Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

“Ziua Comunicatiilor”, reuniunea celor mai importanti jucatori din telecom

04 Iulie 2007



„Ziua Comunicatiilor” nu este doar o simpla manifestare, este locul unde se confrunta oferta cu cererea, unde se stabilesc tendinte, unde firmele concurente pe piata isi dau mana, pentru ca aici se intalnesc cei mai importanti jucatori din domeniu. La Ziua Comunicatiilor sunt stabilite in fiecare an trendurile strategice si prioritatile industriei locale. Cum reuseste acest eveniment sa-si pastreze prospetimea si sa mentina interesul companiilor de profil, aflam de la organizatorul acestuia, dl. Eugen Preotu, consilier in Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor.


Care a fost profilul participantilor la editia din acest an a Zilei Comunicatiilor?

Anul acesta „Ziua Comunicatiilor”, editia a 11-a, numita “EU-RO telecom” a avut loc pe 10 mai, la Crowne Plaza, in cea de-a doua zi de CERF. In conditiile in care Romania a aderat de la 1 ianuarie 2007 la Uniunea Europeana, specificul acestei editii a fost trasat de participarea tuturor jucatorilor reprezentativi in plan european si global. Includerea companiilor in programul „Zilei Comunicatiilor” a avut in vedere implicarea acestora in realizarea unor proiecte nationale, in Romania, in domeniul telecom. As vrea sa specific faptul ca au fost acceptate si firme cunoscute din sectorul IT&C care au avut peste 50% din cifra de afaceri si din profit in domeniul telecomunicatiilor. De exemplu, firmele IBM, HP, SUN, Dell, Fujitsu, jucatori binecunoscuti in domeniul IT, care insa nu au adus proiecte in domeniul telecom in proportie de peste 50% din cifra de afaceri sau din profit, nu au fost cuprinse de-a lungul anilor in aceasta manifestare. Microsoft a fost inclusa acum 4-5 ani ca si la editia din acest an, in urma parteneriatului realizat cu Samsung si Nortel. Oracle, odata cu achizitionarea firmei Sieben specializata, printre altele in call center a fost inclusa si ea in program. Un exemplu similar este Siveco, firma care a intrat in acest program dupa ce a facut alianta, cu doi ani in urma, cu Intel, recunoscuta pentru cipurile WiMAX cu acces radio la broadband.
In acelasi context, as mentiona compania UTI, care lucreaza pentru aeroporturi internationale, pentru frontiera, pentru automatizari de trafic in Bucuresti si in alte localitati, iar impreuna cu diverse firme internationale face proiecte si in alte tari din Europa.
Am putea aminti, de asemenea, firma Artel, care realizeaza comunicatii prin satelit, cu o experienta si o participare consistenta la Intelsat, Eutelsat si care a contribuit la realizarea unor proiecte de infrastructura pe o linie speciala in Romania.
Acestia se adauga operatorilor consacrati, cum ar fi Telecom CFR si Teletrans.


Cum a fost structurata conferinta?

Editia care s-a desfasurat anul acesta a fost organizata in patru sectiuni: I. Operatorii, II. Furnizorii din America, Europa si Asia, III. Tehnologii globale si retele europene si IV. Solutii moderne pentru riscurile mediului telecom, o deschidere catre noi subiecte pentru viitoare manifestari.
La prima sectiune au participat operatorii: Romtelecom, Orange, Vodafone, RDS- RCS, UPC-Astral, GTS Telecom, Cosmote, alaturi de reprezentanti guvernamentali din MCTI si ANRCTI.
Sectiunea a doua a cuprins mari furnizori: Alcatel-Lucent, NokiaSiemensNetworks, Ericsson, Huawei, Topex, Microsoft.
In sectiunile a treia si a patra au fost prezenti: UTI, Reichle de Massari, Cisco, Oracle, Siveco, Intel, Raiffeisen, Motorola, Ernst&Young, Artel, FRR, Kathrein, Teletrans, Telecomunicatii CFR, LG EMGS, Dlink, Telecomponenti.
Intel a avut, cu acest prilej, o lansare mondiala a noului cip, simultan in Romania si in lume.
Federatia de radioamatori a fost de asemenea prezenta, ca intotdeauna. Din pacate, lipsa de coerenta politica in acesti 17 ani a facut ca federatia sa fie prea putin sprijinita.
Revistele care au participat la eveniment s-au axat in special pe prima sectiune, cea de operatori si nu au scris despre modulele 2, 3 si 4.
Practic, de-a lungul celor 10 ore in care se desfasoara, acest eveniment-maraton reprezinta un forum avizat. Din respect pentru munca si timpul oamenilor din domeniu, acesta a fost organizat intr-o singura zi. Manifestarea s-a incheiat cu o degustare de vinuri, in cadrul clubului “Chevaliers du Tastevin”.


La „Ziua Comunicatiilor” au fost prezenti sute de specialisti din domeniu. Care credeti ca este secretul acestui succes de care se bucura manifestarea la fiecare editie?

- Sunt noua elemente care definesc continuitatea, prospetimea si modernitatea acestui eveniment, a acestei conferinte europene si internationale, in fiecare an.
1. Valoarea este data de marcarea anuala a evenimentelor relevante si de realizarea unei topografii si a unei radiografii dinamice a industriei IT&C din Romania. Includerea si excluderea firmelor in acest program, pe care personal o fac prin consultare cu sute de specialisti, are valoare de premiu de excelenta. De altfel, la “EU-Ro Telecom” anul acesta s-a si acordat o diploma de excelenta pentru participarea la eveniment timp de 10 ani si pentru dezvoltarea si contributia decisiva asupra dezvoltarii sectorului IT&C, prioritar pentru cresterea economica din Romania. Asa cum arata un studiu, in secolul XXI, tehnologia electronica determina 40-50% din cresterea economica a unei tari, inclusiv in Romania. In secolul XVIII era tehnologia otelului, in secolul XIX era tehnologia electricitatii, iar in secolul XXI tehnologia electronica este cea care induce progresul, adica aceasta combinatie de soft, plecand de la microprocesoare, traversand echipamentele digitale, in care convergenta IT&C se contopeste, indiferent de accesul la banda larga, in comunicatii prin radio sau fibra optica; nu mai discutam de tripticul voce-date-video, pentru ca video devine multimedia. De asemenea, apare un al patrulea factor, si anume mobilitatea, datorita caruia omul nu mai traverseaza retelele, ci toate retelele vin la cetatean. Un al cincilea aspect ar fi transformarea operatorului de telefonie in operator de servicii, softul fiind continut intrinsec. Peste 2-3 ani se va lamuri si mai bine aceasta legatura de la microcip cu functii wireless, cum ar fi la WiMAX, la soft si mobilitate.
2. Ca relevanta, evenimentul este o selectie tematica ce cuprinde toate subiectele de interes strategic, trendurile de tehnologie si de piata. In fiecare an, practic, in acest cadru, este marcata o analiza de anticipatie pentru ceea ce urmeaza sa apara in lumea IT&C, vizavi de capabilitatile globale si locale pentru proiectele nationale.
3. Ca si incredere, este o sursa primara de informatii pentru forecast si pozitionare, este un forum european tehnologic avizat.
4. Continuitatea este data de faptul ca „Ziua Comunicatiilor” este un eveniment IT&C de referinta in acest deceniu si impune constructii culturale pentru breasla.
5. Ca productivitate, se poate spune ca este cel mai eficace laborator pentru managerii specialisti in comunicatii. Nu trebuie sa uitam ca pe holul de la Crowne Plaza au avut loc demonstratii cu echipamente digitale, in afara de prezentarile din cea mai mare sala a hotelului, care cuprinde 500 de persoane.
6. Este, totodata, un prilej de a se prezenta linia de elita a jucatorilor reprezentativi cu proiecte nationale in industria telecom, fiind selectati cei mai buni jucatori din America, Europa si Asia, care au proiecte in Romania, ceea ce da manifestarii caracterul de leadership.
7. „Ziua Comunicatiilor” este realizata cu talent, prin daruirea unei echipe – Agnor – care cauta sa organizeze cat mai „nemteste” si din timp acest eveniment, de-a lungul a sapte luni, pentru a fi gata cu trei luni inainte.
8. Audienta mare ofera oportunitatea de a realiza conexiuni. In acest an, la cele patru sectiuni au participat circa 1.300 de persoane. Practic, aceasta poate fi considerata intalnirea de breasla. Fiecare om reprezinta cate o companie sau este un decident major in sectorul IT&C privat, in cel guvernamental sau pe piata de profil (beneficiarii din economia reala din fiecare sector economic).
9. In fine, manifestarea aduce in atentie cele mai bune practici, proiecte, solutii, studii de caz in atelierele de lucru interactive, unde au loc discutii cu audienta, din care fac parte cei mai multi specialisti si manageri.
De altfel, s-ar putea spune ca, in 11 ani, conferinta a devenit un model, ajungand sa fie copiata in zeci de alte evenimente.


Care este motivul selectiei foarte riguroase pe care o faceti in randul participantilor?

Aceasta conferinta respecta valorile umane, incepand cu bunul-simt si munca inteligenta. In conditiile manifestarii a diferite crize in acesti 11 ani, conferinta s-a axat pe munca civilizata si europeana, potrivit dictonului din antichitate care spune ca „cel mai greu lucru pentru om este sa fie normal si civilizat”.
Participarea la discutii in sesiunile interactive a oamenilor din audienta a relevat si a activat principalele subiecte din matricea breslei, in asa fel incat evenimentul a devenit un rezervor cu un continut valoros, fapt reflectat de altfel si intr-o serie de reviste de specialitate. As vrea sa remarc ca Market Watch are calitatea de a face o deschidere in diferite domenii si ramuri economice, motiv pentru care a fost selectata in randul partenerilor media.
Odata cu acest eveniment este editata o publicatie speciala, care cuprinde fisa de prezentare a fiecarui jucator selectat in domeniu, ceea ce reprezinta o dovada de bonitate pentru firma respectiva. Nici una dintre firmele selectate in program in cei 11 ani nu a avut probleme cu legea sau litigii juridice si umane. Asta inseamna o confirmare a valorilor umane si a celor mai bune valori de companie.
Este un lucru de normalitate si de civilizatie ca spectaculosul din tehnologia dominanta a secolului XXI sa fie reflectat corect, munca inteligenta si bunul simt sa fie aduse in prim plan de catre mass media.


Cristiana Rus



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite