalele functionalitati oferite clientului?

Daniel Mateescu: In mod evident, au fost livrate functionalitati pentru modelarea tuturor proceselor: de la gestiune financiar contabila pana la managementul stocurilor si logistica, ceea ce probabil ca ar fi facut orice alt sistem. Ceea ce Charisma a adus suplimentar a fost sistemul de planificare, pentru ca, in viziunea mea, un ERP isi propune, in principal sa conduca un business si nu sa il urmareasca. Faptul ca reusim sa le punem la dispozitie in timp real, rapoarte de analiza, ii ajuta sa ia decizii rapid si motivat. Acuratetea datelor in momentul asta, este una deplina, stocuri, magazine etc, iar daca la aceasta adaugam disponibilitatea real time, ajungem la ceea ce isi doreste orice manager.
Un beneficiu de remarcat este si urmarirea investitiilor in curs realizate de Cosmote. Compania instaleaza numeroase antene GSM pe tot teritoriul tarii, exista numerosi furnizori, un numar mare de componente, precum si planuri de amortizare, iar Charisma reuseste o administrare eficienta a tuturor acestor elemente. Acesta a fost, de altfel, un punct din cadrul proiectului asupra caruia s-a insistat foarte mult si cred ca este un mare beneficiu pe care am reusit sa-l livram.


Au existat particularizari la nivel de raportare?

Daniel Mateescu: Pentru raportari am implementat la Cosmote si sistemul de business intelligence Charisma Analyzer, cu ajutorul caruia sunt realizate toate rapoartele specifice, atat la nivel intern, cat si catre compania-mama, in cadrul grupului. Suplinim astfel un efort care inainte era facut de 3-4 oameni timp de o saptamana. Acum, la un simplu click, toate aceste rapoarte sunt disponibile. Charisma Analyzer permite definirea simpla de noi rapoarte, chiar de catre beneficiar, fara interventia echipei Totalsoft. Este un instrument extrem de puternic de analiza globala a activitatii unei companii in orice moment se doreste.


Cum a decurs partea de interfatetare cu aplicatiile deja existente la client?

Daniel Mateescu: Interfatarea s-a rezolvat rapid cu ajutorul unor facilitati oferite de aceste aplicatii si cu stabilirea, impreuna cu departamentul IT din Cosmote, a unor specificatii privind modul de export si transpunere a datelor. Aceste interfete nu au implicat o munca separata de dezvoltare din partea Totalsoft, ci totul s-a rezumat la configurari. Aceasta inseamna timp redus de lucru si o mai mare stabilitate a produsului.


Cosmote este o companie dinamica cu dorinte mari de dezvoltare. Care sunt perspectivele din punctul asta de vedere?

Daniel Mateescu: Totalsoft este o companie care nu se limiteaza la a castiga un proiect, a implementa un sistem si a pleca. Noi ramanem alaturi de client pentru ca dezvoltarea acestuia inseamna deschiderea unor noi oportunitati. In cazul Cosmote, este prevazuta o faza 2 a proiectului, care contine mai multe module si mai multe interfete cu restul aplicatiilor, astfel incat sa se realizeze o integrare in business de 100% a sistemului ERP. In egala masura, vom fi alaturi pentru orice schimbare sau redirectionare de fluxuri si transpunerea acestor schimbari in sistem.


Cum ajuta un proiect precum cel de la Cosmote, la dezvoltarea aplicatiei Charisma?

Daniel Mateescu: In primul rand, ne ajuta din punct de vedere al referintei. Cosmote este o companie regionala, binecunoscuta pe piata, parte dintr-o industrie dinamica si cu mare valoare. In cel de al doilea rand, finalizarea acestui proiect ne ajuta la intelegerea business-ului deoarece, avand in vedere structura companiei, am intalnit la Cosmote lucruri pe care nu le-am gasit pana acum la alti clienti si aceasta contribuie la cresterea experientei echipei.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite