Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SCM fara frontiere... AplixERP Activitati

04 Iulie 2007



Frontierele SCM
SCM (Supply Chain Management) este procesul de gestionare si control al aprovizionarii/desfacerii cu scopul de a indeplini cerintele clientului, cat de eficient posibil. SCM urmareste miscarea “bunurilor” din punctul de plecare pana in puncul de livrare... Definitia clasica acceptata de toata lumea. Privit mai simplu, SCM se ocupa cu aprovizionarea unei firme lucrand mana in mana cu un ERP care gestioneaza informatiile despre documentele financiare si de gestiune emise si resursele implicate in proces, cu un CRM (Customer Relationship Management) de la care preia realizarile oportunitatilor de afaceri si eventual cu un DMS (Document Management System) care stocheaza coerent si organizat documentele non-comerciale emise in cadrul procesului, precum contracte si oferte.

Conceptul Aplix: SCM/DMS bazat pe activitati
Privind insa un pic altfel problema, pentru ca fundamental se ocupa de acelasi subiect, SCM si DMS pot fi integrate intr-un singur modul cu cel putin aceleasi functionalitati: de a organiza si controla drumul din punctul de plecare in punctul de livrare a unui “bun”. Sa dam “bunului” in continuare denumirea “livrabil”. Tot ce se intampla intr-o firma poate fi cuantificat (si descris) in procese, activitati, resurse si “livrabile”. Haideti sa privim “livrabil” atat ceva palpabil (marfuri, materii prime, consumabile, mijloace fixe, documente) cat si orice realizare din cadrul procesului, cum ar fi incheierea unei etape sau nevoia de a obtine o aprobare. Sa nu uitam ca avem nevoie de resurse precum personal, mijloace fixe sau obiecte de inventar pentru a duce totul la bun sfarsit. Si sa denumim modul de aplicatie Activitati - o denumire deloc intamplatoare, tinand cont ca lantul de productie este de fapt cursul normal de desfasurare a activitatilor.


Standarde de calitate
Pentru cei care nu s-au intalnit (deocamdata) cu ingineria calitatii, trebuie sa precizez ca nu poate fi cumva vorba ca o aplicatie sa aduca cu sine si standardul de calitate: acesta este direct particularizat specificului de activitate, stadiului de dezvoltare al firmei, personalului si organizarii acesteia. In plus, acesta nu reprezinta o “reteta” de activitati, ci cultivarea si aplicarea unei mentalitati revizuite permanent in perspectiva necesitatii de a imbunatati functionalitatea organizatiei vazuta prin ochii clientilor si colaboratorilor. Pentru asta nu exista reteta. In schimb, implementarea procedurilor de calitate este sustinuta prin definirea conforma a activitatilor si punctelor de control.


SCM fara frontiere
Ceea ce foarte putine aplicatii ERP indraznesc sa abordeze, anume realizarea gestionarii si planificarii resurselor devine astfel posibila. Frontierele SCM/CRM/DMS se contopesc intr-o implementare personalizata de ERP ale carui “livrabile” si resurse sunt gestionate si controlate de modulul activitati.


Realizari
O data definite procesele, totul devine o ierarhie logica foarte bine definita indiferent de natura activitatii societatii comerciale, iar metoda este aplicabila atat in cadrul proceselor simple cum ar fi emiterea unei facturi catre un tert, cat si in cazul unor procese complexe de productie. Notiunea de “tert” prinde alte conotatii, putandu-se referi la un client/furnizor sau la un angajat.
Se delimiteaza foarte bine indatoririle fiecarui angajat si natura implicarii fiecarei “resurse”, eliminandu-se astfel confuziile si erorile. Se realizeaza controlul asupra starii si stadiilor “livrabilelor” si al resurselor utilizate. Se realizeaza automatizarea proceselor, totul urmand un curs bine definit. Drepturile de acces, punctele de control si variante alternative de rezolvare impreuna cu semnalarea inadvertentelor catre factorii de decizie asigura separarea deciziei si eficienta.


Doru Ilasi, Director Executiv - Aplix



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite