Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

BankFront: Solutie de procesare si gestiune automata a informatiilor inregistrate pe suport de hartie

14 Iulie 2004



Mihaela CotoaraFront-Office-ul intr-o institutie financiara grupeaza operatiunile care se bazeaza pe interactiunea nemijlocita cu clientii bancii: accesul la conturi, efectuarea de plati, retragerea de numerar, dar si furnizarea de informatii despre serviciile oferite de institutia financiara. in derularea acestui tip de activitate intervin zilnic mii de documente, formulare, al caror continut constituie informatia de baza, utila, a activitatii institutiei financiare. Pana nu demult procesarea informatiilor continute in aceste formulare se facea numai manual. Astazi, computerele au devenit indispensabile pentru colectarea si manipularea informatiilor, atunci cand informatiile sunt foarte voluminoase ca numar si continut. Acest mod de lucru, ca urmare a beneficiilor incontestabile, s-a extins, usurand activitatea de procesare date pe de o parte, dar si exercitand o presiune pe segmentul de colectare a informatiilor de pe documente, pe de alta parte.


Procesarea documentelor presupune extragerea informatiilor continute incampurile-data si convertirea lor in format electronic, format ce permite stocarea lor intr-o baza de date.
De obicei, procesarea formularelor se considera completa in momentul in care toate informatiile din documente au fost extrase, verificate si salvate intr-o baza de date. Colectarea de date de pe formulare se poate face fie implicand un numar apreciabil de persoane care sa le culeaga si sa le introduca intr-un produs program, folosind tastatura computerelor, fie prin introducerea automata a datelor in sistem. Culegerea manuala a datelor este plictisitoare si cauzatoare de probleme, cum ar fi: intarzierile in culegerea datelor, un numar mare de greseli de operare, necesitatea existentei unui personal experimentat in culegerea de date si doritor sa duca munca la bun sfarsit, inchirierea de spatii pentru birouri, etc.
O alternativa este o solutie de culegere automata a datelor din formulare, folosind o tehnica avansata de scanare a documentelor, care sa ofere o precizie foarte mare.


In acest sens, societatea BIS ofera produsul BankFront. Aceasta solutie face parte dintr-un proiect mai larg de produse si servicii de integrare, oferite de BIS, in special, pe piata financiar-bancara din Romania, el putand fi livrat ca o aplicatie independenta sau ca un modul al aplicatiei qPayIntegrator.


Produsul BankFront are o arie larga de aplicare, putand fi folosit atat in sfera de activitate bancara, pentru care a fost gandit si realizat initial, dar si in oricare alt domeniu de activitate in care este necesara arhivarea electronica a informatiilor existente pe suport de hartie, prin transformarea lor in imagini electronice, rapoarte, date informative, etc. Este vorba de companii de asigurari, institutii financiare, entitati educationale, firme de studiu al pietei.
Solutia este flexibila si, prin particularizari specifice domeniilor in care este aplicata, reprezinta un instrument puternic si eficient pentru utilizatori.


Printre beneficiile rezultate din folosirea unei solutii de culegere automata a datelor din formulare tiparite pe suport de hartie se pot enumera:

  • cresterea eficientei si a preciziei in preluarea si procesarea informatiilor,
  • diminuarea numarului de personal utilizat intr-o astfel de activitate si implicit, minimizarea erorilor umane,
  • accesibilitate sporita a informatiilor colectate si usurinta in utilizarea lor,
  • stocarea imaginii documentelor pe suport magnetic conduce la reducerea substantiala a spatiilor alocate clasicelor arhive, precum si a costurilor de administare aferente,
  • scurtarea timpului de procesare a informatiilor avand in vedere realizarea mult doritului STP (Straight Through Processing)
  • imbunatatirea calitatii serviciilor ofertate de catre beneficiari clientilor lor, etc.


    In acest sens, produsul BankFront rezolva problema automatizarii activitatii de colectare de date de pe formulare prin utilizarea unui mod eficient si securizat, cu folosirea de resurse umane minime.
    Pe langa colectarea si conversia automata a datelor din format imagine pe suport de hartie in format electronic, BankFront realizeaza si transferul informatiilor electronice spre canalele de comunicatie interne, fie pentru utilizarea lor imediata, fie pentru stocare intr-o baza de date.


    Perspectiva produsului


    BankFront este proiectat pe baza unor tehnologii moderne, cu scopul de a asigura integrarea si interfatarea usoara cu alte arhitecturi si platforme.
    BankFront utilizeaza, pentru realizarea obiectivelor sale, in ceea ce priveste segmentul de scanare documente, o tehnica foarte eficienta de recunoastere a informatiilor atat la nivel optic (OCR – Optical Character Recognition) pentru informatiile tiparite de masina, cat si la nivel inteligent (ICR – Intelligent Character Recognition) pentru informatiile scrise de mana, incluzand caractere numerice, alfabetice, coduri de bare, imagini, etc. si care reda informatia cu o acuratete mai mare decat operatorul uman.


    BankFront este recomandat a fi utilizat de ofiterii de cont din zona Front-Office-ului sucursalelor bancilor, acolo unde numarul de documente de tipul Ordin de Plata sunt numeroase, iar continutul lor trebuie sa fie procesat rapid, astfel incat informatia sa intre cat mai repede in fluxul de decontare automata pe canalul ACH – subsistemul de compensare si decontare pe baza neta (Automated Clearing House).


    O descriere succinta a modului de lucru al aplicatiei BankFront poate fi urmatoarea:

  • Setul de formulare este scanat folosindu-se un scanner de viteza.
  • Marea majoritate a datelor este recunoscuta in mod automat.
  • Un numar mic de caractere pe care programul nu este sigur ca le-a recunoscut face ca imaginea documentului scanat sa fie trecuta la un operator uman, pentru verificare si corectare.
  • Datele verificate sunt salvate intr-o baza de date, in formatul SWIFT XML al mesajului MT103.
  • Datele sunt transmise mai departe, prin interfete specializate, catre canalele de comunicatie cu baza de date interna a bancii.



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite